Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
De 43kW komt door het lagere voltage, de 125A is hier de beperking.

43 a 44kW is ongeveer de max. Ik heb aan een SuperCharger even 378V gezien en 120A, dat is dus 45kW, wellicht dat je dat ook haalt. Maar houdt altijd rekening met verliezen.

50kW gaat niet gebeuren op dit moment. De CHAdeMO adapter van Tesla zou tot 200A aan kunnen, maar de meeste CHAdeMO laders gaan nu tot 120 ~ 125A. Als ze naar 200A gaan, dan halen we bij gemiddeld 370V dus 74kW.

In NL zijn nu overigens maar handje vol adapters. Vroeg aan Tesla de adapter achter in mijn auto te leggen toen hij er gisteren toch stond.

Helaas, adapters komen op naam binnen in Tilburg.

Moet mijzelf hier corrigeren. De adapter gaat tot 125A max, niet tot 200A.
 
chademo adapter werkt!

Het is erg stil op dit draadje. Heb van mijn DS vorige week een mail gekregen dat ik weer op een andere wachtlijst was ingeschreven. Heeft iemand anders ook die melding gehad. Op het US forum gaat het nu hard, veel mensen bestellen en ontvangen hun adapter. Hebben al meer Nederlanders een adapter ontvangen?
Ben erg benieuwd of de productie van de Europese versie nu ook echt gestart is.
 
Ik kreeg dit weekend een mail dat het mijn beurt was op de wachtlijst. Maar volgens mij heb ik nooit wat besteld noch mij op een wachtlijst laten zetten (enige wachtlijst waar ik ooit op stond was die voor een Signature, maar dat ging ook niet helemaal goed/sequentieel). Maar ik kan ook aan geheugenverlies lijden...

Goed, het lijkt me wel een handig ding die heel af en toe van pas kan komen (staan er twee langs mijn dagelijkse route op de A1; BlueMotion en FastNed) en op die momenten baal je er dan van als hij niet achterin (of liever voorin) ligt. Dus direct maar positief gereageerd. Ligt binnenkort in SeC Arnhem.
 
Ik kreeg dit weekend een mail dat headapterijn beurt was op de wachtlijst. Maar volgens mij heb ik nooit wat besteld noch mij op een wachtlijst laten zetten (enige wachtlijst waar ik ooit op stond was die voor een Signature, maar dat ging ook niet helemaal goed/sequentieel). Maar ik kan ook aan geheugenverlies lijden...

Goed, het lijkt me wel een handig ding die heel af en toe van pas kan komen (staan er twee langs mijn dagelijkse route op de A1; BlueMotion en FastNed) en op die momenten baal je er dan van als hij niet achterin (of liever voorin) ligt. Dus direct maar positief gereageerd. Ligt binnenkort in SeC Arnhem.

Inderdaad heb hem ook liever vandaag dan morgen, toen ik de adapter bestelde stond er meen ik 1000 euro.
In de prijslijst van Tesla, op de site met shop vond ik net $ 450,= is er iemand die de werkelijke prijs nu, weet in €,?
 
Weet je nog wanneer je op de wachtlijst gezet werd ? Voor mij was het 18 feb 2014. Heb nu nog niets gehoord.

Het is erg stil op dit draadje. Heb van mijn DS vorige week een mail gekregen dat ik weer op een andere wachtlijst was ingeschreven. Heeft iemand anders ook die melding gehad. Op het US forum gaat het nu hard, veel mensen bestellen en ontvangen hun adapter. Hebben al meer Nederlanders een adapter ontvangen?
Ben erg benieuwd of de productie van de Europese versie nu ook echt gestart is.
 
Weet je nog wanneer je op de wachtlijst gezet werd ? Voor mij was het 18 feb 2014. Heb nu nog niets gehoord.

Ik heb volgens mij mijn S in februari besteld, en heb me toen gelijk op de wachtlijst laten plaatsen. Bij het samenstellen van de auto kon ik de adapter eerst kiezen, maar bij bestellen kon dat ineens niet meer en kwam ik dus op de wachtlijst. Dan zouden we dus rond dezelfde tijd op de wachtlijst gezet zijn.
 
Inderdaad heb hem ook liever vandaag dan morgen, toen ik de adapter bestelde stond er meen ik 1000 euro.
In de prijslijst van Tesla, op de site met shop vond ik net $ 450,= is er iemand die de werkelijke prijs nu, weet in €,?

Op het hoofddraadje al aangegeven dat ik het raar vond dat er in de mail niet gerept wordt over prijzen. Zelfde reactie op de mail naar Tesla gestuurd.
Had vrij snel een antwoord. Adapter kost EUR 450,-. Geen info gekregen over wat Fast Charging of Super Charging enabling moet kosten (waarschijnlijk omdat ze zien dat ik al Super Charger enabled ben)

Gerekend naar EUR/geladen kWh aan Chademo lader zal het (in mijn geval) wel belazerd duur zijn.
Maar dat soort berekeningen laat ik ook niet los op bijvoorbeeld een reservewiel. Gaat om het gemak in voorkomende gevallen.
 
