Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nog één dag tesla en dan….

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook getwijfeld tussen een nieuwe Tesla en een Taycan CC, maar met 3 kinderen is de Taycan helaas absoluut niet te doen, zoals na 2 minuten in de testrit al duidelijk werd.
Wel een hele leuke en mooie auto, en ook veel meer een rijdersauto dan een Tesla, die het rijden heel makkelijk maar ook weinig spannend maakt. Bochten en ronde punten waren in de Taycan plots weer leuk. Het plaatsgebrek heeft hem evenwel genekt.
Veel plezier met je Taycan in een heel mooi kleur!
 
Ik heb ook getwijfeld tussen een nieuwe Tesla en een Taycan CC, maar met 3 kinderen is de Taycan helaas absoluut niet te doen, zoals na 2 minuten in de testrit al duidelijk werd.
Wel een hele leuke en mooie auto, en ook veel meer een rijdersauto dan een Tesla, die het rijden heel makkelijk maar ook weinig spannend maakt. Bochten en ronde punten waren in de Taycan plots weer leuk. Het plaatsgebrek heeft hem evenwel genekt.
Veel plezier met je Taycan in een heel mooi kleur!
Een van de grote voordelen van geen kinderen hebben, je kan een Taycan kopen :)
 
Dit 'Taycan topic' weer even nagelezen, leuk en informatief als je op hoofdlijnen wil weten wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de S en de Taycan. Dat de Taycan een fantastisch sturende auto is had ik al gemerkt tijdens de proefrit bij PCT, met een - goedkeurend glimlachende, bijklussende - politie-instructeur naast me.

Ik heb de Taycan echter een poosje geleden kunnen vergelijken met álle Porsche modellen, op het circuit, yessss, (ik heb al >10 jr mijn EU-licentie) van het Porsche experiecne centre in Leipzig. De dikste Panamera's, Cayenne's, de 911 Turbo S, etc.etc. en ook de Taycan Turbo S. Wát een zuignap is dat apparaat. Zéér indrukwekkend in alle bochten. Zelfs de corkscrew van Laguna Seca hebben ze daar nagemaakt. Geen krimp. Nergens.

Tóch vind ik uiteindelijk het prijsverschil te groot om de pluspunten van de Porsche te rechtvaardigen. Daarnaast ben ik écht vanaf het allereerste uur bij Tesla. Ik blijf (nog) kiezen voor de disruptor (nieuwkomers zijn ze niet meer) omdat er nog wel wat meer ge-disrupt mag worden vind ik.

Hoe dan ook, veel plezier met die mooie lichtblauwe bolide!
 
Iemand van hier? :p

1667900827925.png