Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL Spraakcommando's

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,244
2,267
Naarden, NL
Ik heb even gezocht, maar kan de NL spraakcommando's niet vinden. Hieronder de UK versie uit de handleiding (van vandaag in mijn Account).

Ik heb inmiddels proefondervindelijk vastgesteld dat de woorden NAVIGEER, HUIS en THUIS worden herkend :) In de handleiding ontbreekt nog het REPORT commando in het hoofdstuk spraaksturing.

Als u een contactpersoon wilt bellen op uw Bluetooth-telefoon, zegt u “Call” of “Dial” gevolgd door de voor- en/of achternaam van de contactpersoon. Bijvoorbeeld “Call Joe” of “Call Joe”.

Als u naar een bepaalde locatie wilt zoeken of navigeren, zegt u “Where is”, “Drive to” of “Navigate to”', gevolgd door een adres, naam of categorie van een bedrijf, of een oriëntatiepunt. Bijvoorbeeld “Where is Stanford University?”, “Drive to Tesla in Palo Alto” of “Navigate to Starbucks on Homestead in Cupertino”. Als u een navigatieadres hebt opgegeven voor uw thuis- of werklocatie, kunt u via een spraakbediening naar deze bestemming navigeren door “Navigate home” of “Navigate to work” te zeggen.

Als u naar internetmuziek wilt luisteren, zegt u “Listen to” of “Play”, gevolgd door de naam van het nummer, album, de artiest of een combinatie hiervan. Gebruik voor een zo nauwkeurig mogelijke spraakherkenning meerdere herkenningsitems in uw spraakbedieningsopdracht, zoals een artiest en een titel (bijvoorbeeld “Listen to Yellow Brick Road”
 
  • Informative
Reactions: Jcamps