Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe Verlengde Serviceovereenkomst van Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Handgrepen van deuren van een auto dienen een autoleven mee te gaan. Ik heb in mijn automobiele leven, dat strekt zich nu uit over 58 jaar, nog nooit een deurhandgreep hoeven laten repareren.
Ik had het redelijk gevonden als Tesla minimaal 50% als coulance had aangeboden.
Zelf zou ik voor 100% gaan.

100% eens.

Onderdelen die niet als "slijtage onderdelen" aan te merken zijn en die niet door achterstallig onderhoud, overmatig (of verkeerd) gebruik binnen de te verwachten technische levensduur kapoet gaan...zijn in principe voor rekening verkoper. Zeker wanneer blijkt dat een specifiek onderdeel bij bosjes defect raakt bij een specifiek model. Zoals de deurgrepen bij de S.

Wanneer bijvoorbeeld 1 draadje van de achterruitverwarming ermee stopt na 5 jaar, dan hoeft de verkoper natuurlijk niets te doen...maar het is onredelijk een complete achterruit aan de klant door te rekenen wanneer de achterruit redelijkerwijs niet meer knap "verwarmd" kan worden binnen die periode. Dan moet de verkoper de auto weer in de staat brengen die tijdens de koop is overeengekomen.

Vraag is alleen...hoe krijg je het voor elkaar om tijdens het leukste moment wat er is (een prachtige auto kopen, met vlinders in de buik), in de overeenkomst de te verwachten technische levensduur van vitale (dure) onderdelen op te nemen zodat duidelijk is met welke verwachtingen je de overeenkomst bent aangegaan. Als klant ben je (voor je gebruik kunt maken van dit recht) verplicht redelijke verwachtingen te hebben. Dat kan alleen op basis van vragen en knappe antwoorden.

Blijft een lastige discussie om in de praktijk te voeren (vind ik). Vooral omdat je eigenlijk gewoon lekker in de auto wilt rijden en je niet met dit gezeur wilt bezighouden. En dat gezeur is dan weer af te kopen door een dure garantieverzekering af te nemen. Waar dit draadje over begon.
 
  • Like
Reactions: Richard-W
Handgrepen van deuren van een auto dienen een autoleven mee te gaan. Ik heb in mijn automobiele leven, dat strekt zich nu uit over 58 jaar, nog nooit een deurhandgreep hoeven laten repareren.

Nouja, in mijn A6 heb ik recent een deurslot moeten vervangen. Deur is dan van buiten niet meer te openen (aan de handgreep trekken doet niets). Schijnt een vaker voorkomend euvel te zijn, defecte microswitch in 't slotmechaniek.

Nou is die auto uit 2006, dus wel wat anders dan een MS uit 2013, maar toch... Het is niet een kwaal dat zich alleen voordoet bij Tesla.
 
Linkje in openingspost werkt voor mij niet.

Praten we hier over Tesla of andere partij die de extended aanbied?
Bij Allianz
https://policierung.allianz-warranty.com/teslaSales/home

Verlengde Garantieverzekering
  • Ontworpen voor Tesla
  • Vlotte schadeafwikkeling
  • Tot 4 jaar dekking
Reply mail van Allianz;
In de bijlage vindt u de voorwaarden van de Tesla Verlengde Garantie Verzekering. Deze verlengde garantie dekt de vervanging en reparatie van alle electrische, hydraulische en mechanische onderdelen ten gevolge van een fabricagefout of materiaal falen. De tractiebatterij en de aandrijflijn vallen buiten de verlengde garantie omdat deze onderdelen nog gedekt zijn in de 8 jarige fabrieksgarantie zonder kilometerlimiet. Zogenaamde slijtageonderdelen zoals remblokken, banden etc. vallen ook buiten de dekking. Alle verdere informatie staat vermeld in de voorwaarden.



U kunt kiezen voor een dekking van 24 of 48 maanden zolang u gedurende de eerste 4 jaar na datum eerste toelating van uw Tesla niet meer dan 80.000 km heeft gereden.

Tesla Model S
2 jaar of 40.000 km (wat het eerst bereikt wordt)
Verzekeringspremie
Verzekeringsduur: 2 Jaar
Prijs (netto): 1.570,25 €
Assurantiebelasting: + 329,75 €
Totale prijs: 1.900,00 €

Tesla Model S
4 jaar of 80.000 km (wat het eerst bereikt wordt)
Verzekeringspremie
Verzekeringsduur: 4 Jaar
Prijs (netto): 3.140,50 €
Assurantiebelasting: + 659,50 €
Totale prijs: 3.800,00 €


Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben maar neem gerust contact op indien u nog vragen heeft.

