'Maximumsnelheid moet omlaag vanwege stikstofprobleem'
Ik zie een buitengewoon goedkope stimuleringsregeling aankomen:
Ik zie een buitengewoon goedkope stimuleringsregeling aankomen:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik rij al 2 jaar wel de snelheden die aangegeven zijn langs de weg, want dat is goedkoper, kost nauwelijks extra tijd, is veiliger en comfortabel met autopilot op. Ik verwacht dat ik binnen enkele jaren gewoon altijd op het rechtervak aan 90 ga rijden, en lekker ga zitten appen de hele rit, en een lekker kopje koffie in de bekerhouder.Ik rij al jaren niet meer op de snelheden die zijn aangegeven langs de weg.
Zelfde hier. Ik zie het al tijden aan als "Adviessnelheid", maar een maximum voelt het totaal niet. Beetje vrijheid om zelf te kiezen wat ik wil vind ik wel fijn.Die zou mooi zijn! Maar natuurlijk onverteerbaar voor het jaloerse deel der mensheid (80%). Ze hebben de afgunsttoeslag op schoon rijden al weer verhoogd, dus deze bevooroordeling ligt niet zo voor de hand
Ik rij al jaren niet meer op de snelheden die zijn aangegeven langs de weg. Af en toe even remmen voor het mobiele belastingkantoor en verder vooral het eigen gezond verstand en goed getrainde rijvaardigheid.
Dat vraag ik mij ook af. Maar ik denk van niet. Want de wet zegt maximum = maximum. Punt.Ik stel me al een leuk gesprek voor in de rechtbank na een niet geaccepteerde boete: "ja edelachtbare, de maximumsnelheid op dit wegvak is laag/verlaagd/niet verhoogd (streep door wat niet van toepassing is) om de effecten van de stikstofuitstoot op (vul hier een van de honderden Natura 2000 gebieden in Nederland die langs snelwegen liggen) te verminderen. Maar ik rij elektrisch en genereer op die plaats dus geen uitstoot".
Dat is een goede! Want gemeentes lijken verkeerslichten maar al te vaak zo te timen dat ze snelheid ergens uit halen en je onnodig moet remmen en optrekken. Dat veroorzaakt ook nogal wat uitstoot lijkt mij zo.Wat ik me wel afvraag: Gaat de overheid nu ook alle expres slecht op elkaar afgestemde stoplichten (pleonasme) verbieden in het kader van de extra en overbodige stikstofuitstoot?
Was dit in Australië niet al ingevoerd?natuurlijk onverteerbaar
Yep, hoe mooi kan het zijn. Geen stress meer, niet je gezond verstand hoeven te gebruiken voor dat zinloze sturen en inhalen, naast de koffie een krant. Kortom auto rijden zoals in een eerste klas trein maar dan van waar je bent naar waar je wezen moet. Het beste van beide werelden.Ik verwacht dat ik binnen enkele jaren gewoon altijd op het rechtervak aan 90 ga rijden, en lekker ga zitten appen de hele rit, en een lekker kopje koffie in de bekerhouder.
Ik rij al 2 jaar wel de snelheden die aangegeven zijn langs de weg, want dat is goedkoper, kost nauwelijks extra tijd, is veiliger en comfortabel met autopilot op. Ik verwacht dat ik binnen enkele jaren gewoon altijd op het rechtervak aan 90 ga rijden, en lekker ga zitten appen de hele rit, en een lekker kopje koffie in de bekerhouder.
Ik rij al 2 jaar wel de snelheden die aangegeven zijn langs de weg, want dat is goedkoper, kost nauwelijks extra tijd, is veiliger en comfortabel met autopilot op. Ik verwacht dat ik binnen enkele jaren gewoon altijd op het rechtervak aan 90 ga rijden, en lekker ga zitten appen de hele rit, en een lekker kopje koffie in de bekerhouder.
Herkenbaar, vooral dat TMC-forumMaar toch rij ik vMax + marge op autopilot... Om dan thuis te komen en mijn tijd te verdoen op Twitter en de rest van het internet...
Ha, en waarom dan een Performance gekocht
Zal niet alleen vanwege glimmende pedalen of spoiler op achterklep zijn
Tsss, we gaan toch allemaal braaf naar Duitsland om de auto uit te laten?
Oh ja, verbiedt vliegen tot afstanden van 1000 km. Kan met de elektrische auto en met de trein.