TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Notification bij niet starten van de lader

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Nov 30, 2016.

  1. Hans69

    Hans69 Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    663
    Location:
    OVL, Belgium
    Iemand een idee of er een manier bestaat om toch een berichtgeving te krijgen indien het laden niet start?
    Mijn garage staat 100m van de woning en heb regelmatig voor dat het laden 's nachts niet start. Dus af en toe heb ik een niet zo plezante verrassing 's morgens. Zoals deze morgen 0km left.
    Zou toch handig zijn mocht de app een signaal geven dat een geplande lading niet gestart is om een of andere reden. of kent iemand een externe tool om dit te controleren?
    Meestal start ik het laden 's nacht - omdat na 2100 (nachttarief) de vrouw des huizes - de vaatwas, wasmachine en droogkast op zet. Daar nog ne Tesla bij is van het goede te veel ;-)
     
  2. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,492
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Voor zover mij bekend bestaat de mogelijkheid van zo'n notificatie niet. In jou geval zou ik kiezen voor een smart charge oplossing van je landgenoot fivari of Maxem® - dé Energy Manager voor slimmer wonen & opladen en het laden om 21:00 uur laten starten. Je kunt dan voordat je ligt te slapen nog ff checken of het laden is begonnen.
     
  3. Ton S90D

    Ton S90D Member

    Joined:
    Jun 18, 2016
    Messages:
    390
    Location:
    Netherlands
    Vrouw vriendelijk vragen om de vaatwas, wasmachine en droogkast om 00:00 uur te starten. Dan kun jij om 21:00 uur de Tesla laden ;)
     
    • Funny x 2
  4. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,971
    Location:
    Breda, Netherlands
    toch eens uitzoeken wat de oorzaak is. Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een scheduled charge niet start...
     
  5. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    2,461
    Location:
    De Woude NL
    Die melding krijg je toch wel, zij het langs de andere weg. Mijn Model S start standaard om 00.05 met laden. Daar krijg ik een notificatie van. Komt die notificatie niet dan weet je dat er een probleem is. Ook ik heb in de drie jaar dat ik Tesla rij nog nooit gehad dat een geplande laadstart niet begint.
     
  6. robertvg

    robertvg Active Member

    Joined:
    Jul 3, 2015
    Messages:
    2,244
    Location:
    Amsterdam, Netherlands
    Dat wordt zelf knutselen met bijvoorbeeld de Tesla API en IFTTT vrees ik.
     
  7. bpsmits

    bpsmits Member

    Joined:
    Oct 15, 2013
    Messages:
    588
    Location:
    Bilthoven
    Via de tesla app (Iphone) krijg ik bericht dat
    - het laden gestart is
    - het laden is afgerond
    - het laden onderbroken is

    dit alles met tijdstempels
     
  8. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    2,713
    Location:
    Netherlands
    Maar de echte oplossing ligt inderdaad in het vinden van de oorzaak - heb in 3,5 jaar nog nooit meegemaakt dat laden thuis zo maar stopt.
     
  9. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    2,461
    Location:
    De Woude NL
    Het gaat de vraagsteller ook niet om het uitblijven van een notificatie bij onderbreken, maar bij niet starten.
    En die notificatie komt inderdaad niet.
     
  10. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    2,713
    Location:
    Netherlands
    dat klopt, maar dat is toch lood om oud ijzer... ? ik heb het nog nooit meegemaakt dat het laden niet start, dan moet er iets aan de hand zijn lijkt me..
     
  11. Hans69

    Hans69 Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    663
    Location:
    OVL, Belgium
    Reden van het niet starten ligt bij de laadpaal - waar we vroeger wonen stonden de laadpaal in een gemeenschappelijke parking. Aldus is de laadpaal voorzien van een NFC Badge Reader - om aldus het laden te kunnen starten - soms valt deze identificatie uit - en is de paal dus actief maar niet actief om een laadsessie te starten. Als ik thuis kom, badge ik normaal zodoende werkt de paal volledig - maar heb al verschillende malen gemerkt dat de sessie onderbroken wordt. Dus de oorzaak van het probleem ligt dus bij de badge reader van de laadpaal eigenlijk.
     
  12. Hans69

    Hans69 Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    663
    Location:
    OVL, Belgium
    Iemand ervaring met die Maxem ? Kostprijs ?
     
  13. BertXL

    BertXL Member

    Joined:
    Mar 9, 2015
    Messages:
    131
    Location:
    Kruibeke, Belgium
    Er is in elk geval al één en ander gedaan voor Tesla bij IFTTT: IFTTT
     
  14. Peters25

    Peters25 Member

    Joined:
    Oct 22, 2016
    Messages:
    149
    Location:
    Utrecht
    Zie deze post: High Power Wall Charger Mk II
    Moet bij mij nog uitgevoerd worden dus nog geen ervaring.
    Installatiekosten zijn natuurlijk wel afhankelijk van de situatie.
    In dezelfde draad ook wat ervaringen van anderen met Maxem.
     
  15. Ton S90D

    Ton S90D Member

    Joined:
    Jun 18, 2016
    Messages:
    390
    Location:
    Netherlands
    Als het probleem de laadpaal is, zou ik eerder een andere laadpaal aanschaffen. Indien nfc niet meer noodzakelijk is, dan gaan voor een HPWC II. Goed en goedkoop.
     
  16. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,492
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Yep, ik dus. Maar voordat we hier in herhaling vallen zie idd het genoemde HPWC draadje. Op de zaak wordt het binnenkort ook geïnstalleerd icm 3 EV-boxen van 32A.
     
  17. Hans69

    Hans69 Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    663
    Location:
    OVL, Belgium
    deze nacht is de laadpaal opnieuw uitgevallen, geen berichtgeving van de Tesla App rond de onderbreking. er zou toch een mogelijkheid moeten bestaan om een notificatie te krijgen vanuit Tesla of zo.
    Mijn laadpaal is niet compatibel met Maxem, dit is dus ook geen oplossing. iemand anders een idee ?
     
  18. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,799
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Leverancier van de laadpaal aanspreken dat de laadpaal niet betrouwbaar is.
     
  19. MickC

    MickC Member

    Joined:
    Apr 3, 2016
    Messages:
    650
    Location:
    Belgium
    Inderdaad leverancier contacteren.
    Ik heb het enkel gehad omdat ik vergeet te badgen.. dus in mijn geval lag het probleem bij mezelf.

    Ik kijk ook bijna altijd welke status mijn wagen geeft: scheduled of parked.
    Ik heb een laadpaal van TheNewMotion, deze kan je ook via het online portaal activeren indien je vergeten bent te activeren.
     
  20. DimiVdb

    DimiVdb Member

    Joined:
    Aug 11, 2014
    Messages:
    629
    Location:
    Zonhoven
    Andere invalshoek, herinnering in je telefoon om 0u05 om te checken of de Tesla aan het laden is...
     

Share This Page