TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

[NL/BE] CHAdeMO adapter

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FlaSmu, Jan 31, 2015.

  1. FlaSmu

    FlaSmu Member

    Joined:
    Mar 2, 2014
    Messages:
    136
    Location:
    Valkenswaard
    #1 FlaSmu, Jan 31, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 4, 2015
    Vanmorgen ontvangen.. nu aan t laden bij vd valk eindhoven aan 41 kw h per uur 20150131_182331.jpg 20150131_182036.jpg mocht iemand m binnekort moeten lenen shoot me a pm
     
  2. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    Super!

    Waarschijnlijk ben je de eerste op die locatie, en wellicht sneller dan sommige superchargers in het begin dus.... champagne?

    Ik zou m wel een keer willen lenen om zelf te zien hoe het werkt. Even je kaartje opzoeken en dan bel ik je :biggrin:
     
  3. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,702
    Location:
    Haarlem
    Is dat niet wat weinig? Thuis laadt hij bij mij toch wel wat sneller.
    Had toch wel een grotere laadsnelheid verwacht.
    Of was het alleen maar om te testen of het werkt?
     
  4. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,875
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Nou, 41 kW is bijna 200 km/uur. Niet te verwarren met 41 km/uur, dat haal je ook royaal met 11 kW.
     
  5. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,702
    Location:
    Haarlem
    Hmm blijkbaar niet goed gekeken, dacht inderdaad 41 km/uur gelezen te hebben. 41 kW is inderdaad andere koek!
     
  6. Peebee01

    Peebee01 Member

    Joined:
    Oct 27, 2014
    Messages:
    38
    Location:
    Netherlands
    Mag ik vragen hoe je er aan gekomen bent? Ben je hemaan het testen of heb je hem gewoon kunnen kopen?
     
  7. FlaSmu

    FlaSmu Member

    Joined:
    Mar 2, 2014
    Messages:
    136
    Location:
    Valkenswaard
    Ik heb m meteen bij de bestelling van mn auto besteld!
    41KW is zeker niet slecht..al ben je gauw verwend als je eenmaal gebruik maakt van SUC's
    Maar zeker bruikbaar op plekken waar wel CHADEMO is en (nog) geen SUC is
     
  8. juggie

    juggie Member

    Joined:
    Aug 14, 2014
    Messages:
    63
    Waarom zou je gaan betalen voor het snelladen (circa 35€ voor een volle accu) als je reeds betaald hebt voor een SUC abbo?
     
  9. Rprp

    Rprp Member

    Joined:
    Nov 11, 2013
    Messages:
    177
    Location:
    Groningen, Netherlands
    Ontzettend jaloers! Ik heb Tesla hier sinds nov 2013 meerdere malen om gevraagd, maar steeds was het "binnenkort/over 2 maand". Ben eigenlijk ook nooit op een wachtlijst geplaatst (pas sinds jun 2014) omdat ik niet wist dat deze er was, dus vrees dat ik nog even mag wachten. Alhoewel ik stiekem wel op een belletje hoop. :rolleyes:

    Ik kan hem wel gebruiken met 60k km/yr kriskras Nederland door. Chademo zit tegenwoordig overal, alhoewel wat meer SuCs natuurlijk ook welkom zijn :p
     
  10. Herbie65

    Herbie65 Member

    Joined:
    Dec 2, 2014
    Messages:
    532
    Location:
    Netherlands
    misschien omdat de Superchargers niet overal staan?
     
  11. juggie

    juggie Member

    Joined:
    Aug 14, 2014
    Messages:
    63
    Zo ziet trouwens een ChadeMo er van binnenuit (de nieuwe van TNM)
     

    Attached Files:

  12. Rprp

    Rprp Member

    Joined:
    Nov 11, 2013
    Messages:
    177
    Location:
    Groningen, Netherlands
    Tesla ([email protected]) heeft mij net bevestigd dat de uitleveringen voor de adapters zijn gestart. Helaas geen uitspraak over mijn positie op de wachtlijst.. :p
     
  13. FlaSmu

    FlaSmu Member

    Joined:
    Mar 2, 2014
    Messages:
    136
    Location:
    Valkenswaard
    ik denk ook niet dat ik de Chademo in NLD zal gebruiken. De dekking is hier goed en van wat ik begrijp eigenlijk te duur per KWH.

