Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuws: Maximumsnelheid moet omlaag vanwege stikstofprobleem

This site may earn commission on affiliate links.
'Maximumsnelheid moet omlaag vanwege stikstofprobleem'

Ik zie een buitengewoon goedkope stimuleringsregeling aankomen:

120-bord-met-tijden-240x320.jpg
 
Die zou mooi zijn! Maar natuurlijk onverteerbaar voor het jaloerse deel der mensheid (80%). Ze hebben de afgunsttoeslag op schoon rijden al weer verhoogd, dus deze bevooroordeling ligt niet zo voor de hand :)

Ik rij al jaren niet meer op de snelheden die zijn aangegeven langs de weg. Af en toe even remmen voor het mobiele belastingkantoor en verder vooral het eigen gezond verstand en goed getrainde rijvaardigheid.

Ik stel me al een leuk gesprek voor in de rechtbank na een niet geaccepteerde boete: "ja edelachtbare, de maximumsnelheid op dit wegvak is laag/verlaagd/niet verhoogd (streep door wat niet van toepassing is) om de effecten van de stikstofuitstoot op (vul hier een van de honderden Natura 2000 gebieden in Nederland die langs snelwegen liggen) te verminderen. Maar ik rij elektrisch en genereer op die plaats dus geen uitstoot".

Wat ik me wel afvraag: Gaat de overheid nu ook alle expres slecht op elkaar afgestemde stoplichten (pleonasme) verbieden in het kader van de extra en overbodige stikstofuitstoot?
 
Ik rij al jaren niet meer op de snelheden die zijn aangegeven langs de weg.
Ik rij al 2 jaar wel de snelheden die aangegeven zijn langs de weg, want dat is goedkoper, kost nauwelijks extra tijd, is veiliger en comfortabel met autopilot op. Ik verwacht dat ik binnen enkele jaren gewoon altijd op het rechtervak aan 90 ga rijden, en lekker ga zitten appen de hele rit, en een lekker kopje koffie in de bekerhouder.