Het kan zijn dat deze informatie achterhaald is: bij het tankstation langs de A2 tussen Breukelen en Maarssen staat een Chademo laadstation met een Tesla adaptor eraan gekoppeld. De adaptor is met een slot bevestigd.

Ik heb hem zelf niet getest, maar een andere Tesla eigenaar stond naar tevredenheid te laden met ongeveer 40 kWh.

Misschien zijn er meer openbare laadstations waar de adaptor wordt getest?
 
Het kan zijn dat deze informatie achterhaald is: bij het tankstation langs de A2 tussen Breukelen en Maarssen staat een Chademo laadstation met een Tesla adaptor eraan gekoppeld. De adaptor is met een slot bevestigd.


Ik heb hem zelf niet getest, maar een andere Tesla eigenaar stond naar tevredenheid te laden met ongeveer 40 kWh.

Misschien zijn er meer openbare laadstations waar de adaptor wordt getest?

Dat zou dan ook voor fastned een relatief goedkope upgrade zijn!

En bedankt voor de update over de prijs €450, - lastNlSig!
 
Hier nov 2013 "besteld" en vh weekend het bekende email bericht gehad.
Overigens heb ik weer de vraag gesteld wanneer de andere kleuren van de center console komen.....
Dit zal ergens in juli zijn dat is de verwachting

Ik heb ook bericht gekregen.

Op 14 oktober 2013 besteld.

Vorige week dinsdag heb ik Tesla gebeld om te vragen wanneer ik de adapter kon verwachten. Mij werd toen verteld dat een datum niet kon worden gegeven, maar dat er uit de VS wel net 2 containers stonden die nog uitgepakt moesten worden.

Wellicht zaten daar dus de adapters in.

Ik kreeg alleen de vraag in welke SeC ik de adapter afgeleverd wilde hebben. Ik heb om Tilburg gevraagd en toen gaven ze aan hem naar Tilburg te gaan versturen? Dat lijkt me best apart.
 
Vorige week dinsdag heb ik Tesla gebeld om te vragen wanneer ik de adapter kon verwachten. Mij werd toen verteld dat een datum niet kon worden gegeven, maar dat er uit de VS wel net 2 containers stonden die nog uitgepakt moesten worden.

Wellicht zaten daar dus de adapters in.

Ik kreeg alleen de vraag in welke SeC ik de adapter afgeleverd wilde hebben. Ik heb om Tilburg gevraagd en toen gaven ze aan hem naar Tilburg te gaan versturen? Dat lijkt me best apart.

Ik heb enkele weken terug ook al geïnformeerd wanneer ik de mijne kon verwachten. Toen moest men mij ook een antwoord schuldig blijven. Maar dit weekend (zaterdagochtend om 00:37?!) kreeg ik de melding dat de CHAdeMO adapter voor mij beschikbaar was, met de vraag of ik nog interesse had en naar wel SeC hij moest verstuurd worden.

Dus maar gevraagd of hij naar Brussels SeC kon opgestuurd worden en een bericht gekregen dat zij me gingen contacteren bij aankomst. Eigenlijk dezelfde manier van werken als bij de Center Console. Ik kijk dus uit naar het mailtje uit Brussel, want zou graag hier de CHAdeMO infrastructuur in de buurt willen gaan testen (Total Brussel en Namen) + CHAdeMO laadpaal bij D'Ieteren in Kortenberg (invoerder VW in België).
 
Ik heb enkele weken terug ook al geïnformeerd wanneer ik de mijne kon verwachten. Toen moest men mij ook een antwoord schuldig blijven. Maar dit weekend (zaterdagochtend om 00:37?!) kreeg ik de melding dat de CHAdeMO adapter voor mij beschikbaar was, met de vraag of ik nog interesse had en naar wel SeC hij moest verstuurd worden.
Ik kreeg de mail ook zaterdag om 0:24.

Denk dat die container in Tilburg dus een (groot?) aantal adapters bevat. Hoop hem deze week wel te hebben.
 
CHAdeMO aan de A2 Breukelen Maarssen

Vanochtend even wezen kijken - de CHAdeMO adapter hangt er nog steeds (werd eerder al genoemd). Aan een stevige ketting!
ziet er allemaal niet zo soepel uit - je moet de auto ook achteruit inparkeren wil je er gebruik van kunnen maken. Had gaen tijd het uit te proberen. Ben wel benieuwd hoe het staat met de andere 249 laadpunten.. 250 Km per uur is een mooie snelheid .

IMG_7597.jpg


IMG_7602.jpg


IMG_7606.jpg
 
Vanochtend even wezen kijken - de CHAdeMO adapter hangt er nog steeds (werd eerder al genoemd). Aan een stevige ketting!
ziet er allemaal niet zo soepel uit - je moet de auto ook achteruit inparkeren wil je er gebruik van kunnen maken. Had gaen tijd het uit te proberen. Ben wel benieuwd hoe het staat met de andere 249 laadpunten.. 250 Km per uur is een mooie snelheid .

View attachment 73125

View attachment 73126

View attachment 73127
Als hij zo in het nat hangt is hem geen lang leven beschoren. Mijn gewone type 2 laadkabel was al geoxideerd na enkele maanden buiten te liggen.