Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zeg dat 43kW uit zal sterven. Renault stopt er mee, gaat terug naar 22kW.

43kW lader in de auto is duur en zwaar.

Boven de 22kW kom je dan bij DC laden, CCS of CHAdeMO.

43 kW laders zijn technisch gesproken geen laders, maar intelligente stopcontacten die voor minder dan 1000€ bij in zo'n snellaadzuil te integreren zijn. De AC => DC omzetting gebeurt in de wagen.
Als ik het Franse Zoe-forum goed begrepen heb, blijft de Zoe optioneel 43 kW AC laden ondersteunen. Vermits de lader van de windingen en de powerelektronica van de motor gebruik maakt, is het meergewicht te verwaarlozen.
De taxi's van BYD laden 30 kW AC. Het zou verkeerd zijn om deze eenvoudig te implementeren standaard te laten vallen, zelfs als er slechts enkele modellen zijn die het momenteel gebruiken. We staan nog maar aan het begin van deze EV-evolutie.
 
43 kW laders zijn technisch gesproken geen laders, maar intelligente stopcontacten die voor minder dan 1000€ bij in zo'n snellaadzuil te integreren zijn. De AC => DC omzetting gebeurt in de wagen.
Als ik het Franse Zoe-forum goed begrepen heb, blijft de Zoe optioneel 43 kW AC laden ondersteunen. Vermits de lader van de windingen en de powerelektronica van de motor gebruik maakt, is het meergewicht te verwaarlozen.
De taxi's van BYD laden 30 kW AC. Het zou verkeerd zijn om deze eenvoudig te implementeren standaard te laten vallen, zelfs als er slechts enkele modellen zijn die het momenteel gebruiken. We staan nog maar aan het begin van deze EV-evolutie.

Ik heb idd ook vernomen dat je kan kiezen. Of een 43kW lader, maar dan word er geadviseerd om niet op lage snelheden thuis te laden, en is het bereik minder of een 22kW lader met een kleinere efficiëntere drivetrain en betere prestatie met langzaam laden. De BYD kan idd ook aan 30kW laden, en ik heb begrepen dat er nog andere voertuigen gaan komen welke 22+ AC zullen gaan kunnen laden.
 
Wat geweldig dat je de adapter al hebt ontvangen! Wij zijn erg benieuwd naar je ervaringen bij Fastned!
Helaas staat mijn auto de komende dagen bij t schadeherstelbedrijf omdat iemand er tegenaan gereden was...

Ik heb de adapter er uit gehaald en thuis liggen mocht iemand Fastned willen testen be my guest (anders zal ik t vrijdag of zaterdag zelf doen als de auto weer terug is)

@ Fastned: ik wil niemand zn handel onderuit halen... maar.... voor mij persoonlijk is een abonement bij jullie geen optie, simpelweg omdat de laadpunten niet op mijn routes liggen. Ook qua KwH prijs zonder abo is hier voldoende over gezegd..


Maar goed, ik zal zorgen dat deze week, 1 van de laadpunten door mij zal worden "getest"
Mocht er niet zo lang gewacht kunnen worden, let me know
 
Nu in Spanje goede ervaring met CHademo adapter.
laden bij de Nissan geeft de ene keer 355 km/h en 2de paal maar 125 km/h. Dus erg wisselend.

kaartje IBIL opgehaald bij Repsol tankstation in Barcelona. Via website activeren lukt zelfs een Spanjaard niet.
via een tel nr een persoon met gebrekkig Engels levert ook geen soelaas. Doen geheimzinnig over de kosten per lading.
Via creditcard een bedrag storten zodat er een vorm van Prepaid ontstaat. Mij te link en dus gecancelled.
IBIL heeft wel een aantal laadpalen CHademo staan dus wel interessant.
Mogelijk dat iemand anders de website wil proberen die goed Spaans leest.

Ook Renault erg behulpzaam bij de vraag of er geladen mag worden. Heeft T2 laders met 32 kW/h
 
60 kWh has the same voltage as a 85kWh battery. So charging speed should be similar, but the 60kWh might reduce the power at an earlier State of Charge than a 85 kWh (because it has less cells).
I believe you are wrong, 60kWh battery has lower voltage (by about 50V when fully charged), so using CHAdeMO charger it will be limited by max 125A. Max power from CHAdeMO stations for 60kWh cars will be around 330V*125A = 40kW.
 
