Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Is er niet in de buurt helaas
Hoeft ook niet in de buurt hoor, gaat er gewoon om dat je Tesla denkt dat je onderweg bent... Je bent meestal wel binnen 30 minuten in de buurt toch? Maar nu denk ik dat op een S75 dit niet zo een grote invloed zal hebben. Anders even kort voor aankomst paar keer hard optrekken en laten regenereren. Gaat de temperatuur ook wel van omhoog in de accu.
 
Hoeft ook niet in de buurt hoor, gaat er gewoon om dat je Tesla denkt dat je onderweg bent... Je bent meestal wel binnen 30 minuten in de buurt toch? Maar nu denk ik dat op een S75 dit niet zo een grote invloed zal hebben. Anders even kort voor aankomst paar keer hard optrekken en laten regenereren. Gaat de temperatuur ook wel van omhoog in de accu.
Was met de X en dichtstbijzijnde suc was op meer dan een uur vanaf hier. Maar flink optrekken doe ik altijd met de X
Ook al zit die niet in de buurt kun je alsnog er naar navigeren, daadwerkelijke navi dan maar even op je telefoon oid...goede tip!
Ging om de auto te foppen dat ik naar een suc rij om de batterij op te warmen.
 
Iemand die misschien weet of de 90D accu's die gelimiteerd zijn tot max 90kW laden na het bereiken van een x aantal SuC sessies hiermee ook weer volle bak kunnen laden tot 135kW zoals beloofd na de upgrade van CCS?

De 75 accu's kunnen inmiddels ook weer volle bak laden na de laatste software update, maar dat gold niet voor de 90 varianten. Ben benieuwd of het upgraden daarvoor zin zou hebben...
@FrankNL, volgens Bjørn Nijland wordt de 90-accu steeds verder een beetje gelimiteerd in fast chargen aan de SuC, dus niet plotseling na het bereiken van een bepaalde hoeveelheid van DC fastcharging. Ik heb zelf al ruim 8400 kWh gefastcharged, maar merk eigenlijk nog niks/heel weinig van een gelimiteerde snelheid. Laatst bij de SUC nog 117 kW gezien. 120 kW kan ik me niet herinneren ooit gehaald te hebben.

Met CCS haal ik ook de maximale snelheid van 140 kW op de Ionity laadpaal.

Ook daar dus nog niks te merken van een snelheidsbeperking op mijn 90 kW pack van maart 2017.

Ik ben, net als jij, ook heel benieuwd of er een CCS laadsnelheidsbeperking wordt ingesteld, zoals dit ook aantoonbaar gebeurt op 90-packs bij de SuC. Als ik er iets van merk laat ik het weten.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
@FrankNL, volgens Bjørn Nijland wordt de 90-accu steeds verder een beetje gelimiteerd in fast chargen aan de SuC, dus niet plotseling na het bereiken van een bepaalde hoeveelheid van DC fastcharging. Ik heb zelf al ruim 8400 kWh gefastcharged, maar merk eigenlijk nog niks/heel weinig van een gelimiteerde snelheid. Laatst bij de SUC nog 117 kW gezien. 120 kW kan ik me niet herinneren ooit gehaald te hebben.

Met CCS haal ik ook de maximale snelheid van 140 kW op de Ionity laadpaal.

Ook daar dus nog niks te merken van een snelheidsbeperking op mijn 90 kW pack van maart 2017.

Ik ben, net als jij, ook heel benieuwd of er een CCS laadsnelheidsbeperking wordt ingesteld, zoals dit ook aantoonbaar gebeurt op 90-packs bij de SuC. Als ik er iets van merk laat ik het weten.

Dat is positief om te horen! Beetje jaloers ben ik nu wel ;)
Krijg bij Tesla niemand te spreken die er iets zinnigs over kan zeggen...
Bij mij was het na 90K km al gebeurd, daarvoor ook regelmatig zo tussen de 112-118kW, maar nu is de echte max 92-94kW. En heb denk ik maar 10-15% van de tijd aan de SuC gecharged, standaard gewoon aan de HPWC thuis of op de zaak.

Heb dus nog een beetje ijdele hoop dat het met de CCS update misschien wel weer sneller kan...
 
Dat is positief om te horen! Beetje jaloers ben ik nu wel ;)
Krijg bij Tesla niemand te spreken die er iets zinnigs over kan zeggen...
Bij mij was het na 90K km al gebeurd, daarvoor ook regelmatig zo tussen de 112-118kW, maar nu is de echte max 92-94kW. En heb denk ik maar 10-15% van de tijd aan de SuC gecharged, standaard gewoon aan de HPWC thuis of op de zaak.

Heb dus nog een beetje ijdele hoop dat het met de CCS update misschien wel weer sneller kan...
hmmm, 15% van 90.000km = 13500km.
Bij een verbruik van 260 Wh/km is dat maar 3500 kWh fastcharge. En nu al voor de volle mep gecapped op 94 kW laadsnelheid?
Dat is balen, zeg.
Je zou eens ScanMyTesla kunnen gebruiken om de gezondheid van je cellen te meten. Heb je wel een OBD dongel voor nodig.
 
Werkt plug&play laden niet?
Jawel, maar had ik nog niet ingesteld. Werkt nu wel. Gisteren weer bij Fastned gestaan voor 10 min omdat ik met 5% thuis aankomen toch niet zo fijn vind met een buiten temp van tegen de 40C.

Ik heb nog 0 problemen ervaren met de CCS adapter. Laden werkt snel en betrouwbaar. Kan ook komen dat ik alleen bij Fastned laad en deze laders uit de zon staan.
 