    MAAR als je bijv. naar Frankrijk of Spanje gaat, en je hebt een keer stil gestaan in bijv Reus en t enige wat ze daar hadden was Chademo, dan had ik zelfs 100 Euro over gehad om m vol te kunnen laden :)

    Kortom Chademo laadpunten zijn er in theorie meer dan SUCs dus is er een keer nood dan is t fijn als je ook naar Chademo kunt zoeken.
    Onze Belgische vrienden verhuren de type 3 kabel voor Frankrijk, nu kunnen we dus ook kijken naar Chademo plekken
     
  14. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Omdat omrijden naar een SuC meer tijd kost om even bij te laden, en dus meer geld (per persoon verschillend, maar €35 heb ik wel over om 30 minuten korter te moeten rijden als ik haast heb) Ik denk ook niet dat je hem gaat gebruiken om helemaal vol te laden. Even 15 minuten aan 40kW en je hebt er 10 bij om je bestemming te halen, dat is toch snel zo een 45-50 km typical erbij.
     
  15. iHenkka

    iHenkka Member

    Joined:
    Sep 1, 2014
    Messages:
    6
    Location:
    Finland
    Hi guys, I had to translate.google.com everything you said, but this surely sounds like the deliveries are starting for the chademo adapter. However, I've expressed my interest for the adapter last year and got a confirmation email saying that I'll be contacted as soon as it will be available. Better check it out once more what necessary other steps I need to make in order to finally get one as well. (to Finland)
     
  16. juggie

    juggie Member

    Joined:
    Aug 14, 2014
    Messages:
    63
    Hoe korter hoe duurder naar verhouding (15 min is circa 6€) Maar goed heeft iemand reeds uitgerekend wat een kWh uit de SuC kost? Op het werk laden blijft het voordeligst 0,067€ per kWh
     
  17. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    We moeten denk ik echt geen appels met peren gaan vergelijken. Laden thuis, op het werk, in een parkeergarage = laden terwijl je stil staat en andere bezigheden aan het doen bent. Laden aan een SuC / CHAdeMO lader = als tanken met een ICE, maar dan anders.

    €6 voor 15 minuten tanken is prima als je even een beetje nodig hebt, want daarna weer op de zaak bijvoorbeeld aan de om en nabij €0,10 de kW (Zonne-energie niet meegerekend) CHAdeMO zal met name gebruikt worden als je het net niet haalt, of als je op vakantie bent in landen waar er géén SuC binnen 20 minuten van je vakantie adres beschikbaar is en een CHAdeMO wel, of op de route waar je naar toe gaat. Of als je veel op de weg zit en bij FastNed een abonnement neemt. Of... vul zelf maar in, tijd zal het leren.

    Feit blijft dat iedereen voor zichzelf andere afwegingen zal maken om een CHAdeMO adapter te kopen en te gebruiken. Ik heb de mijne al besteld in 2013 voordat ik de S kreeg, dus met een beetje mazzel..... Krijg alleen mijn DC lader op de zaak pas in juli.... Dus voor Tesla Club NL en semi-Vlaams Clubhuis (Ja, zit net onder Rotterdam, kan onze Vlaamse broeders niet uitsluiten) is semi-snel laden aan 45kW pas dan beschikbaar. Komt op een andere aansluiting (175kVa, is voor ander project nodig, dus waarom niet)
     
  18. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,283
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Wat raar. Een topic over Chademo en nog enkele reactie van @WidodH? :tongue:

    Toch een gevalletje NDA?
     
  19. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,976
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Zit misschien ergens vast in de sneeuw in Noorwegen zonder stroom en een lege telefoon?
     
  20. tonvanboven

    tonvanboven Member

    Joined:
    Aug 15, 2014
    Messages:
    671
    Location:
    Winterswijk
    Wido is weer een paar dagen aan het rijden ;-)
     

Share This Page