Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nog één dag tesla en dan….

This site may earn commission on affiliate links.
En wat voor verbruikscijfers haal je? Ik vind de kleur super, maar weet niet goed of ik er zelf in zou willen rijden, want het valt wel flink op. Maar supergaaf!
na 10.500km gemiddeld verbruik 17,9kwh/100km
dit is inclusief 1000 km autobahn, 1500 km in de Alpen. En de rest veelal snelweg Nederland.

ik heb ook getwijfeld over de kleur maar ben er blij mee. Krijg ook alleen Maar positieve reacties.
je kan overigens helemaal uit je dak gaan met kleuren bij Porsche. Alles kan als je naar betaalt. ;-)
ik heb m ook gezien in racing green, das echt heel 🤩
 
  • Like
Reactions: adjego
na 10.500km gemiddeld verbruik 17,9kwh/100km
dit is inclusief 1000 km autobahn, 1500 km in de Alpen. En de rest veelal snelweg Nederland.

ik heb ook getwijfeld over de kleur maar ben er blij mee. Krijg ook alleen Maar positieve reacties.
je kan overigens helemaal uit je dak gaan met kleuren bij Porsche. Alles kan als je naar betaalt. ;-)
ik heb m ook gezien in racing green, das echt heel 🤩
Heel erg benieuwd naar hoe die 1000km autobahn waren in Taycan vergeleken met 1000km in de Tesla. Rijcomfort, oplaadplanning, chauffeur vs passagier(s)
 
Heel erg benieuwd naar hoe die 1000km autobahn waren in Taycan vergeleken met 1000km in de Tesla. Rijcomfort, oplaadplanning, chauffeur vs passagier(s)
De auto rijdt net zo comfortabel bij 2e-km/h als bij 100km/h. met de tesla begonnen m’n handen wel te zweten bij 200km/h. laden daar is tesla natuurlijk superieur met de suc’s toch werkt het ook prima met ionity. Daar zijn er ook genoeg van. Laad snelheid van 250kW is heel normaal vanaf 90% zakt ie terug. ik heb geen passagiers voor de twee stoelen achter, wel mijn echtgenote als bijrijder, zij had ook op hoge snelheden nog een glimlach op haar gezicht 😊
 
  • Like
Reactions: sweep
Hoe zit het qua software-updates? Kan Porsche de auto ook in veel opzichten veranderen dmv updates? En heeft Porsche soort van Autopilot dat met update steeds beter wordt?

Vind Porsche ook hele mooie auto's maar ben toch liefhebber van de mooie techniek en software van Tesla.
 
Hoe zit het qua software-updates? Kan Porsche de auto ook in veel opzichten veranderen dmv updates? En heeft Porsche soort van Autopilot dat met update steeds beter wordt?

Vind Porsche ook hele mooie auto's maar ben toch liefhebber van de mooie techniek en software van Tesla.
Er zijn updates maar zeker niet in de frequentie gelijk aan tesla. voor echt grote updates moet de auto ook naar de dealer…. Dus pluspunt tesla. 1-0
al hoe wel…… bij elke tesla update wordt er door vele ook flink geklaagd, bij Porsche minder updates dus ook minder geklaag :) 1-1
 
Hoe zit het qua software-updates? Kan Porsche de auto ook in veel opzichten veranderen dmv updates? En heeft Porsche soort van Autopilot dat met update steeds beter wordt?

Vind Porsche ook hele mooie auto's maar ben toch liefhebber van de mooie techniek en software van Tesla.
Die updates zijn de grootste ellende van Tesla. Maanden met foutmelding over bandenspanning gereden na update, nu al een paar jaar zijn de knoppen van de energiegrafiekjes niet meer te bedienen en nooit meer teruggekomen.
Mijn ouwe 60 had natuurlijk nooit een grote actieradius, maar met laadsnelheden vanaf 100kW zoals in het begin kon ik daar prima mee uit de voeten. Door allerlei software updates werd hij steeds verder geknepen, nu bij warme lege accu start hij nog héél even met 50kW, en zakt snel terug naar 40 en vanaf 30% lading nog maar 20KW. Dus volledig onbruikbaar. Anders had ik nog helemaal niet over een andere auto nagedacht. En ook al vind ik het nog steeds een superfijne auto, ik heb geen goed woord over voor Tesla, die mijn bezit op afstand onbruikbaar maakt. Dus kan ik helaas geen andere Tesla aanschaffen, want ik heb dan vast de pech dat ze er na een paar jaar weer iets mee doen waardoor je er niks meer aan hebt.
 
  • Informative
Reactions: watt
Prachtige wagen. Die kleur maakt het helemaal af. Ik heb ook met de Porsche Taycan 4S gereden en vond hem veel strakker rijden dan de Model S. Een S100P zal wellicht sneller optrekken, maar de Porsche vond ik veel fijner qua stuurgedrag en qua beleving.
 
met name verbruik wat extreem hoog was t.o.v. tesla en gedonder met laden.
ik vermoed dat er toch een en ander opgelost werd want volgens de shiiieeeet van Bjorn zou de beemer “sneller” de 1000km afmalen.