Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de mensen hierboven nog een keer: Je kan €2000 korting krijgen op een LR AWD zwart/zwart 18" of onderstaande regeling bij een andere auto. Maar aflevering in juni zal nu niet meer gaan lukken.

Ik krijg zaterdag mijn M3 LR AWD Rood/Wit, 18" & trekhaak, met de kleur rood en de trekhaak gratis.
Weet jij (of iemand anders) of je de kleur gratis hebt gekregen omdat je in eerste instantie een blauwe had besteld en hier dus van moet afwijken? Ik mag donderdag mijn AWD ophalen en ben van blauw/zwart 18" RWD naar blauw/zwart 18" AWD met trekhaak gegaan. Hierbij heb ik de trekhaak gratis gekregen, maar de kleur dus niet.
 
Last edited:
Ook de LR RWD eind mei besteld met levering begin augustus en gisteren helaasde bevestiging gekregen dat de bestelling is geannuleerd.

Na enige twijfel nu de LR AWD, alles zwart, 18" en met trekhaak besteld vanwege met name de range, premium interieur en de laadsnelheid aan de SuC's.

Hopelijk nu gewoon levering begin augustus.
 
Heb hier nu ook de order omgezet naar de LR AWD. Pearl White lak, zwart interieur en verder alles standaard. Voor mij was vooral het premium interieur doorslaggevend om voor deze versie te gaan. Ik blijf het erg jammer vinden dat de LR RWD is gestopt, maar goed, moet niet te lang in het verleden blijven hangen ;)
 
  • Like
Reactions: RobPet
Zijn er meer mensen die nog geen annulering binnen hebben van Tesla en/of de LM over de RWD?

Ik heb nog steeds niks gehoord van beide. Wellicht omdat levering pas over een half jaar is en zoals in dit topic vermeld er een optie is dat de RWD later toch weer geleverd gaat worden, of ben ik dan te naïef...
 
Zijn er meer mensen die nog geen annulering binnen hebben van Tesla en/of de LM over de RWD?

Ik heb nog steeds niks gehoord van beide. Wellicht omdat levering pas over een half jaar is en zoals in dit topic vermeld er een optie is dat de RWD later toch weer geleverd gaat worden, of ben ik dan te naïef...
Tja naïef, volgens mij denkt niemand bij Tesla verder dan het volgende kwartaal en dat is al een enorme uitdaging.;)
 
32668C07-4FD8-4443-84AC-0AB5513EBE3C.jpeg
Mijn Tesla M3 LR RWD staat bij de auto wrapper, ontdekken ze op de brug dat er een meter! bodemplaat mist precies waar de motor zit! Direct met Tesla geschakeld!
 
Als je dat niet binnen de 160km gemeld heb wordt dat een welles nietes verhaal. Ik ga er vanuit dat je dat overigens bij de aflevering gemeld zou hebben als die toen al mistte. o_O
Was 5 km onderweg na ophalen en ben direct terug gereden. Mijn vrouw reed achter mij en zag iets groots onder de auto los hangen. Direct melding van gemaakt en nieuw onderdeel laten bestellen. Er werd mij toen wel verteld dat er een klein deel ontbrak....., 1m x 1,80m noem ik geen klein stukje
 
Ik was een uur bezig met mijn checklist, en ja onder de auto kijken hoort daar ook bij. :cool:
Bomt me verder niet zo veel als ze zeggen dat de volgende aan het wachten is. Ik kan mijn check echt niet in 15 minuten afronden. En als ik niet zei dat ze het RDW papiertje nog moest geven was ik zonder vertrokken.
 
  • Like
Reactions: Rickyuu
Ik was een uur bezig met mijn checklist, en ja onder de auto kijken hoort daar ook bij. :cool:
Bomt me verder niet zo veel als ze zeggen dat de volgende aan het wachten is. Ik kan mijn check echt niet in 15 minuten afronden. En als ik niet zei dat ze het RDW papiertje nog moest geven was ik zonder vertrokken.
Heb je goed gedaan, ik heb zelf ook een checklist afgelopen maar wel iets sneller. Alleen onder de auto kijken stond er nou net niet op helaas
 
Zijn er meer mensen die nog geen annulering binnen hebben van Tesla en/of de LM over de RWD?

