Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Zou kunnen, maar ik heb het nog niet gehoord of gelezen.

Ik ken geen enkele constructeur die transparanter is dan Tesla met betrekking tot het vullen van orders en in welke volgorde dat gebeurt -- dat zien alle constructeurs als interne keuken, en daarover wordt steevast nooit proactief gecommuniceerd (en als dealers proactief communiceren, dan is het meestal maar een verhaaltje...).

Alleen staat de deur van de keuken bij Tesla op een kier en zien we de chaos ;-).
 
B
Bij mij precies hetzelfde vandaag ook bevestiging gekregen dat de order is geannuleerd. Alternatief is AWD + 2000 korting maar helaas gaat mijn wagenpark beheerder niet in mee. Fiscale waarde is dan buiten mijn budget baal hier enorm van.

Had je al inzicht in een account? Is daar je bestelling ook uit verdwenen?
De mijne staat pas gepland voor levering 01-2020. Ik heb nog niks gehoord van mijn LM en zie nog steeds de bestelling met RN nummer in mijn account. Heb natuurlijk nog geen VIN.
 
  • Disagree
Reactions: Sagitta013
Had je al inzicht in een account? Is daar je bestelling ook uit verdwenen?
De mijne staat pas gepland voor levering 01-2020. Ik heb nog niks gehoord van mijn LM en zie nog steeds de bestelling met RN nummer in mijn account. Heb natuurlijk nog geen VIN.

Beste Jay56, ik kan je met zekerheid vertellen dat alle uitgestelde leveringen zijn geannuleerd.
De korting van EUR 2000,- is alleen geldig als je deze maand nog de auto kan afnemen.
Bij mij was het ook nog niet aangepast en stond de LWD met reserveringsnummer er nog in.

Helaas door huidige leasecontract is het voor mij niet mogelijk om van deze upgrade gebruik te maken, hierdoor moet ik uitwijken naar de Standaard Range Plus, als ik nog uberhaubt Tesla wil gaan rijden....helaas begin ik steeds meer na te denken over de Hyundai en de KIA.......
 
Beste Jay56, ik kan je met zekerheid vertellen dat alle uitgestelde leveringen zijn geannuleerd.
De korting van EUR 2000,- is alleen geldig als je deze maand nog de auto kan afnemen.
Bij mij was het ook nog niet aangepast en stond de LWD met reserveringsnummer er nog in.

Helaas door huidige leasecontract is het voor mij niet mogelijk om van deze upgrade gebruik te maken, hierdoor moet ik uitwijken naar de Standaard Range Plus, als ik nog uberhaubt Tesla wil gaan rijden....helaas begin ik steeds meer na te denken over de Hyundai en de KIA.......

Oke dat is mooi balen dan...
Levering deze maand is geen optie voor mij i.v.m. uitdienen huidige leasecontract.
Ik denk dat ik maar een rustig af ga wachten en geen nieuwe bestelling ga plaatsen voor november. In de tussentijd is Tesla waarschijnlijk 540 graden gedraaid en wie weet is de RWD dan wel weer terug op de menukaart of is de AWD flink in prijs gezakt.
 
Oke dat is mooi balen dan...
Levering deze maand is geen optie voor mij i.v.m. uitdienen huidige leasecontract.
Ik denk dat ik maar een rustig af ga wachten en geen nieuwe bestelling ga plaatsen voor november. In de tussentijd is Tesla waarschijnlijk 540 graden gedraaid en wie weet is de RWD dan wel weer terug op de menukaart of is de AWD flink in prijs gezakt.
Als ik iets vermoed, dan is het eerder dat iedereen binnenkort een P- kan bestellen in de plaats van de AWD --dat is dezelfde wagen maar met meer vermogen vrijgegeven voor de achterste motor, maar zonder de Performance Upgrade Pack-- zonder dat de prijs verandert; in Engeland is het officiële gamma nu al SR+/P-/P+.

Leuk als je het geld hebt, natuurlijk (dat ding is echt een raket en staat nog meer op de weg gebeiteld, zelfs met 18" wielen).

Maar het maakt het "gat" tussen de SR+ en de P- wel erg groot, en dus sluit ik niet uit dat de RWD LR toch nog de kop terug op gaat steken.
 
  • Like
Reactions: Jay56
Als ik iets vermoed, dan is het eerder dat iedereen binnenkort een P- kan bestellen in de plaats van de AWD --dat is dezelfde wagen maar met meer vermogen vrijgegeven voor de achterste motor, maar zonder de Performance Upgrade Pack-- zonder dat de prijs verandert; in Engeland is het officiële gamma nu al SR+/P-/P+.

Leuk als je het geld hebt, natuurlijk (dat ding is echt een raket en staat nog meer op de weg gebeiteld, zelfs met 18" wielen).

Maar het maakt het "gat" tussen de SR+ en de P- wel erg groot, en dus sluit ik niet uit dat de RWD LR toch nog de kop terug op gaat steken.
Op zich zou een P- voor mij een optie kunnen zijn, helaas gaat mijn bijtelling dan wel flink omhoog en ik zie op Tesla UK site dat een trekhaak niet mogelijk is op een P- en P+. Maakt hem minder interessant, even afwachten waar Tesla mee gaat komen.
 
