Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een proefritje gemaakt en de vrouw is nu ook overtuigd (easy) dat dit fijner rijdt dan een Opel Ampera. Wij gaan ook niet wachten op de nieuwe 60 kWh Leaf en ook niet op de nieuwe Peugeot e-208...
Helaas kunnen wij de auto nu nog niet bestellen omdat wij deze niet voor augustus willen hebben. Anders staat een nieuwe auto ook maar op de oprit. De verkoper gaf aan om de bestelling rond eind juni te plaatsen (zakelijk aankoop, geen lease).
 
Dinsdag 14 mei de AWD besteld door wagenparkbeheerder, met verzoek tot omzetten naar RWD. Black/black, 18 inch.
Donderdag 16 mei de aanbetaling gedaan.
Vandaag mail gekregen van Tesla account en gegevens aangevuld. Staat echter nog steeds een AWD op de configuratie.

Benieuwd wanneer ik hem mag ophalen!


Levertijd van 12 dagen.. dat is erg snel!
Is bij jouw de bestelling al wel netjes omgezet naar de RWD?
Zelfde dag nog omgezet
 
Ik heb vrijdag besteld en om laten zetten. Krijg net bericht dat ook daadwerkelijk is omgezet en dat de levering 27-5 plaats vindt,
Das snel :)
  • Long Range Rear-Wheel Drive
  • Lakkleur Solid Black
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Trekhaak
Prijs inclusief BTW € 56.197,50
 
Ik heb vrijdag besteld en om laten zetten. Krijg net bericht dat ook daadwerkelijk is omgezet en dat de levering 27-5 plaats vindt,
Das snel :)
  • Long Range Rear-Wheel Drive
  • Lakkleur Solid Black
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Trekhaak
Prijs inclusief BTW € 56.197,50

Dat is apart zeg, een trekhaak die af-fabriek komt en 27-5 wordt afgeleverd.
Ik had het hoofdkantoor gebeld waar die trekhaak wordt gemonteerd en ze zeiden in de fabriek. Dat zou dan betekenen dat er al gebouwd zijn met trekhaak voordat het bestelbaar is, of ze nemen ons voor de zoveelste keer in het ootje.
 
Last edited:
Krijg zojuist bevestiging dat mijn M3AWD is omgezet naar M3RWD.
Scheelt uiteindelijk maar 1000,-.
Is het dan uberhaupt de moeite waard om te switchen?
AWD = 59.818 (AP inclusief, 19 inch)
RWD: 58.817 (3,2 voor AP, 1,6)

Zit dat verschil dat alleen in de AP?
 
Krijg zojuist bevestiging dat mijn M3AWD is omgezet naar M3RWD.
Scheelt uiteindelijk maar 1000,-.
Is het dan uberhaupt de moeite waard om te switchen?
AWD = 59.818 (AP inclusief, 19 inch)
RWD: 58.817 (3,2 voor AP, 1,6)

Zit dat verschil dat alleen in de AP?
Bij mij scheelde het ook 4k van AWD naar RWD. Sinds vorige week is AP inclusief en is de kale prijs 54100 (waar de AWD 58300 kost).

Edit: Op je afbeelding stat "All wheel drive"? (en geen AP los vermeld)
 
Thx. Ga ik toch maar even bellen met ze ;-)

Dit was mijn eerste bestelling:
Schermafbeelding 2019-05-20 om 14.10.19.png
En dit nadat hij is aangepast door Tesla:Schermafbeelding 2019-05-20 om 14.11.26.png
 
Gisteren door mijn contactpersoon bij Tesla gebeld om de afleverafspraak te bevestigen. Super aardige gozer trouwens die me bijna om de dag pro-actief op de hoogte houdt over de stand van zaken. Wel meerdere keren aangegeven dat ik mijn fiscale waarde netjes op €54.600,- wil hebben. Gisteren kreeg ik het kenteken door en helaas toch met een verkeerde fiscale waarde (€57.800,-). Hij betreurde dat en gaat er nu alsnog achteraan om te kijken wat hij kan doen.

To be continued!

Aflevering gaat morgen helaas niet door. Teveel onduidelijkheden omtrent de fiscale waarde. Ze gaan het wederom uitzoeken en plannen dan een nieuwe afleverafspraak. Balen, maar wel goed dat ze eerst duidelijkheid willen ipv de auto gewoon af te leveren.
 
Net SMS gehad en final invoice staat online. Mag hem op 29/5 ophalen in Gent. Echter is het bedrag nog altijd foutief (€60880 ipv €58780). Hopelijk kunnen ze dat nog fixen voor de bank (leasing) het betaalt.