Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe Verlengde Serviceovereenkomst van Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist een mail ontvangen van Tesla dat er een nieuwe verlengde serviceovereenkomst van Tesla komt voor wanneer de garantieperiode is beëindigd. Ben benieuwd wat de tarieven zullen zijn en of het daarmee interessant is om risico op hoge reparaties te vermijden.

Graag wil Tesla u attent maken op een nieuwe Verlengde Serviceovereenkomst. Deze is bedoeld om u extra gemoedsrust te geven en de prestaties en betrouwbaarheid van uw Tesla te optimaliseren. In de komende drie maanden komt deze Verlengde Serviceovereenkomst beschikbaar in Europa.
Tesla Verlengde Service
De Verlengde Serviceovereenkomst geeft Model S en Model X eigenaren dekking van reparatie- of vervangingskosten van de meeste onderdelen die vervangen moeten worden door productie- of materiaalfouten. Nieuwe Verlengde Serviceovereenkomsten zijn inclusief de Roadside Assistance van Tesla die eigenaren extra gemoedsrust geeft bij pech onderweg, 24 uur per dag, 7 dagen per week. U kunt een Verlengde Serviceovereenkomst afsluiten tot 30 dagen of 1.600 km (wat het eerst van toepassing is) na afloop van de beperkte garantie op uw nieuwe auto.
Meer informatie over de toelatingsvoorwaarden, de kosten en de algemene voorwaarden worden in de komende maanden bekend gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Het Tesla Team
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
$5300 voor 2 jaar extra garantie, als ze dat aan reparatiekosten verwachten dan hebben ze weinig vertrouwen in hun eigen auto's. Of zelfs al willen ze er winst mee maken, zo'n 3000-4000 euro aan reparaties zou ik nog steeds veel vinden voor een 4 jaar oude auto. Mede gezien de motor en batterij hier al buiten vallen (die hebben van zichzelf al 8 jaar garantie) en slijtageonderdelen hier (neem ik aan) ook niet onder vallen, dus dan verwachten ze echt zo veel reparaties aan de overige onderdelen?

Ik wil niet heel negatief overkomen hiermee, ik vind Tesla over het algemeen echt geweldig, maar dit verbaast me wel een klein beetje.

Edit: even prijsvergelijken bij Audi, daar betaal je voor 2 jaar extra garantie (Audi Plus 2 Assurance) op een A5/A6 afhankelijk van het aantal kilometers maar 389 of 439 euro: Garantie > Service > Home > Audi Nederland

Ook de A7/A8 zijn een stuk goedkoper met verlengde garantie.
 
Last edited:
$5300 voor 2 jaar extra garantie, als ze dat aan reparatiekosten verwachten dan hebben ze weinig vertrouwen in hun eigen auto's. Of zelfs al willen ze er winst mee maken, zo'n 3000-4000 euro aan reparaties zou ik nog steeds veel vinden voor een 4 jaar oude auto. Mede gezien de motor en batterij hier al buiten vallen (die hebben van zichzelf al 8 jaar garantie) en slijtageonderdelen hier (neem ik aan) ook niet onder vallen, dus dan verwachten ze echt zo veel reparaties aan de overige onderdelen?

Ik wil niet heel negatief overkomen hiermee, ik vind Tesla over het algemeen echt geweldig, maar dit verbaast me wel een klein beetje.

Edit: even prijsvergelijken bij Audi, daar betaal je voor 2 jaar extra garantie (Audi Plus 2 Assurance) op een A5/A6 afhankelijk van het aantal kilometers maar 389 of 439 euro: Garantie > Service > Home > Audi Nederland

Ook de A7/A8 zijn een stuk goedkoper met verlengde garantie.

De $ 5300,- is voor 4 jaar verlenging. Nog steeds erg veel mi maar al iets realistischer..
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
De $ 5300,- is voor 4 jaar verlenging. Nog steeds erg veel mi maar al iets realistischer..
Ik zie het nu inderdaad. Ik had verkeerd gelezen, ik dacht dat dat pakket voor in totaal 4 jaar garantie was, maar het is 4 jaar aanvullende garantie. Dat maakt het al wel iets interessanter, maar ten opzichte van andere merken nog steeds erg duur. En ik ben van mening dat een Tesla gewoon betrouwbaar hoort te zijn (en dat is ook hoe Tesla de auto zelf verkoopt), oftewel niet veel en hoge reparatiekosten hoort te hebben in de eerste +/- 4 jaar.
 
@Pascal-R @mrrm Welke kilometerstand hebben jullie en hoe oud is jullie Tesla? Ik zit net onder de 80.000km en mijn Tesla is 3 jaar en 2 mnd. Heb woensdag afspraak voor de 80dkm beurt doch heb de bewuste email niet gehad van Tesla. Ik vind het wel interessant om deze kosten nu zakelijk te nemen en hem over 2 jaar naar privé te nemen ;-)
2 jaar oud, 45 k km.

Over nu de kosten nemen en dan naar privé overhalen. Ik neem aan dat deze kosten zakelijk gezien over 5 jaar moeten worden afgeschreven.
 
Ook ik ontving de mail van Tesla. Op de Amerikaanse site staat te lezen dat een upgrade een 5200$ kost voor 4 jaar of een bijkomende 80000 km. Mijn wagen heeft nu momenteel 75000 km en met mijn 45000 km per jaar koop ik mij daar amper 2 jaar extra garantie voor. Ik verwacht (hoop) geen 5200$ kosten te hebben de in komende 2 jaar dus een upgrade zal niet voor mij zijn tenzij Tesla iets doet aan de prijs. Ook ik denk dat 7 cent per km te veel is.
 