Extended Warranty I Allianz Worldwide Partners I Poeldijkstraat 4, 1059VM Amsterdam I Nederland

Tel +31 20 561 88 19 I [email protected]
 

Attachments

  • Polisvoorwaarden_Tesla_VerlengdeGarantie.pdf
    345.8 KB · Views: 49
Overigens lijkt me bij nader inzien voor mij niet handig.

Ik heb nu in anderhalf jaar al 80k op de teller. Dus de extended garantie is leuk 4jaar extra ... maar slechts tot max 160.000km.

Dus als je veel rijdt is die 3800 euro een beste borrel.
 
Nouja, in mijn A6 heb ik recent een deurslot moeten vervangen. Deur is dan van buiten niet meer te openen (aan de handgreep trekken doet niets). Schijnt een vaker voorkomend euvel te zijn, defecte microswitch in 't slotmechaniek.

Nou is die auto uit 2006, dus wel wat anders dan een MS uit 2013, maar toch... Het is niet een kwaal dat zich alleen voordoet bij Tesla.

Zal toeval zijn, maar mijn vrouw heeft nu hetzelfde euvel met een Volvo V40 uit 2013 :-(
 
Handgrepen van deuren van een auto dienen een autoleven mee te gaan. Ik heb in mijn automobiele leven, dat strekt zich nu uit over 58 jaar, nog nooit een deurhandgreep hoeven laten repareren.
Ik had het redelijk gevonden als Tesla minimaal 50% als coulance had aangeboden.
Zelf zou ik voor 100% gaan.
Bij mijn rode zijn recentelijk liefst 2 deurgrepen tegelijk stuk gegaan. In eerste instantie was aangegeven dat van "uw Tesla 2 handgrepen in aanmerking komen om te worden vervangen". Alsof je een hoofdprijs hebt gewonnen in de loterij. Niets is minder waar: de kosten daarvoor inclusief het werk: liefst EUR 1.500. Na (heel) stevig aandringen is verzoek ingediend voor coulance, en warempel, 2 dagen later: 50% coulance. Sorry hoor, ik vind EUR 750 voor 2 deurgrepen nog steeds idioot. Dus... zijn ze gerepareerd, maar niet door Tesla, want dat willen ze niet. Dan is er een te grote kans dat het onderdeel weer uit zou vallen...
 
Mijn Tesla is nu sinds 25 September 4 jaar oud (2013) en heb nu een dikke 120K op de teller.
Ik ben nooit in de mogelijkheid gesteld om een verlengde garantie te krijgen (waarom : geen idee, maar ik had voor de aankondiging hier al meer dan 80K op de teller)
Intussen toch al een 2 tal keer kosten gehad, die omwille van technologische complexiteit, vrij hoog uitvallen.
Beide zijn te wijten aan de deur handgrepen. De een schoof niet meer uit als ik wilde in de wagen instappen (31/10)
Onderdeel Aantal Prijs unit
CLIP, HEART FLEX W WSHR 70 LBS RETENTION (1025401-00-A) 6.00 0.23 1.38
BACK SEAL, DOOR HANDLE OUTER, LH (1008999-00-E) 1.00 3.61 3.61
ASSY, DOOR HANDLE, FR LH, NO GRIP, SVC (1030273-S0-B) 1.00 452.89 452.89
Totaal Parts 457.88
en de ander opende de deur bij het uitschuiven van de hendel (11/1):
ASSY, DOOR HANDLE, RR RH, NO GRIP, SVC (1030276-S0-B) 1.00 452.89 452.89
BACK SEAL, DOOR HANDLE OUTER, RH (1021114-00-E) 1.00 3.61 3.61
CLIP, HEART FLEX W WSHR 70 LBS RETENTION (1025401-00-A) 6.00 0.23 1.38
Total Parts 457.88

En dat is dan enkel de kost van de stukken.
Kort samengevat. de mechniekskes in deurhandvatten van de model S samen zijn 2,2% van de aankoopwaarde van de wagen. toch vrij veel denk ik dan. Als ik binnen 2-3 maand een ander deur heb die begint te markeren, ga ik vragen of ze niet de mekaniek van een model 3 er kunnen insteken (vermits er een prototype M3 is met deurhendels die lijken op die van de MS)...

BTW, zou het een idee zijn om zulke kosten in een aparte draadje te stoppen?

Even off topic, maar ter info, heb eerste onlangs gehad. Bekende probleem. Werd hersteld bij Nikola Motors voor 250€ zbtw.