Beste Jay56, ik kan je met zekerheid vertellen dat alle uitgestelde leveringen zijn geannuleerd.
De korting van EUR 2000,- is alleen geldig als je deze maand nog de auto kan afnemen.
Bij mij was het ook nog niet aangepast en stond de LWD met reserveringsnummer er nog in.

Helaas door huidige leasecontract is het voor mij niet mogelijk om van deze upgrade gebruik te maken, hierdoor moet ik uitwijken naar de Standaard Range Plus, als ik nog uberhaubt Tesla wil gaan rijden....helaas begin ik steeds meer na te denken over de Hyundai en de KIA.......

Hoe denk je dat dat zit als je geen uitgestelde levering hebt? Ik heb gewoon zsm leveren gevraagd.
 
Zojuist met sales gebeld en inderdaad, de korting van €2000 op AWD is wat ze bieden.
In principe ben ik daar wel voor te porren, maar nu blijkt het dat het enkel geldt voor de zwarte uitvoering.

Het lijkt er dus op dat ze op deze manier de modellen die uit voorraad te bestellen zijn mooi kunnen gebruiken.

Vooralsnog heb ik nog niks gehoord vanuit Tesla, ook geen annulering. Salesadvisor ging achterhalen of hetzelfde toch mogelijk is voor de Blauwe uitvoering, daar hoor ik vanmiddag hopelijk meer over.
 
2000euro korting levert mij een nettovoordeel op van 15euro per maand over een looptijd van 5 jaar daarmee is deze variant nog altijd 49euro (voornamelijk bijtelling) duurder per maand ten opzichte van de lr rwd..... hogere restwaarde meegenomen. Ik schiet er dus niet veel mee op. Twijfel nu toch om maar gewoon te annuleren en nog even door te tuffen in mijn ampera.
 
  • Like
Reactions: Wackmack
Die 2000 korting die dan echt deze maand nog moet, is die van Tesla uit, of van de leasemaatschappij uit? Want als het perse om levering deze maand gaat, lijkt me dat van Tesla uit (ivm hun kwartaalcijfers)? Als het van Tesla uit is, zou iedereen daar profijt van moeten hebben die een LR RWD heeft besteld, ongeacht welke leasemaatschappij.
 
Ook mijn bestelling is geannuleerd. De LM wist niets van de korting. Ze gaan er nog achteraan voor mij.Het wordt nu of een voorraad auto of LR AWD blauw/wit 18 zonder FSD.
Mijn account bij Tesla geeft nog steeds mijn orginele bestelling aan... Blijkbaar gooien ze die er niet zomaar uit
 
@FredD jij had hem niet besteld met uitgestelde levering toch? Dan vrees ik ook dat de mijne niet meer komt. Heb echter nog geen nieuws van mijn LM. (Leaseplan) Als de korting alleen nog deze maand geld dan mogen ze wel opschieten met het inlichten van mensen die een RWD in bestelling hebben staan.
 
Beste Jay56, ik kan je met zekerheid vertellen dat alle uitgestelde leveringen zijn geannuleerd.
De korting van EUR 2000,- is alleen geldig als je deze maand nog de auto kan afnemen.
Bij mij was het ook nog niet aangepast en stond de LWD met reserveringsnummer er nog in.

Helaas door huidige leasecontract is het voor mij niet mogelijk om van deze upgrade gebruik te maken, hierdoor moet ik uitwijken naar de Standaard Range Plus, als ik nog uberhaubt Tesla wil gaan rijden....helaas begin ik steeds meer na te denken over de Hyundai en de KIA.......

Kia is minimaal levertijd. Zou lekker de SR+ bestellen. Ja iets minder range maar zolang je dagelijks niet 200km+ rijdt valt het volgens mij allemaal wel mee.
 
Die 2000 korting die dan echt deze maand nog moet, is die van Tesla uit, of van de leasemaatschappij uit? Want als het perse om levering deze maand gaat, lijkt me dat van Tesla uit (ivm hun kwartaalcijfers)? Als het van Tesla uit is, zou iedereen daar profijt van moeten hebben die een LR RWD heeft besteld, ongeacht welke leasemaatschappij.
Dat is inderdaad van Tesla uit. Ik heb een bestelling lopen direct bij Tesla, geen lease. Tesla salesmeneer was goed op de hoogte van dat dit nu inderdaad wordt aangeboden.
 
@FredD jij had hem niet besteld met uitgestelde levering toch? Dan vrees ik ook dat de mijne niet meer komt. Heb echter nog geen nieuws van mijn LM. (Leaseplan) Als de korting alleen nog deze maand geld dan mogen ze wel opschieten met het inlichten van mensen die een RWD in bestelling hebben staan.
Ik denk dat het afhangt van je config. Misschien dat ze jouw versie wel gemaakt hebben in de laatste maand