Na een lange grotendeels rustige rit met het laatste stukje even doorknagen en met een SuC op 10 minuten verder op de route in de Tesla navigatie bij een Fastned op een 175kW paal gaan staan. Met 11% range aangekomen en klom snel naar 130kW+ Om vervolgens snel te zakken. Op 15% nog maar 108% en bij 17% maar gestopt want maar 100kW.

Hier heb ik echt niet de CCS aanpassing voor gekocht.... komt door de laadsnelheid beperking op mijn accu pakket. Ik heb life time free super charging op de auto maar betaal graag voor snelheid, ook het omrijden naar SuC, al is het maar 5 minuten heen en 5 munten terug doe ik liever niet. Ala ik bij Fastned direct aan de snelweg terecht kan en 15 minuten kan laden boven de 115kW zou ik al echt dik tevreden zijn...nu na 2,5 minuut al onder de 100kW zakken slaat nergens op.
 
Deze week heb ik toevallig weer 3x bij een SuC gestaan. Steeds alleen bij een A/B combinatie met 18%, 13% en 9% SoC. Hij kwam steeds net boven de 100kW uit en liep daarna snel terug. Bij 50% SoC gaat het bij mij nog maar met 50kW.

Ik maak me geen illusies dat het met CCS opeens sneller gaat.. volgens mij is dat alleen met de Model 3 zo. Ik heb de CCS echt gekocht voor de extra DC palen die ik kan gebruiken, voornamelijk in het buitenland. 50kW is toch altijd 4x zo snel als 11kW AC.

PS: Ik heb vorig jaar ook sessies gedaan met 118kW en toen bleef het vermogen ook langer hoog, misschien is mijn accu achteruit gegaan..
 
Deze week heb ik toevallig weer 3x bij een SuC gestaan. Steeds alleen bij een A/B combinatie met 18%, 13% en 9% SoC. Hij kwam steeds net boven de 100kW uit en liep daarna snel terug. Bij 50% SoC gaat het bij mij nog maar met 50kW.

Ik maak me geen illusies dat het met CCS opeens sneller gaat.. volgens mij is dat alleen met de Model 3 zo. Ik heb de CCS echt gekocht voor de extra DC palen die ik kan gebruiken, voornamelijk in het buitenland. 50kW is toch altijd 4x zo snel als 11kW AC.

PS: Ik heb vorig jaar ook sessies gedaan met 118kW en toen bleef het vermogen ook langer hoog, misschien is mijn accu achteruit gegaan..

Hoeft ook niet sneller. Check even mijn posting in een ander draadje kort ervoor, heeft te maken met de beperkt door Tesla op mijn accu... ik heb ook de CHAdeMO adapter en als ik snel naar 50kW zak kn ik net zo goed op een 50kW lader gaan staan waar ook in 99% van de gevallen een CHAdeMO op zit. Deze posting bedoel ik:
Belgium and the Netherlands (Dutch)
 
Ik snap je probleem, maar ik wil alleen maar aangeven dat ik met mijn S70 niet veel sneller laad. Ik heb mijn logs even nagekeken en het gemiddelde van al mijn 24 SuC sessies is 60,77 kW. De echt hoge vermogens waren bij mij als ik onder de 10% SoC begin te laden. Als Tesla de laadcurve aanpast zullen ze daar wel een goede reden voor hebben.. liever nu iets langer wachten dan later een kapotte accu.

Ik ga deze vakantie een proef abbo nemen op Teslafi om mijn eigen laadcurve te achterhalen.
 
Ik snap je probleem, maar ik wil alleen maar aangeven dat ik met mijn S70 niet veel sneller laad. Ik heb mijn logs even nagekeken en het gemiddelde van al mijn 24 SuC sessies is 60,77 kW. De echt hoge vermogens waren bij mij als ik onder de 10% SoC begin te laden. Als Tesla de laadcurve aanpast zullen ze daar wel een goede reden voor hebben.. liever nu iets langer wachten dan later een kapotte accu.

Ik ga deze vakantie een proef abbo nemen op Teslafi om mijn eigen laadcurve te achterhalen.

Ik heb met mijn P85+ zo een 35% hoger laadsnelheid gehaald op 50% vol in het verleden. Dat is echt een te grote beperking. Ik ben altijd gewent geweest om aan 120kW te starten om dit lange tijd vol te houden. Je hoort Tesla niet erover. Ik denk gewoon gezien de vele info die er is en ook over hoe ze het verlagen dat ze een groot probleem hebben met het het spontaan in de brand vliegen van het accupakket.
 
Na een lange grotendeels rustige rit met het laatste stukje even doorknagen en met een SuC op 10 minuten verder op de route in de Tesla navigatie bij een Fastned op een 175kW paal gaan staan. Met 11% range aangekomen en klom snel naar 130kW+ Om vervolgens snel te zakken. Op 15% nog maar 108% en bij 17% maar gestopt want maar 100kW.

Hier heb ik echt niet de CCS aanpassing voor gekocht.... komt door de laadsnelheid beperking op mijn accu pakket. Ik heb life time free super charging op de auto maar betaal graag voor snelheid, ook het omrijden naar SuC, al is het maar 5 minuten heen en 5 munten terug doe ik liever niet. Ala ik bij Fastned direct aan de snelweg terecht kan en 15 minuten kan laden boven de 115kW zou ik al echt dik tevreden zijn...nu na 2,5 minuut al onder de 100kW zakken slaat nergens op.
Om deze reden twijfel ik aan de aanpassing voor onze S85.

De S100D blijft wel lekker lang ver boven de 100kW laden en dat is echt ideaal.