Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL-BE resnr/fact nr / vin

This site may earn commission on affiliate links.
je kan hem al laten verzekeren en nummerplaat aanvragen:biggrin:

Voor verzekering is het nog te vroeg (nog geen risico aanwezig / voor tarief aan te vragen heb je chassisn° niet nodig) en nummerplaat aanvragen kan pas mits ontvangst van formulier "aanvraag tot inschrijving", dat - in België-, meestal enkele dagen voor levering ter beschikking is bij de leverancier/garage.

Chassisn° is wel nuttig voor wie bijv. krediet nodig heeft. Wagen wordt dan wellicht als borg in het krediet megenomen en door het hebben van chassis is het ondubbelzinnig vast te leggen over welke wagen het gaat.

Mijn VIN was vorige week maandag beschikbaar. Omdat ik op opening van Teslastore in BXL gevraagd had om mij te informeren naar leveringsdatum en nog geen antwoord kreeg, heb ik vraag herhaalt. Gisteren kwam antwoord vanuit Amsterdam. Leveringsvenster kwam min of meer nog overeen met wat ik al 2 maanden wist: midden oktober-begin november. Had gehoopt op verschuiving nar voor, maar is blijkbaar nog niet aan de orde.
 
VIN 19448. Geen idee sinds wanneer het nummer op My Tesla verschenen is, omdat ik niet wist dat ze daar allerlei updates plaatsen. Status is 'Confirmed' en 'Begun sourcing parts'. Mijn bestelling is op 25-7 definitief gemaakt.

Tot nu toe heb ik steeds aangenomen dat hij dit jaar niet meer geleverd kan worden en dat ik hem dus uiteindelijk met de levergarantie in de hand eind december zou moeten annuleren. Maar nu begint het allemaal toch dichtbij te komen!
 
14 mei gefinalized, nog geen VIN,
Ach, misschien betekent het hebben van een VIN ook helemaal niets....
nog geen leverdatum....?
Die heb ik ook nog niet.

Er werd bij mijn eerste informeren werd verteld dat de performance modellen eerst geproduceerd zouden worden. Later werd dat weer ontkracht, maar het zou de 'onlogische' volgorde kunnen verklaren.
 
Tja hier ook nog geen Vin
eind Maart de bestelknop ingedrukt en ook eind maart het voorschot afgetikt maar voordat de gehele papierwinkel rond was en er getekende exemplaren rond waren was het 20 mei.
Verwachte levering is eind Nov of begin Dec.
geduld....geduld....
Sourcing parts is de melding maar op MyTesla zitten er nu geen velgen meer onder :)
Ik vermoed dat ze die even uitgeleend hebben of was het zo dat die separaat van de auto naar Tilburg komen?
 
VIN 19448. Geen idee sinds wanneer het nummer op My Tesla verschenen is, omdat ik niet wist dat ze daar allerlei updates plaatsen. Status is 'Confirmed' en 'Begun sourcing parts'. Mijn bestelling is op 25-7 definitief gemaakt.

Tot nu toe heb ik steeds aangenomen dat hij dit jaar niet meer geleverd kan worden en dat ik hem dus uiteindelijk met de levergarantie in de hand eind december zou moeten annuleren. Maar nu begint het allemaal toch dichtbij te komen!
:scared: Heb jij levergarantie 2013? Wist niet dat Tesla dat deed. 16 mei was mijn contract counter signed, maar nog geen vin. Misschien is er een optie die ze niet kunnen vinden....

Zag dat de mistlampen die oorspronkelijk standaard aanwezig waren nu weer als optie te bestellen zijn in Amerika???
 
Heel erg vreemd. Ik hoor nét van iemand die 21 july zijn S besteld heeft (via tip van mij overigens), dus nog geen drie weken geleden en maarliefst drie maanden ná ons, dat hij zijn VIN vandaag al heeft gekregen: 19163. Delivery window eind oktober...

:confused:

Ik begrijp er echt geen snars meer van. Ga het ook maar niet meer proberen te begrijpen geloof ik.
:confused:
 
Net Lester gebeld. Uitgifte VIN wil zoveel zeggen als 'de auto is klaar om in productie te gaan en alle onderdelen zijn er'. Het VIN nummer is niet leidend voor het indelen van de productie - ze worden dus niet noodzakelijk in volgorde van VIN nummer geproduceerd. Begin september productie en delivery window nu eerste helft oktober. Zijn eerdere delivery window was een fout waarvoor hij zijn excuses maakte. Duly accepted, of course.

Voor wat betreft het vervoerstraject. Ze gaan in Fremont de container in en dan per trein naar NY en op de boot. Sommige auto's zijn na 3,5 week al aan de overkant, anderen pas na 5,5. Dat hangt af of de auto voor- of achteraan een pluk zit, ze gaan met een paar honderd tegelijk weg, volgens hem.

Eerste leveringen vanuit Tilburg begin september - dat klopt dus met de info van onze Hengeloooose vriend Arthur.

Mid november is nu mid oktober. Uiterlijk.
:cool:
 
Last edited: