Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
bij 410V. Maar dat haal je niet bij lage SOC (en hoge stroom)

Enkel bij hoge soc haal je die spanning, maar dan is de stroom lager.

daarom schat ik rond de 80kw max vermogen, en dat zal al optimistisch zijn...
80kW is wel jammer, want de Tesla website zei 120kW.

Ik zou iets van 250A toch wel een stuk beter vinden.

Maarrr, het is veel beter dan de 125A van CHAdeMO
 
80kW is wel jammer, want de Tesla website zei 120kW.
Ik zou iets van 250A toch wel een stuk beter vinden.
Maarrr, het is veel beter dan de 125A van CHAdeMO

Op Facebook gaf iemand de opmerking dat die 80 kW mogelijk een continue maximum vermogen is. Dat haalt de S/X niet, die valt vrij rap terug tot onder de 80 kW (binnen een kwartier ofzo?). De adapter zou daardoor mogelijk best kunnen pieken tot 120 kW (of nog hoger).
 
Op Facebook gaf iemand de opmerking dat die 80 kW mogelijk een continue maximum vermogen is. Dat haalt de S/X niet, die valt vrij rap terug tot onder de 80 kW (binnen een kwartier ofzo?). De adapter zou daardoor mogelijk best kunnen pieken tot 120 kW (of nog hoger).

Met de V3 SuC's gaat het erop lijken dat de S/X 100 packs van circa 147kW naar 118kW gaan laden van 10% tot bijna 55% en dat is dan 15+ minuten volle bak ver bovende 80kW

Pieken is kortdurig zoals enkele seconden, pieken vind ik persoon niet een kwartier lang 40-60kW boven de max continu belasting zitten.
 
  • Informative
Reactions: 4DXP
Zit wat in, aan de andere kant zie ik geen reden waarom een simpele "verloopstekker" (want daar lijkt het op) niet gewoon 120 kW aan zou kunnen. Kwestie van genoeg koper in de kabel.

Misschien is het gewoon nog een 'test versie' en klopt de opdruk niet.
 
  • Informative
Reactions: 4DXP
Info inmiddels ook op de Tesla support pagina: Supercharging

Hebben Model S en Model X toegang tot laadnetwerken van derden?
Eigenaren van Model S of Model X kunnen de CCS Combo 2-adapter gebruiken om de auto aan te sluiten op compatibele netwerken van derden. Model 3 kan rechtstreeks worden aangesloten op netwerken van derden met behulp van CCS Combo 2-connectoren.

Hoe weet ik of mijn Model S of Model X de technische capaciteit heeft om op te laden via een CCS Combo 2-adapter?
Iedere Tesla Model S en Model X geproduceerd na 1 mei 2019 heeft technisch de mogelijkheid om op te laden bij CCS Combo 2-oplaadstations met behulp van een CCS Combo 2-adapter.

Ik heb een Model S of Model X geproduceerd vóór 1 mei 2019. Kan ik gebruikmaken van CCS Combo 2-opladen?
Alle eigenaren van een Legacy Model S en Model X hebben een serviceaanpassing nodig om gebruik te maken van het voordeel van opladen met een CCS combo 2 via een adapter. U kunt een afspraak maken voor een serviceaanpassing vanaf 1 juni 2019 bij uw lokale Tesla Service Center via uw Mobiele Tesla-app of uw Tesla-account.

Hoeveel kost een serviceaanpassing voor CCS Combo 2?
Een serviceaanpassing voor CCS Combo 2 kost € 500,- inclusief de kosten van een CCS Combo 2-adapter (los te koop voor € 170,-).
 
Info inmiddels ook op de Tesla support pagina: Supercharging

Hebben Model S en Model X toegang tot laadnetwerken van derden?
Eigenaren van Model S of Model X kunnen de CCS Combo 2-adapter gebruiken om de auto aan te sluiten op compatibele netwerken van derden. Model 3 kan rechtstreeks worden aangesloten op netwerken van derden met behulp van CCS Combo 2-connectoren.

Hoe weet ik of mijn Model S of Model X de technische capaciteit heeft om op te laden via een CCS Combo 2-adapter?
Iedere Tesla Model S en Model X geproduceerd na 1 mei 2019 heeft technisch de mogelijkheid om op te laden bij CCS Combo 2-oplaadstations met behulp van een CCS Combo 2-adapter.

