Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe wagen overzetten naar een andere account

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand een idee hoe ik het voor mekaar kan krijgen om een nieuwe wagen over te zetten naar een andere account?

Effe woordje uitleg:
Mijn wagen is besteld door iemand op het werk die al een Tesla account had. Ik heb nu ondertussen ook een account, maar ik krijg het niet voor mekaar om de model 3 daarin te krijgen.

Ik heb in mijn account een kopje waar je een wagen kan toevoegen, maar krijg de documenten die ze vragen niet geupload.
(melding is "gelieve later opnieuw te proberen", lekker duidelijk...).
De man bij Tesla in Zaventem was min of meer beschikbaar voor de verkoop/levering, maar nu niet meer :rolleyes:
 
zie Tesla Account Support

Which documents do I need to submit for an ownership transfer?
For an ownership transfer, email us with the following required items:

  • Phone number
  • Registration address
  • Email address used for your Tesla Account
  • Copy or photo of your registration documents
  • Color copy or photo of your driver’s license
  • If registering under a business, include your business card with your name and company
 
zie Tesla Account Support

Which documents do I need to submit for an ownership transfer?
For an ownership transfer, email us with the following required items:

  • Phone number
  • Registration address
  • Email address used for your Tesla Account
  • Copy or photo of your registration documents
  • Color copy or photo of your driver’s license
  • If registering under a business, include your business card with your name and company

Ik zit al een stukje verder. Die mail heb ik al verstuurd, en dan krijg je op een bepaald moment een kopje in je account waar je een wagen kan toevoegen.
Hier moet je die documenten dan uploaden.
Daar gaat het fout bij mij.
 
Is het een idee om met z'n tweeën naar het service center te gaan en daar de overzetting te regelen? Kost wel meer tijd voor beide maar scheelt wel frustratie.
Of je "scheduled service" via de app en geeft daar het issue aan.
 
Is het een idee om met z'n tweeën naar het service center te gaan en daar de overzetting te regelen? Kost wel meer tijd voor beide maar scheelt wel frustratie.
Of je "scheduled service" via de app en geeft daar het issue aan.
In mijn geval kan dat niet eens, want ik kan niet inloggen in de app omdat ik geen auto aan mijn account gekoppeld heb. Het cirkeltje is rond... ik wacht nog even of ik een reply op mijn mail krijg, anders maar eens kijken wat voor een escalatiemogelijkheden er zijn.
 
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd...


Screen Shot 2020-06-04 at 16.04.31.png
 
Wat een drama zeg.. Bij het overzetten van de wagen naar een andere account was ik dus mijn 1500 gratis kilometers kwijt, maar ook de service afspraak die in de vorige account stond.
Die service afspraak (voor schoonheidsfoutjes voor aflevering) die staat opnieuw voor een latere datum.


Maar die referral kilometers, daar doen ze moeilijk over.

De Tesla is dus zakelijk besteld in account A.
A had vroeger een Tesla, maar al een jaar niet meer.
Tesla is nu overgezet naar account B.
B heeft nooit een Tesla gehad.

De referral stond dus op A, maar die heeft er niks aan wegens geen Tesla meer.
En de sales zegt dat ze de referral niet kunnen overzetten van A naar B na levering...

Tijdens de levering is hierover gesproken, maar aangezien we geen contact mochten hebben vanwege Corona, moest ik dit zelf even proberen online...

Iemand nog een idee?

Enige optie die ze nu voorstellen, is om te proberen mijn referral te gaan gebruiken als er iemand komt bestellen zonder referral...