Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Norway M3/MY deliveries Q4/2021

This site may earn commission on affiliate links.
I was supposed to get it today in Lillestrøm. I also got a msg that it is a delivery without anyone attending becouse of Corona. Hopefully you will hear something soon :)
I just called Tesla as they're not answering my messages. They couldn't track my RN as the system is down he said, but everybody will get their car by the end of the year.
 
Sms conversation today 59446992:

Me:
Hei. Finnes det noe oppdatering på når levering av min Tesla Model 3 leveres og hvor den er nå? RNxxxxxxx
Mvh Jørn

Answer:
Hei.
Estimert helt i slutten av Desember.
Mvh Steinar
Tesla Tromsø


Earlier I tracked it at Hoegh Tracker. Guess the car will be shipped on Viking Amber?
 
Im not sure, only thing i found from the VIN decoder is that the battery is from LG maybe.

From what i could find currently the Model Y Preformance is the only one that has AMD. The Model 3 2022 Refresh is the one that will get it.

The battery/Twin Motor combination might be something they havent used before. Like a new battery and old motors maybe.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: BoredIndividua
Sms conversation today 59446992:

Me:
Hei. Finnes det noe oppdatering på når levering av min Tesla Model 3 leveres og hvor den er nå? RNxxxxxxx
Mvh Jørn

Answer:
Hei.
Estimert helt i slutten av Desember.
Mvh Steinar
Tesla Tromsø


Earlier I tracked it at Hoegh Tracker. Guess the car will be shipped on Viking Amber?
Got a 2nd reply:

Hei,
Din bil er fortsatt under transport - så fort det nærmer seg din levering så vil vi kontakte deg.
Vi har ETA på levering i Desember.
Ditt Tesla Team
 
Fikk en SMS fra Tesla, og har nå avtalt utlevering av bilen den 28.12 kl. 10:00 på Kokstad. Det er bra. :)
Litt forvirret om hvor bilen er nå. Det så lovende ut med Viking Amber (etter å ha vært ombord HOEGH TRACER), men det ser til at den går til Vigo, Spania fra Zeebrugge ifølge Vesselfinder?
 
Last edited:
Fikk en SMS fra Tesla, og har nå avtalt utlevering av bilen den 28.12 kl. 10:00 på Kokstad. Det er bra. :)
Litt forvirret om hvor bilen er nå. Det så lovende ut med Viking Amber (etter å ha vært ombord HOEGH TRACER), men det ser til at den går til Vigo, Spania fra Zeebrugge ifølge Vesselfinder?
Så nettopp det samme angående Viking Amber, som nå rusler ut av havnen. Hadde også vin på hoegh tracer og skal hente på kokstad, så då kan eg kanskje glede meg. Fremdeles ikkje hørt noke fra Tesla dog...
 
Sms jeg fikk i går:
Hei Jørn.
Din Model 3 er nå på vei inn til Norge med estimert levering i slutten av desember. Dersom du ikke har ferdigstilt din bestilling, ber vi deg gjøre dette ved å logge deg inn på Tesla-kontoen din (Tesla SSO - Sign In). Vi tar forbehold om endringer, siden bilen er under transport.
Vi vil kontakte deg via SMS i løpet av de neste dagene hvor du kan legge inn informasjon om din tilgjengelig i tidsrommet bilen er estimert å ankomme.
Vi har for tiden stor pågang på telefon, dersom du ønsker kontakt vil vi anbefale deg å svare på denne SMSen så skal vi behandle den så fort det lar seg gjøre.
Hilsen Tesla-teamet ditt. For å ikke motta SMS, svar STOP.



Har muntlig fått beskjed fra selger om at det ser ut som jeg får bilen 28.des
 
  • Like
Reactions: BoredIndividua
Då dukket det opp leveringsdato i appen min. Syns jo det var litt rart at eg ikkje har fått noken meldinger, så eg gjekk for å sjekke kontoen og der lå jammen telefonnummeret mitt feil gitt (startet med 47 så to siste nummer var ikkje med).

Bergen/Kokstad, LR m/hengerfeste, pickup 29.des. LRW3E7EK5MC39####
 
M3 LR Order date: 22.10.2021 no any order updates until 10.12.2021, and then I got massage that my car is ready to be picked up, set date 15.12.2021, 13.12.2021 Tesla send me message that car can't be delivered, because of SVV issue. Today got my massage again that car is ready to delivery on 22.12.2021.Stavanger
 
  • Like
Reactions: BoredIndividua