Je hebt alleen bij aanschaf van een nieuwe auto een keuze moment of je de auto voor de inkomsten- en omzetbelasting zakelijk of privé etiketteert. Als je als eenmanszaak de auto zakelijk etiketteert kun je niet na bijvoorbeeld 5 jaar de auto "overnemen" van de zaak omdat dat fiscaal gunstiger is bijv. voor de bijtelling. Eenmanszaak en eigenaar is dezelfde rechtspersoon.

bron belastingdienst:
Keuzemogelijkheden auto
Als u een auto zowel voor uw onderneming als privé wilt gebruiken, hebt u 2 mogelijkheden:

De keuze die u maakt, heeft gevolgen voor de wijze waarop u de kosten van de auto moet verwerken in uw winstberekening. U moet zowel voor de inkomstenbelasting als voor de btw bepalen of uw auto tot het ondernemingsvermogen of tot uw privévermogen hoort.

Keuzemogelijkheden voor de inkomstenbelasting
Als u niet meer dan 500 kilometer per jaar met uw auto voor privédoeleinden rijdt, zullen wij de auto voor de inkomstenbelasting als een auto van uw onderneming zien. U kunt in dit geval niet zelf kiezen.

Rijdt u meer dan 500 kilometer per jaar voor privédoeleinden, dan kunt u zelf kiezen of u de auto als ondernemingsvermogen wilt aanmerken of als privévermogen. De keuze geldt per auto. Bij een nieuwe auto kunt u dus altijd opnieuw kiezen. U geeft uw keuze aan in de 1e digitale aangifte inkomstenbelasting die u als ondernemer instuurt. Als u eenmaal hebt gekozen, kunt u deze keuze alleen herzien zolang deze nog geen onherroepelijke gevolgen heeft gehad. Van een onherroepelijk gevolg is bijvoorbeeld sprake als u geen bezwaar meer kunt indienen tegen uw aanslag. Daarna kunt u alleen in uitzonderlijke gevallen opnieuw kiezen.
 
Je hebt alleen bij aanschaf van een nieuwe auto een keuze moment of je de auto voor de inkomsten- en omzetbelasting zakelijk of privé etiketteert. Als je als eenmanszaak de auto zakelijk etiketteert kun je niet na bijvoorbeeld 5 jaar de auto "overnemen" van de zaak omdat dat fiscaal gunstiger is bijv. voor de bijtelling. Eenmanszaak en eigenaar is dezelfde rechtspersoon.

bron belastingdienst:
Keuzemogelijkheden auto
Als u een auto zowel voor uw onderneming als privé wilt gebruiken, hebt u 2 mogelijkheden:

De keuze die u maakt, heeft gevolgen voor de wijze waarop u de kosten van de auto moet verwerken in uw winstberekening. U moet zowel voor de inkomstenbelasting als voor de btw bepalen of uw auto tot het ondernemingsvermogen of tot uw privévermogen hoort.

Keuzemogelijkheden voor de inkomstenbelasting
Als u niet meer dan 500 kilometer per jaar met uw auto voor privédoeleinden rijdt, zullen wij de auto voor de inkomstenbelasting als een auto van uw onderneming zien. U kunt in dit geval niet zelf kiezen.

Rijdt u meer dan 500 kilometer per jaar voor privédoeleinden, dan kunt u zelf kiezen of u de auto als ondernemingsvermogen wilt aanmerken of als privévermogen. De keuze geldt per auto. Bij een nieuwe auto kunt u dus altijd opnieuw kiezen. U geeft uw keuze aan in de 1e digitale aangifte inkomstenbelasting die u als ondernemer instuurt. Als u eenmaal hebt gekozen, kunt u deze keuze alleen herzien zolang deze nog geen onherroepelijke gevolgen heeft gehad. Van een onherroepelijk gevolg is bijvoorbeeld sprake als u geen bezwaar meer kunt indienen tegen uw aanslag. Daarna kunt u alleen in uitzonderlijke gevallen opnieuw kiezen.


Des te meer een reden om een model 3 te bestellen die als eenmanszaak op te nemen en de S naar privé :)
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Volgens mij worden we hier regelrecht verbaal belazerd. Het wordt een 'service' overeenkomst genoemd maar dat is het klaarblijkelijk helemaal niet. Het gaat om een verlengde garantie. Dat is wel even iets heel anders.

Bij de service overeenkomst afgesloten bij aankoop betaal je voor daadwerkelijk uit te voeren service beurten. Bij de 'extended service agreement' koop je alleen maar garantie voor:

The Extended Service Agreement covers the repair or replacement necessary to correct defects in the materials or workmanship of most parts manufactured or supplied by Tesla during the coverage period, excluding the vehicle’s lithium-ion battery and drive unit, which have their own separate warranty.

Een van de 'uitvinders' van het verkopen van 'verlengde fabrieksgarantie' heeft ooit ruiterlijk toegegeven dat hij voornamelijk gebakken lucht verkoopt. Defecten en productiefouten komen normaal gesproken vrij snel aan het licht (binnen de fabrieksgarantie). Daarna zijn ze sporadisch. Meeste defecten zijn dan gevolg van 'normale' slijtage.
Komt bij dat we (in ieder geval als particulier) voor een aantal zaken ook al wettelijk beschermd zijn (zaken waarvan verwacht mag worden dat ze een bepaalde levensduur hebben.

Tenslotte is een verzekering tegen fabrieksfouten voor (in mijn geval) een dik jaar (60.000km/jaar) voor EUR5000 en hele slechte investering.