Ik heb nog steeds niks gehoord van beide. Wellicht omdat levering pas over een half jaar is en zoals in dit topic vermeld er een optie is dat de RWD later toch weer geleverd gaat worden, of ben ik dan te naïef...

Ik ook nog niets vernomen. Ik heb Athlon (LM) gevraagd of zij iets hadden gehoord maar zij hebben ook geen annulering gekregen.
Kan natuurlijk allemaal komen door de giga drukte om die 95200 auto's in Q2 de weg op te drukken maar we wachten het af.
In mijn Tesla Account staat nog steeds de LR RWD met RN nummer en de juiste config.
Voor mij geldt wel dat uitlevering gepland staat voor 2de week week in oktober en dat is een week na afsluiting Q3 dus ben al weer benieuwd wat voor konijnen er dan weer allemaal uit de hoge hoed komen.
Anywais genoeg reden om dit forum goed te blijven volgen.
 
Mijn LR RWD (Blue, Black PUR, 18") is ondertussen wel geannuleerd.
  • 6 juni: besteld via LM Athlon.
  • 21 juni: contact gehad met Tesla en Athlon, LR RWD kon niet meer geleverd worden.
    Korting was alleen mogelijk op voorraad en levering in Q2, voor mij helaas niet mogelijk (levering vanuit LM niet voor 30-07, ivm huidige contract).
  • 27 juni: LR AWD (Blue, Black PUR, 18") besteld.
  • 2 juli: contact gehad met Athlon omdat in mijn Tesla account nog steeds de LR RWD te zien was. Athlon heeft daarop met Tesla inkoop gebeld, en die verzekerden dat echt alles goed binnengekomen was en geregeld was. 1 uur later zag ik mijn Relatienummer geannuleerd worden, en kreeg ik een tweede nieuwe RN erbij voor de AWD. Toevalo_O?
Dus nu afwachten, en hopelijk snelle levering na 30-07.
 
Mijn LR RWD (Blue, Black PUR, 18") is ondertussen wel geannuleerd.
  • 6 juni: besteld via LM Athlon.
  • 21 juni: contact gehad met Tesla en Athlon, LR RWD kon niet meer geleverd worden.
    Korting was alleen mogelijk op voorraad en levering in Q2, voor mij helaas niet mogelijk (levering vanuit LM niet voor 30-07, ivm huidige contract).
  • 27 juni: LR AWD (Blue, Black PUR, 18") besteld.
  • 2 juli: contact gehad met Athlon omdat in mijn Tesla account nog steeds de LR RWD te zien was. Athlon heeft daarop met Tesla inkoop gebeld, en die verzekerden dat echt alles goed binnengekomen was en geregeld was. 1 uur later zag ik mijn Relatienummer geannuleerd worden, en kreeg ik een tweede nieuwe RN erbij voor de AWD. Toevalo_O?
Dus nu afwachten, en hopelijk snelle levering na 30-07.

Mijn LR RWD is op 27/5 besteld en ik heb ook getwijfeld om hem om te zetten.
Ook mijn slaes contact persoon bij Tesla gaf aan nee er zijn geen RWD's meer leverbaar alle voorraad is op maar dat wilde niet zeggen dat er in Oktober ook geen RWD's meer beschikbaar zijn. Ben benieuwd wat er de boten staan die vanaf aug weer binnen gaan rollen.

Mocht dan de RWD er echt niet meer zijn dan kan ik hem alsnog wijzigen naar een AWD want daar zal Tesla en natuurlijk ook Athlon graag aan meewerken.
Ik ben er wel achter dat Tesla de auto pas gaat verdelen als ze op een boot staan en niet eerder. Er is dus niet straks ergens in de fabriek een productie plekje gereserveerd om mijn bestelde Tesla te produceren. Er wordt gewoon massaal geproduceerd zodat er 1 grote voorraad pool komt en later wordt er wel gekeken of er een auto beschikbaar is om toe te wijzen aan lopende orders. Tenminste zo komt het op mij over hoe het er bij Tesla aan toe gaat.