Ik zou hem daarvoor ook wel willen. Spijtig genoeg is er in België nog geen Fastned alternatief. Dus nu blijft het omrijden naar SuC's



Nu dan moet ge maar eens googlen...sinds 2011 heb ik 2 i mievs die ook op chademo laden.
Vanuit zierikzee ging ik er mee naar een vriend in leuven, via total antwerpen en nog een total station
Total heeft 7 of 8 chademo stations in belgie!
Voor 10 minuten
Laden met een door hen verstrekte pas betaalde ik 4 euro inclusief btw, hiervoor had ik dan ca 90 kilometer
Bij total antwerpen kan men met een gevulde pas ook buiten opningstijden laden!
Ik neemaan dat de tesla voor 4 euro in tien minuten meer stroom slurpt!,

Maar het was om mijn vriend te overtuigen dat ik op
Elektriek tot bij hem kon geraken en weer terug..
En..
Total heeft op schiphol en in houten ook al 3 jaar chademo s
In houten was ik de eerste die ergebruik van maakte 3 jaar geleden!
Toen ik mijn vriend in leuven begin vorig jaar met de Tesla bezocht en een proefrit maakte kon hij maar 1 woord uitbrengen...
AhMAI,
 
Hoeveel mensen hebben nou zo'n ding ontvangen? Ik heb wel een bevestiging gekregen dat ik op de wachtlijst sta maar men heeft nog geen idee wanneer ik aan de beurt ben....

Geen idee, ik denk de mensen die of beta tester zijn/zijn geweest en de mensen die zo slim zijn geweest hem op de rekening te laten zetten bij aanschaf van de S. Ik ben ook een van de wachtlijst personen. Heb maar eens een email gestuurd over wanneer ze geleverd worden. Hopelijk krijg ik antwoord, momenteel met zaken SeC adam krijg ik uberhaupt geen reactie meer, hopelijk wel van de shop ;-)
 
Nu dan moet ge maar eens googlen...sinds 2011 heb ik 2 i mievs die ook op chademo laden.
Vanuit zierikzee ging ik er mee naar een vriend in leuven, via total antwerpen en nog een total station
Total heeft 7 of 8 chademo stations in belgie!
Voor 10 minuten
Laden met een door hen verstrekte pas betaalde ik 4 euro inclusief btw, hiervoor had ik dan ca 90 kilometer
Bij total antwerpen kan men met een gevulde pas ook buiten opningstijden laden!
Ik neemaan dat de tesla voor 4 euro in tien minuten meer stroom slurpt!,

Maar het was om mijn vriend te overtuigen dat ik op
Elektriek tot bij hem kon geraken en weer terug..
En..
Total heeft op schiphol en in houten ook al 3 jaar chademo s
In houten was ik de eerste die ergebruik van maakte 3 jaar geleden!
Toen ik mijn vriend in leuven begin vorig jaar met de Tesla bezocht en een proefrit maakte kon hij maar 1 woord uitbrengen...
AhMAI,
En ondermeer bij anwb, badhoevedorp, anwb breda, anwb rhoon, anwb rijswijk,
Bp delfgauw, vandervalk vianen was ik in 2011 al vaste chademo klant... de pas van the new motion werkt daar wel, maar de anwb palen stonden toen niet op het the new motion netwerk-overzicht.
 
Geen idee, ik denk de mensen die of beta tester zijn/zijn geweest en de mensen die zo slim zijn geweest hem op de rekening te laten zetten bij aanschaf van de S. Ik ben ook een van de wachtlijst personen. Heb maar eens een email gestuurd over wanneer ze geleverd worden. Hopelijk krijg ik antwoord, momenteel met zaken SeC adam krijg ik uberhaupt geen reactie meer, hopelijk wel van de shop ;-)


Net reactie gehad......weer typisch tesla antwoord.....
Currently there are no announced delivery dates for either the Chademo Adapter or the Obeche Wood Matte Center Console

Klinkt als coming soon!
 
Geen idee, ik denk de mensen die of beta tester zijn/zijn geweest en de mensen die zo slim zijn geweest hem op de rekening te laten zetten bij aanschaf van de S. Ik ben ook een van de wachtlijst personen. Heb maar eens een email gestuurd over wanneer ze geleverd worden. Hopelijk krijg ik antwoord, momenteel met zaken SeC adam krijg ik uberhaupt geen reactie meer, hopelijk wel van de shop ;-)
Bij mij staat ie op de factuur en die is volledig betaald, maar taal noch teken tot nu toe...
Ik denk dat ik de mijne maar te huur ga aanbieden tzt want vaak ga ik m niet nodig hebben... (Ik zal een TMCxx korting verzorgen :-D)
 
Net reactie gehad......weer typisch tesla antwoord.....
Currently there are no announced delivery dates for either the Chademo Adapter or the Obeche Wood Matte Center Console

Klinkt als coming soon!

SEC Amsterdam liet me weten dat ik ook op de wachtlijst geplaatst kon worden. De prijs....... EUR 450.
Dat is een behoorlijk slechte wisselkoers, zal wel European premium zijn.
 
SEC Amsterdam liet me weten dat ik ook op de wachtlijst geplaatst kon worden. De prijs....... EUR 450.
Dat is een behoorlijk slechte wisselkoers, zal wel European premium zijn.

De Euro is niet meer wat het geweest is: 1,14 USD. Daarbij komt in de USA nog salestax (tenzij shipped out of state) en Nederlandse consumentenprijs zijn inclusief 21% BTW. Dus op dit moment zelfs nog US$ 424 ex BTW in Nederland!