Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil ook de ccs uograde doen maar ik vraag me af of de upgrade compatible is met een EVE mini laadpunt van Alfen. Iemand ervaring?
Daar is absoluut geen probleem.

De CCS upgrade bestaat erin dat er bij Model S en Model X van mei 2019 en ouder een extra module wordt ingebouwd. Recentere Model S en X hebben die module al, en hebben enkel de adapter nodig.

Die module zorgt ervoor dat als je de CCS adapter in het bestaande Type 2 stopcontact steekt, de auto met de CCS laadpaal kan communiceren en laden.

Aan het Type 2 stopcontact verandert er niks, dus je Alfen EVE blijft probleemloos werken.
 
  • Like
Reactions: Sjors
Ik heb de CCS-upgrade ook vorig jaar laten doen, en ook veel van genoten. Goed, dat bleef vaak beperkt tot gratis laadpalen bij de Lidl waar er ook een CHAdeMO aan hing, maar het geeft je toch een vrijheid voor de toekomst.
Als je de CCS-upgrade laat installeren werkt de Chademo-adapter dan nog? Wa t op die manier krijg je bij oa. De Lidl alle 3 de laadopties ter beschikking he ;-)
 
Ik heb het een jaar geleden nog voor €50,- meer laten doen. Ik heb hem al wel zo vaak gebruikt dat ik het voor die €50,- niet had willen uitstellen. Zo zou bijv. Zuidbroek heel onhandig zijn als ik daar niet zou kunnen laden. En ook Hengelo staat voor mij heel gunstig.