Timmm
Member
Lijkt me wel helpen idd, hoewel de feiten en bevoegde rechter/regels wel anders zijn.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zorgen dat je bij t thuisladen een eindtijd ingeeft. Dan is de batterij al redelijk warm en regenereert een stuk meer.Moeten we er niet meteen bij gaan eisen dat onze auto's 's morgens weer gaan regeneren? Dat is ook een laadbeperking. Bij mijn gebruik kan dat tot 50% range schelen, en het neemt vooral héél veel rijplezier weg vind ik.
O ja? Geldt alleen voor de VS.
Ook in Europa mag Apple wel iets betalen, in Frankrijk dan toch Apple betaalt Franse boete van 25 miljoen euro voor batterijkwestie
Moeten we er niet meteen bij gaan eisen dat onze auto's 's morgens weer gaan regeneren? Dat is ook een laadbeperking. Bij mijn gebruik kan dat tot 50% range schelen, en het neemt vooral héél veel rijplezier weg vind ik.
Ja, deze melding is mij onlangs ook overkomen op de terugweg van de wintersport. Kreeg maximaal 50 kWh uit de batterij. Kon niet meer 'snel' superchargen en het laden wilde niet meer verder dan 19% (ook niet via AC laden), en op het laatst zelfs niet verder dan 7%. Uiteindelijk bij de SeC in Munchen beland. Daar diagnose gesteld en een ICE loaner mee. Na ruim een week kreeg de SeC een nieuwe batterij binnen. Week later was de auto klaar. Afgelopen weekend weer opgehaald.Hier dezelfde ervaring met een P85 sinds december 2013 en 215K op de teller. Het superchargen gaat zeker langzamer, oftewel het 'taperen' veel sneller. Plus de totale capaciteit, dus range is extra afgenomen. Maar ik log niet dus kan het niet precies kwantificeren.
Sinds gisteren is daar de melding bijgekomen:
Maximum battery charge level reduced (s_u018_max_charge)
Hij laadt thuis niet meer op. Dus dat is onheilspellend. Heeft iemand iets soortgelijks ervaren?View attachment 517754
Het is altijd zo geweest dat regeneratie bij kou beperkt was. Dat die beperking wat groter is wellicht maakt niet meteen dat je dat als een gebrek kan zien.
Zeker ook omdat met de software nu ook geladen kan worden zodat je met een warmere accu vertrekt.
Zorgen dat je bij t thuisladen een eindtijd ingeeft. Dan is de batterij al redelijk warm en regenereert een stuk meer.
Wat groter? Het is niet te vergelijken! Reed ik vorig jaar rond deze tijd met een gemiddeld verbruik van 179 wh per kilometer, nu doordat ik op de meeste stukken helemaal geen regenratie meer heb gemiddeld tussen de 300 en 400 wh per kilometer.
Vorig jaar had ik iets minder regeneratie, alleen in de ochtend, nu op mijn korte stukjes meestal helemaal geen regeneratie, in de middag soms een klein beetje.. Pas na een km of zestig heb ik volle regeneratie, maar dan is mijn accu al half leeg door het enorme verbruik op het eerste stuk.
Ik weet niet wat je bedoelt met dat er met de software geladen kan worden, maar bij mijn auto wordt bij auto voorverwarmen de accuverwarming niet ingeschakeld. Bovendien wil ik geen heleboel kW's weggooien om daarna 6 km te rijden met regeneratie, dan is het hele doel van zuiniger en minder slecht voor het milieu waarvoor we dit soort auto's hebben gekocht toch ongedaan gemaakt.
Het is dus zeker wel een gebrek! Ik heb er vooral niet om gevraagd!
Verbruik wat verdubbelt moet aan meer liggen dan alleen een gebrek aan regeneratie zou ik zeggen. Lijn de auto eens uit zou ik zeggen.
Verder heb ik het over de mogelijkheid om de auto het starttijdstip van het laden te laten bepalen. Waarmee de accu warmer is en daarmee meer en sneller regeneratie mogelijk is.
Ik beoordeel de casus vanuit mijn kennis van procederen. Op basis daarvan schat ik de kans dat een rechter het gaat zien als een gebrek heel erg klein. Want je zal dan moeten kwantificeren wat het verschil is met vroeger. Nou, ik geef het je te doen.
Zie mijn post hier onderIk zie maar twee mogelijkheden. Tesla weet echt wel wat ze doen.
In het tweede geval maakt een procedure kans. Dan hoopt Tesla dat de schadevergoedingsclaims lager zullen zijn dan de garantieclaims. Ze zullen dan sowieso al tijd gekocht hebben en hun batterijproductiecapaciteit volop voor nieuwe wagens kunnen blijven inzetten om revenue te genereren en niet om vervangingen onder garantie uit te voeren.
- Ze zijn zeker dat claims geen kans maken
- Er is iets dat er voor zorgt dat ze geen andere keus hadden: risico op brand, garantieclaims die hen het faillissement zouden in duwen...
In beide gevallen is de customer experience wel om zeep. Dat ze dat bewust veroorzaken is geen goeie zaak.
Dat is mijn hele punt ook. Tesla communiceert NIET. Ze voeren in de software updates dergelijke zaken door zonder ook maar iets te zeggen.Ik doe ook mee. S60 uit 2015.
Volgens Tesla zelf (SeC Den Haag) hebben ze wettelijk het recht om de supercharge snelheid te beperken, om zodoende de batterij te beschermen met uiteraard als doel om range degradatie (voor ons) te beperken en risico op >30% capaciteitsverlies (voor hunzelf) te minimaliseren. Allemaal goed en aardig, maar dit hadden ze bij aanschaf erbij moeten vertellen ipv mooie verhalen en commercials over in 20 min superchargen weer een volle tank. Mogelijk was deze informatie destijds nog niet bekend. In dat geval is een compensatie op zn plaats. Uiteindelijk hebben wij als pioniers sterk bijgedragen aan het succes van Tesla van vandaag. Hier mogen we best iets voor terug zien Elon.