Ik heb een Model S of Model X geproduceerd vóór 1 mei 2019. Kan ik gebruikmaken van CCS Combo 2-opladen?
Alle eigenaren van een Legacy Model S en Model X hebben een serviceaanpassing nodig om gebruik te maken van het voordeel van opladen met een CCS combo 2 via een adapter. U kunt een afspraak maken voor een serviceaanpassing vanaf 1 juni 2019 bij uw lokale Tesla Service Center via uw Mobiele Tesla-app of uw Tesla-account.

Hoeveel kost een serviceaanpassing voor CCS Combo 2?
Een serviceaanpassing voor CCS Combo 2 kost € 500,- inclusief de kosten van een CCS Combo 2-adapter (los te koop voor € 170,-).
Mooi! Mijn service afspraak ga ik snel maken! Ik wil die CCS adapter hebben.
 
Leuk al die adapters maar ik begrijp de 'anxiety' niet echt. Heb ook nooit een ChaDemo adapter genomen en geen spijt want nooit nodig gehad. Waar gaan jullie allemaal naar toe om een adapter te rechtvaardigen? Er is toch meestal wel een supercharger in de buurt?
 
Leuk al die adapters maar ik begrijp de 'anxiety' niet echt. Heb ook nooit een ChaDemo adapter genomen en geen spijt want nooit nodig gehad. Waar gaan jullie allemaal naar toe om een adapter te rechtvaardigen? Er is toch meestal wel een supercharger in de buurt?
Ik rij echt heeeel Europa en NL door. Soms is een Fastned station of een andere plek dan een SuC gewoon handiger.

Mijn S rijd 50.000km per jaar en dat is geen enkele dag de zelfde route. Ik heb geen standaard woon-werk verkeer. Elke dag ziet er voor mij anders uit.

Daardoor ben ik erg blij met de komst van deze adapter. Zo had ik vorige week in DE willen laden bij Fastned omdat het beter uit kwam op de route. Kwam uiteindelijk met 5% aan bij een SuC.

Deze adapter kan er niet snel genoeg zijn wat mij betreft.
 
  • Like
Reactions: Merijn and robertvg
Leuk al die adapters maar ik begrijp de 'anxiety' niet echt. Heb ook nooit een ChaDemo adapter genomen en geen spijt want nooit nodig gehad. Waar gaan jullie allemaal naar toe om een adapter te rechtvaardigen? Er is toch meestal wel een supercharger in de buurt?

Wat dacht je van op vakantie naar buiten het SuC gebied of laden bij een vrije CCS paal omdat alle SuC stalls bezet zijn om de wintersport route :)
 
Helaas nog geen info erbij over de te verwachten laadsnelheid.
Wel dit op de Supercharging pagina: vraag over de adapter, antwoord over de Superchargers :confused:
Ik neem toch aan dat ze hier bedoelen dat je met de adapter tot 120kW kan laden.

upload_2019-5-8_10-33-59.png
 
Wat dacht je van op vakantie naar buiten het SuC gebied of laden bij een vrije CCS paal omdat alle SuC stalls bezet zijn om de wintersport route :)
Ik denk dat bij SuC’s met al die nieuwe M3’s de CCS stalls eerder vol staan dan de type 2 stalls.
Als het niet eerder zo zal zijn dat alle stalls beide kabels hebben.
Maar het is inderdaad afwachten of nieuwe locaties nog wel de type2 kabels krijgen.
 
Voortaan bij FastNed niet de 50kW CHAdeMO-adaptor pakken, maar de 120kW CCS-adaptor gebruiken op de 175kW-lader?
Klopt! Als die adapter er hangt. Maar je auto moet ook een aanpassing hebben, dus je zal eerst langs het SeC moeten en dan krijg je de adapter.

Ik vermoed dat Fastned deze adapter niet gaat ophangen.

Ik denk dat bij SuC’s met al die nieuwe M3’s de CCS stalls eerder vol staan dan de type 2 stalls.
Als het niet eerder zo zal zijn dat alle stalls beide kabels hebben.
Maar het is inderdaad afwachten of nieuwe locaties nog wel de type2 kabels krijgen.
Of bij Ionity, Fastned of een andere CCS aanbieder in Duitsland laden :)
 
  • Like
Reactions: ebullio