Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nouja, die vertaalelektronica zal niet zoveel voorstellen toch?

Die adapter op de foto lijkt mij erg klein. Ik kan mij voorstellen dat dat voor een testontwerp volstaat, maar ik vrees dat voor " consumenten gebruik " het toch iets forser zal zijn ivm. de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen.

Dingen als een actuator zodat de CCS kabel niet uit de adapter gehaald kan worden bijvoorbeeld. Die lijkt te ontbreken op de foto? Lijkt mij wel cruciaal
 
Wat zou de reden zijn om een CCS adapter aan te schaffen?
Ik begrijp dat deze dan kan zorgen dat je sneller kan laden bij andere supercharger buiten die van Tesla zelf. Is dit het enige voordeel? Want opzich zijn wij niet heel afhankelijk van andere snelladers toch? (Wellicht een beginnersvraag ;))
 
Sneller zal het niet gaan (door beperking van de Type-2 ingang op de auto). Maar vooral dat je ook kunt laden bij andere laadstations.

Dat kan met de CHAdeMO adapter al, maar die is beperkt tot 43 kW en CHAdeMO is in Europa wel op z'n retour. oa. de IONITY laadstations hebben bijvoorbeeld uitsluitend CCS.

Je kunt met die adapter bijvoorbeeld dan ook met 120 kW laden bij Fastned. Fastned zit qua locaties vaak aan de snelweg, wat voor sommige prettiger is dan omrijden naar een hotel met SuC
 
  • Love
Reactions: widodh
Wat zou de reden zijn om een CCS adapter aan te schaffen?
Ik begrijp dat deze dan kan zorgen dat je sneller kan laden bij andere supercharger buiten die van Tesla zelf. Is dit het enige voordeel? Want opzich zijn wij niet heel afhankelijk van andere snelladers toch? (Wellicht een beginnersvraag ;))

Ga er maar van uit dat over afzienbare tijd de nieuwe superchargers enkel CCS gaan hebben.
De CCS is goedkoper in de wagen, wegens gescheiden circuits. Dus de ModelS en ModelX zullen snel volgen.

En dan gaan ze voor die paar oude S en X niet alle superchargers blijven uitrusten met twee kabels.
 
Ga er maar van uit dat over afzienbare tijd de nieuwe superchargers enkel CCS gaan hebben.
De CCS is goedkoper in de wagen, wegens gescheiden circuits. Dus de ModelS en ModelX zullen snel volgen.

En dan gaan ze voor die paar oude S en X niet alle superchargers blijven uitrusten met twee kabels.
Hé. Dan krijgen die stalls met twee kabels een andere sticker; ‘Classic Tesla priority’.
 
De adapter die eerder in foto's is gedeeld had volgens mij een andere interne lader. Dit is volgens mij destijds ook aangegeven als enige manier omdat er niet een kabel converter met electronica gebruikt mag worden. Het CCS protocol moet dus door de auto zelf gesproken te worden. Wellicht is er een wijziging in die restrictie gemaakt maar ik zou ook liever een andere interne lader zien met een klein dom verloopstuk.
 
  • Like
Reactions: SMU
Foto’s via Facebook (410V x 210A voor zover ik kan zien).
Lijkt erop alsof de CCS plug vergrendelt met die twee clips aan weerszijden van het type2 gedeelte.
Deze indrukken zal wel de CP verbreken zodat de power eraf gaat voordat je de plug eruit trekt.
CC72D770-D1FE-4142-AAC4-4730B0ABF2EF.jpeg
F9DF939E-5373-4D81-AC14-E0F2EA96DC5D.jpeg
3C86F6B7-5525-46DF-9337-DC8679DB31BA.jpeg
 

Attachments

  • 90E834C7-3C7B-4E58-9344-5425A609238F.jpeg
    90E834C7-3C7B-4E58-9344-5425A609238F.jpeg
    64.3 KB · Views: 47
Last edited: