Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn adapter nog niet op een V2 getest maar zowel op een V2 en een V3 heb ik 142 kW gehaald. Ik denk eigenlijk dat dat de max is voor mijn X.

Voor mijn S100D is 147kW de max... zelden... maar toevallig de laatste wintersport. Normaliter zit de piek rond de 140kW

1646770074008.png



Mijn ervaring is dus dan met de Type2 stekker ik deze snelheden vaak niet haal op een V2 stall.

Deze 147 is trouwens ook niet op een V2 stall maar dacht een V3. Op een V2 haal ik volgens mij nooit meer dan 143kW.
 
Voor mijn S100D is 147kW de max... zelden... maar toevallig de laatste wintersport. Normaliter zit de piek rond de 140kW

View attachment 778438


Mijn ervaring is dus dan met de Type2 stekker ik deze snelheden vaak niet haal op een V2 stall.

Deze 147 is trouwens ook niet op een V2 stall maar dacht een V3. Op een V2 haal ik volgens mij nooit meer dan 143kW.
Dat was ook mijn ervaring, tot eerder deze week bij de nieuwe SuC bij Maastricht:

1663839554985.png


Zoals je ziet hield-ie 't ook nog een tijdje vol op deze snelheid.

1663839703879.png


Kan me niet herinneren ooit boven de 160kW geladen te hebben, hoogstens helemaal in het begin toen de CCS adapter er net was en ik bij Ionity Apeldoorn nog zelfs boven de 160kW kwam als ik me goed herinner. Iets wat me daarna overigens nooit meer gelukt is ook niet bij Ionity, dus die eerste keer zal wel niet de bedoeling zijn geweest denk ik.
 
Er is inderdaad recent een update geweest die +150kW toelaat op legacy S en X.

 
  • Like
Reactions: job-lek
CCS adapter in de VS :eek:

Zie je toch hoe superieur de Tesla connector in de VS is.

View attachment 855308
De Tesla plug was helaas in Europa geen optie geweest gezien ons 3 fase net.
Zeer helaas want mijn schoonmoeder van 83 vindt de CCS2 stekkers en kabels nog steeds afschrikwekkend, ik kan haar nog niet enthousiast maken voor elektrisch rijden/laden met die zware kabels.
Ben benieuwd hoe Tesla de overgang gaat doen naar CCS in de US, ze bieden binnenkort retrofits aan voor oudere auto's die intern geen CCS ondersteuning hebben en de komende 'alternative stalls'....zijn misschien CCS only ?
 
De Tesla plug was helaas in Europa geen optie geweest gezien ons 3 fase net.
Het had wel gekund, maar dan kon je niet 3 fase laden.

Opvallend dat dat in de VS wel normaal is, gewoon aan 110V 15A laden, of aan een stekker voor een wasmachine 1x240V 15-32A.


En ja, ik apprecieer het gemak van 1 standaard, maar de CCS2-stekker is echt niet gemaakt op formaat van tengere volwassenen van 1m60 en 50kg.
 
Gisteren in Lennik (Begië) als allereerste een (zeer korte) testrun gedaan van een net geactiveerde Hypercharger met een vermogen van 500kW welke geïnstalleerd door het transportbedrijf Theo Van de Velde (toekomstgericht voor zijn elektrische vrachtwagens).
"Zeer kort", want ik heb na amper 10sec het laden afgebroken wegens geen vertrouwen in wat er gebeurde. Mijn Tesla S 85 uit 2014 had SoC 50% en toch ging de hypercharge bijna instant naar 150kW tot boven de 175kW (kon niet meer kijken wegens noodzakelijke interventie om de lading te stoppen).
Ik heb nooit dit soort laadvermogens gezien bij mijn wagen en ben van mening dat het ook niet de bedoeling kon zijn.
Fout in de communicatie tussen wagen en laadpaal? Of heeft Tesla laadsnelheden vrijgegeven waar ik geen weet van heb?
 
De auto vraagt en de max ligt wat de lader kan leveren toch ?
Onze wagen krijgt bij Tesla supercharger bij SoC van 50% nog max 65kW omwille van de softwarematige aftopping van de laadsnelheid sinds 2019. En sowieso heb ik zelfs daarvoor nog nooit laadsnelheden gezien bij preface Tesla S van boven de 135kW. Vandaar mijn vrees dat er iets communicatief fout liep tussen wagen en de laadpaal alsof er geen limiet op stond. Morgen hie dan ook telefoontje met Tesla service om duidelijkheid te krijgen
 
  • Informative
Reactions: robertvg