pvkeep
Paul van Keep
Dit topic mondt uit tot een aardige soap, ik pak even m'n popcorn
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit topic mondt uit tot een aardige soap, ik pak even m'n popcorn
Kijk, ik was vroeger van dezelfde mening. Goeie rijopleidingen, doorgedreven rijtrainingen, en als de statistieken dalen dan kunnen we de limieten hoger leggen. En onaandachtige chauffeurs moeten uit het verkeer. Ik deed zelf verschillende rijtrainingen met 2 en 4 wielen, pilotagestages etc... ik had ervaring met rijden met voorrangsvoertuigen, onder speciale situaties, ...En om het nog wat minder genuanceerd te maken; wat mij betreft mag iedereen die zich niet met bovenstaande instelling door het hedendaagse verkeer beweegt, direct achter het stuur vandaan worden gehaald.
Dromen...
O jee, gaan we nu ook nog met de popcorn gooien?![rant mode]
Het valt me op dat er in Belgie heel veel slechter wordt gereden dan in Nederland. . . .
[/rant
Helemaal eens. Ook wat de herkenning in m’n eigen risicocompenserend gedrag betreft. Vind ik af en toe nog steeds lastig, en AP helpt zeker daar niet aan toe te gevenKijk, ik was vroeger van dezelfde mening. Goeie rijopleidingen, doorgedreven rijtrainingen, en als de statistieken dalen dan kunnen we de limieten hoger leggen. En onaandachtige chauffeurs moeten uit het verkeer. Ik deed zelf verschillende rijtrainingen met 2 en 4 wielen, pilotagestages etc... ik had ervaring met rijden met voorrangsvoertuigen, onder speciale situaties, ...
En toen gebeurden er 2 dingen: in de VS bleek uit studies dat jonge chauffeurs met een rijopleiding en een doorgedreven rijopleiding meer in ongevallen betrokken waren dan degenen die enkel het hoogstnoodzakelijke qua opleiding kregen. Blijkbaar vertonen mensen met rijopleidingen risicocompenserend gedrag, en ik herkende me daarin. En niet veel later reed ik voor de eerste keer met een Model X met autopilot.
De waarheid is dat je niet kan eisen dat iedereen dergelijke opleidingen gaat doen, en dat je ook niet wil dat iedereen zo een opleiding gaat doen. Verder hoor je uit zo een opleidingen net op te steken dat die snelheidslimieten het best opgevolgd worden.
Dus ja, ik erken natuurlijk dat mijn reactiesnelheid minder snel is als ik in mijn auto de autopilot laat rijden, maar mijn reactieafstand is tesamen met autopilot vermoedelijk korter dan de jouwe aan 150 km/u. En daar gaat het tenslotte om: met je hogere snelheid doe je aan compenserend gedrag en je kortere reactiesnelheid die je meer aandacht kost, zorgt ervoor dat je reactieafstand even lang is dan de mijne.
Dus wat win je erbij? Ik heb veel liever dat iedereen rustig op autopilot taffelt aan een constante snelheid dan dat een aantal piloten doorheen het verkeer zigzaggen omdat ze een kortere reactietijd hebben.
Dat laatste hoop ik ook niet, dus dat zijn we al met elkaar eens. Verder ontgaat de relevantie van dit argument me geheel. Ik heb het niet over middelmaat gehad, noch over appende helicopterpiloten.Misschien moet je zelf eens opzoeken wat democratie betekent? Het betekent in ieder geval niet dat de middelmaat regeert. Maar ik zal verder stil blijven en hopen dat jouw democratie niet betekent dat de volgende helicopterpiloot die over mijn huis heen vliegt een amateur is die liever z'n whatsapp leest dan om zich heen kijkt om gevaarlijke situaties voor te zijn.
En om het nog wat minder genuanceerd te maken; wat mij betreft mag iedereen die zich niet met bovenstaande instelling door het hedendaagse verkeer beweegt, direct achter het stuur vandaan worden gehaald.
