Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

(Nog niet geleverde) Model 3P inwisselen voor S P100D?

Wat zouden jullie kiezen?

  • Model 3 Performance

    Votes: 18 33.3%
  • Model S P100D

    Votes: 36 66.7%

  • Total voters
    54
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben - net als velen - in afwachting van de levering van de bestelde Model 3 Performance.
Met de nieuwe prijzen komt een S P100D ineens binnen bereik (het prijsverschil in financiële leasing lijkt niet zo gigantisch te zijn). Ik woon in België, dus de VAA zal wat hoger zijn (dit heb ik er wel voor over), maar van bijtelling hoef ik niet wakker te liggen.

De redenen waarom ik het zou doen:
- Ik vind de S mooier dan de P
- Het spurtje van 0-100 :-D

De redenen waarom ik het niet zou doen:
- De S is een "oud" model. Binnenkort (wat dit ook mag betekenen in Tesla-termen) komt er wss een update. Maar ik vrees dat de prijzen dan ook opnieuw zullen kunnen stijgen.
- De S heeft verouderde hardware

Ik vermoed dat er nog wel mede-forummers met dit idee lopen?
Iemand wat feedback om mijn keuze voor één van de twee duidelijk te bevestigen?
 
Ik persoonlijk zou voor de M3P gaan omdat het de meest sportieve van de 2 is. Compacter (ik vind de S nogal groot, die grootte heb ik niet nodig) en meer een stuurmansauto. Mocht ik toch voor de S gaan dan zou ik echter wachten op de update/refresh, Ik was even aan het twijfelen tussen X en 3, maar opnieuw, die grootte heb ik nog niet nodig, nog even wat genieten van een compactere, scherpere wagen ;)
 
  • Like
Reactions: KΞNH
Ligt er een beetje aan waarvoor je hem gaat gebruiken. Als je er vaak alleen in zit, er dagelijks mee gaat rijden en naar je werk dan zou ik voor de M3P gaan. Is toch net wat compacter, makkelijk overal te parkeren en meer een rijders auto en leuker om mee te rijden dan de loggere S.
 
  • Like
Reactions: KΞNH
Tja, hang natuurlijk erg af van je persoonlijke use case. De S is comfortabeler, stiller, ruimer en daarmee ook praktischer (muv parkeren). Rij je bv veel kilometers, vaak over slecht wegdek, vaak opweg met gezin etc. dan lijkt mij de S de beste keus. Helemaal als je de prijs-kwaliteit / bang-for-your-buck verhouding vergelijkt met die van de 3.
Daarbij vind ik persoonlijk het S design van binnen en van buiten ook mooier dan de 3.
 
  • Like
Reactions: KΞNH
de M3P is fantastisch, maar de S is toch nog een andere categorie.
Dat er "weldra" een facelift zou komen deert mij persoonlijk niet zo veel; enkel de CCS laadpoort zou ik graag hebben.
Maar we zullen ons met de adapter wel verder behelpen.
Komt er normaal geen volledig nieuw model gezien de S al een facelift ondergaan heeft?
De nieuwe modellen gaan natuurlijk niet aan deze soldenprijzen zijn;)
 
  • Like
Reactions: KΞNH
Ik zou voor een XP100D gaan: de hogere zit, het prachtige uitzicht door de voorruit, de automatische deuren, daar kan geen enkele andere auto tegenop :D

Maar als de keuze ligt tussen een M3P en een SP100D, dan zou ik voor de S gaan: veel ruimer en luxueuzer gevoel, luchtvering, betere garantie (8jaar ipv zoveel km), hepafilter én natuurlijk het 0-100 sprintje :cool:

As je de model S mooier vindt dan de 3, dan is dat ook een argument pro. Het is gewoon een andere categorie. En als er dan binnenkort een facelift of iets komt, dan heb je toch nog altijd een auto die je mooi vindt en die waarschijnlijk goedkoper was dan de vernieuwde versie.

Het enige nadeel vind ik de CCS, maar met zoveel extra ruimte zul je wel een plaatsje vinden voor een adapter ;)
 
  • Like
Reactions: KΞNH and S-19910
M3P meer stuurmansauto.
Ik kom niet veel op de snelwegen en vrijwel nooit in de file(dagelijkse)
De S is ook te groot voor mijn dagelijkse werkzaamheden.
Mogelijk wanneer ik dagelijks op de snelwegen te vinden was zou het anders zijn.
 
  • Like
Reactions: KΞNH
M3P meer stuurmansauto.
Ik kom niet veel op de snelwegen en vrijwel nooit in de file(dagelijkse)
De S is ook te groot voor mijn dagelijkse werkzaamheden.
Mogelijk wanneer ik dagelijks op de snelwegen te vinden was zou het anders zijn.

En mooi of minder mooi.
Ik moet zeggen dat ik onder de auto’s van dit moment het moelijk vind een mooie auto te vinden. Meeste worden toch door gangbare, weinig spannende normen gevormd. Ok een giulia veloce, die vind ik nog een soort mooi;)
 
  • Like
Reactions: KΞNH
Kun je in de M3 ook kamperen? In de S kun je met airco of verwarming slapen :D

De ruimte is er eigenlijk niet echt. Heb al geprobeerd er in te liggen en qua lengte is het te doen, maar de hoogte van de achterklep is erg minimaal. Het voelt erg claustrofobisch. Daarnaast (nog) geen camper mode. Dus alleen in hoge nood kan je een paar uur slaap pakken als het echt nodig is, maar een compleet andere ervaring dan ome Bjorn doorgaans in zijn model X 's nachts meemaakt, wat bijna een van der Valk op zich lijkt.
 
  • Like
Reactions: KΞNH and slk-A4
ik heb gekozen voor S 100D ... vond 3 super rijden, en kleiner is soms handiger, maar S is toch een heel andere auto, van binnen en van buiten, verouderd ? er is al heel veel vernieuwd en aangepast de voorbije jaren, MCU is nog maar vorige jaar vernieuwd, ... en de prijs is nu zoveel lager ... ik ga uit van update 'binnenkort' ... stoort me niet ervan uitgaande dat we vandaag veel value voor money krijgen .... update kan ook betekenen dat scherm achter stuur wegvalt enz