Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik stopte recent bij een Supercharger na mijn update met CCS adaptor. BIj het inpluggen van CCS tussenstuk en het aansluiten van de CCS oplaadkabel gebeurde niets bij mijn TESLA S 100d. Bij het ompluggen naar de standaard stekker begon mijn Tesla wel te laden. Is het normaal niet met een Tesla CCS Adaptor bij een supercharger te kunnen laden dus?
Bij mij heeft de adapter altijd gewerkt bij een SuC.
 
Ik stopte recent bij een Supercharger na mijn update met CCS adaptor. BIj het inpluggen van CCS tussenstuk en het aansluiten van de CCS oplaadkabel gebeurde niets bij mijn TESLA S 100d. Bij het ompluggen naar de standaard stekker begon mijn Tesla wel te laden. Is het normaal niet met een Tesla CCS Adaptor bij een supercharger te kunnen laden dus?
Nee dat is niet normaal. Als het probleem blijft zou ik terug gaan.
 
Vanochtend geïnstalleerd (+/- anderhalf uur), vanmiddag gelijk uitgeprobeerd aan de v3 chargers in Akersloot. Met bijna 140kw ging dat prima.

De chademo-adapter die ik ook heb, heb ik toch zeker 20-30 keer met veel plezier gebruikt (o.a. vakantie Schotland waar je nergens bent zonder CCS of Chademo).
Per laadbeurt is het best duur maar het geeft veel comfort als je het nodig hebt.

Stond Akersloot wel op je scherm? Ik ging er zaterdag langs en heb geladen, maar stond die niet in mijn lijst op de mcu.
 
Vandaag met mijn MX 2017 bij het SuC Tilburg geweest en hier naar gevraagd. Het upgraden van de poort zal niet of nauwelijks leiden tot sneller laden. Wel maak je de auto toekomst-proof. Nieuwe palen zijn bijna allemaal volgens Upgrade, zowel van Tesla en Ionity. Dit is de nieuwe standaard. Ik ga in september naar Italie en het advies is om dit zeker te doen, gezien de hoeveelheid oplaadmogelijkheden daar.
 
Ik heb de CCS upgrade vorige week laten uitvoeren van mijn (mrt 2016) model S maar ik zie nog geen V3 superchargers (bijv Akersloot) verschijnen in mijn display. Doe ik iets fout of is Tesla een software update vergeten?
dat is vreemd, zou je zeker wel moeten zien, ik zou service request inschieten via de App, denk dat ze zo op afstand kunnen regelen.
 
  • Informative
Reactions: Wheelsonfire