Dromen...
Zolang de 3 (ja DRIE) grootse cruiseschepen meer uitstoot genereren dan alle auto's in heel Europa gaat dit helemaal nergens over!!
Aha, we hebben weer eens iemand die hoaxes graag herhaalt. In dit geval waarschijnlijk door de Duitse autolobby verzonnen.Zolang de 3 (ja DRIE) grootse cruiseschepen meer uitstoot genereren dan alle auto's in heel Europa gaat dit helemaal nergens over!!
Doorrijden en veel te hard rijden zijn twee verschillende dingen, ben je het daar mee eens?
Als je bewustzijn op standje relaxt voorttuffend staat, dan ben je per definitie te laat en overgeleverd aan het toeval en de omgeving. Ooit reactiesnelheidsproefjes gedaan? En ook het verschil gezien tussen een alert iemand en iemand zonder bijzonder bewustzijn voor z'n omgeving?
Ik heb de A31 om de hoek en daar kun je op een zondagochtend nog heerlijk volle bak 300km/u knallen. Maar dat is 2x leuk en dan heb je het wel gezien.Vroeger vaak gedaan, maar tegenwoordig is het zelden mogelijk om echt vol te blazen. Ja, 250 km/u valt best nog wel te doen, maar veel hogere snelheden, nope. Daar heb je minimaal twee vrije rijstroken voor nodig.
Het zal wel niet helemaal kloppen maar en zijn genoeg onderzoeken te vinden die anders beweren. En jij gebruikt het woord "waarschijnlijk" dat lijkt mij een goed begin van een hoax.Aha, we hebben weer eens iemand die hoaxes graag herhaalt. In dit geval waarschijnlijk door de Duitse autolobby verzonnen.
De zwaveluitstoot van 1 cruiseschip is vergelijkbaar met die van 7 miljoen auto's. Dat klopt inderdaad (nog wel). Maar zwavel oxides zijn maar een klein deel van de totale uitstoot van het wagenpark.
‘
@Gompie23: dit zijn allemaal jij-bakken. Weinig constructief en afleidend van de echte problematiek. Laat je er niet mee in, maar focus je op de wezenlijke zaken en draag je steentje voor oplossingen bij .Het zal wel niet helemaal kloppen maar en zijn genoeg onderzoeken te vinden die anders beweren. En jij gebruikt het woord "waarschijnlijk" dat lijkt mij een goed begin van een hoax.
Dit is een beetje de zelfde discussie hoe vervuilend een EV is tegenover een diesel.
Feit blijft dat ik nog nooit een schip heb gezien met een katalysator of waar ze jaarlijks de uitstoot meten? Betekend niet dat alles maar kan en mag omdat er schepen zijn...die het ook doen.
Get your facts straight first...Zolang de 3 (ja DRIE) grootse cruiseschepen meer uitstoot genereren dan alle auto's in heel Europa gaat dit helemaal nergens over!!
Vrijheid en alles mogen zijn twee verschillende dingen. we worden op duizenden manieren beperkt, echt niet alleen de snelheid. Niet dat ik de behoefte heb maar ik mag geen benzinestation beginnen in mijn voortuin, mijn dak niet volgooien met asbest platen, die 10 liter benzeen niet door de wc spoelen of met Frans Bauer op 120 decibel door de wijk tuffen om 5 uur in de ochtend...Maximumsnelheden zijn filosofisch gezien best vreemd. Op bijna geen enkel ander gebied worden er maxima gesteld aan menselijk gedrag.
In de scheepvaart worden ook stappen gezet maar ik ben het met je eens dat dit te langzaam gaat. Maar wereldwijde afspraken zijn natuurlijk ook een moeizaam proces als het om geld en concurrentie gaat.Feit blijft dat ik nog nooit een schip heb gezien met een katalysator of waar ze jaarlijks de uitstoot meten? Betekend niet dat alles maar kan en mag omdat er schepen zijn...die het ook doen.