Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Noorwegen-aangepaste 220V lader

This site may earn commission on affiliate links.
In Nederland (en volgens mij bijna geheel West Europa) werken we met een 0 en een fase pool. In Noorwegen zijn beide polen fase, ofwel 'floating'. Met de meeste apparatuur heb je hier geen last van, al mijn adapters en laders werkten gewoon, maar de Tesla charger doet het niet. Ik heb toen eerst contact met Tesla service gezocht, en die wisten ook niets, dus ik ging ervanuit dat mijn charger kaduuk was. Bij het service centrum in Trondheim kreeg ik te horen dat mijn charger prima is, maar dat die niet werkt in Noorwegen. Ik was wel blij met de charger want vanaf Trondheim via het westen afgezakt naar Stavanger, ik had toen een paar etappes waarbij ik niet in de buurt van een Supercharger kwam, dus toen was het fijn om zelf te kunnen laden. Overigens is er een app, Ladestasjoner, en er zijn aardig wat gratis laadstations, maar mijn Noors is niet voldoende om de app te begrijpen....
 
In Nederland (en volgens mij bijna geheel West Europa) werken we met een 0 en een fase pool. In Noorwegen zijn beide polen fase, ofwel 'floating'.

Inderdaad, in België is het een loterij op dat vlak. Ongeveer fifty fifty kans dat je met een modern of met een oubollig netwerk te maken krijgt. De standaard UMC werkt dan niet maar er zijn verschillende alternatieven waaronder de Juice Booster om het op te lossen.
 
Inderdaad, in België is het een loterij op dat vlak. Ongeveer fifty fifty kans dat je met een modern of met een oubollig netwerk te maken krijgt. De standaard UMC werkt dan niet maar er zijn verschillende alternatieven waaronder de Juice Booster om het op te lossen.

En die kan je bij verschillende forumleden lenen.

http://www.woorden.org/woord/lenen
 
Last edited:
Is er iemand die mij vóór dit weekeinde nog aan een 'Noorse' UMC kan helpen? (seC Tilburg heeft ze niet…)
Ik ga last minute een weekje naar Noorwegen. (dus niet met de forumclub).

By all means kan ik er wat tegenover stellen, of iets lekkers uit Noorwegen meenemen!
 
Is er iemand die mij vóór dit weekeinde nog aan een 'Noorse' UMC kan helpen? (seC Tilburg heeft ze niet…)
Ik ga last minute een weekje naar Noorwegen. (dus niet met de forumclub).

By all means kan ik er wat tegenover stellen, of iets lekkers uit Noorwegen meenemen!


Een post op het Norway-deel zetten werkt denk ik het snelst?
Alleen even "stekkerclub" in het Noors vertalen... :wink:
 
je kan ook kijken naar een juice booster (duur) of fivari (standaard componenten niet zo duur) daar kan je overal mee laden ook aan industriele punten 3x32a 3x16a ( rode stekkers) of op campings 1x16a 1x32a de blauwe stekkers ...

Uuh als ik kijk naar de Juice Booster, dan zie ik dat er twee types zijn, de 1 en de 2. Wat is wijsheid. En een Juice Booster bevat geen Chademo adapter toch?