TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Notification bij niet starten van de lader

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Nov 30, 2016.

1. Hans69

Hans69 Member

Iemand een idee of er een manier bestaat om toch een berichtgeving te krijgen indien het laden niet start?
    Mijn garage staat 100m van de woning en heb regelmatig voor dat het laden 's nachts niet start. Dus af en toe heb ik een niet zo plezante verrassing 's morgens. Zoals deze morgen 0km left.
    Zou toch handig zijn mocht de app een signaal geven dat een geplande lading niet gestart is om een of andere reden. of kent iemand een externe tool om dit te controleren?
    Meestal start ik het laden 's nacht - omdat na 2100 (nachttarief) de vrouw des huizes - de vaatwas, wasmachine en droogkast op zet. Daar nog ne Tesla bij is van het goede te veel ;-)

2. HWS

HWS Supporting Member

Voor zover mij bekend bestaat de mogelijkheid van zo'n notificatie niet. In jou geval zou ik kiezen voor een smart charge oplossing van je landgenoot fivari of Maxem® - dé Energy Manager voor slimmer wonen & opladen en het laden om 21:00 uur laten starten. Je kunt dan voordat je ligt te slapen nog ff checken of het laden is begonnen.

3. Ton S90D

Ton S90D Member

Vrouw vriendelijk vragen om de vaatwas, wasmachine en droogkast om 00:00 uur te starten. Dan kun jij om 21:00 uur de Tesla laden ;)

• Funny x 2
  4. gelden

gelden Active Member

toch eens uitzoeken wat de oorzaak is. Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een scheduled charge niet start...

5. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Die melding krijg je toch wel, zij het langs de andere weg. Mijn Model S start standaard om 00.05 met laden. Daar krijg ik een notificatie van. Komt die notificatie niet dan weet je dat er een probleem is. Ook ik heb in de drie jaar dat ik Tesla rij nog nooit gehad dat een geplande laadstart niet begint.

6. robertvg

robertvg Active Member

Dat wordt zelf knutselen met bijvoorbeeld de Tesla API en IFTTT vrees ik.

7. bpsmits

bpsmits Member

Via de tesla app (Iphone) krijg ik bericht dat
    - het laden gestart is
    - het laden is afgerond
    - het laden onderbroken is

dit alles met tijdstempels

8. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Maar de echte oplossing ligt inderdaad in het vinden van de oorzaak - heb in 3,5 jaar nog nooit meegemaakt dat laden thuis zo maar stopt.

9. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Het gaat de vraagsteller ook niet om het uitblijven van een notificatie bij onderbreken, maar bij niet starten.
    En die notificatie komt inderdaad niet.

10. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

dat klopt, maar dat is toch lood om oud ijzer... ? ik heb het nog nooit meegemaakt dat het laden niet start, dan moet er iets aan de hand zijn lijkt me..

11. Hans69

Hans69 Member

Reden van het niet starten ligt bij de laadpaal - waar we vroeger wonen stonden de laadpaal in een gemeenschappelijke parking. Aldus is de laadpaal voorzien van een NFC Badge Reader - om aldus het laden te kunnen starten - soms valt deze identificatie uit - en is de paal dus actief maar niet actief om een laadsessie te starten. Als ik thuis kom, badge ik normaal zodoende werkt de paal volledig - maar heb al verschillende malen gemerkt dat de sessie onderbroken wordt. Dus de oorzaak van het probleem ligt dus bij de badge reader van de laadpaal eigenlijk.

12. Hans69

Hans69 Member

Iemand ervaring met die Maxem ? Kostprijs ?

13. BertXL

BertXL Member

Er is in elk geval al één en ander gedaan voor Tesla bij IFTTT: IFTTT

14. Peters25

Peters25 Member

Zie deze post: High Power Wall Charger Mk II
    Moet bij mij nog uitgevoerd worden dus nog geen ervaring.
    Installatiekosten zijn natuurlijk wel afhankelijk van de situatie.
    In dezelfde draad ook wat ervaringen van anderen met Maxem.

15. Ton S90D

Ton S90D Member

Als het probleem de laadpaal is, zou ik eerder een andere laadpaal aanschaffen. Indien nfc niet meer noodzakelijk is, dan gaan voor een HPWC II. Goed en goedkoop.

16. HWS

HWS Supporting Member

Yep, ik dus. Maar voordat we hier in herhaling vallen zie idd het genoemde HPWC draadje. Op de zaak wordt het binnenkort ook geïnstalleerd icm 3 EV-boxen van 32A.

17. Hans69

Hans69 Member

deze nacht is de laadpaal opnieuw uitgevallen, geen berichtgeving van de Tesla App rond de onderbreking. er zou toch een mogelijkheid moeten bestaan om een notificatie te krijgen vanuit Tesla of zo.
    Mijn laadpaal is niet compatibel met Maxem, dit is dus ook geen oplossing. iemand anders een idee ?

18. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Leverancier van de laadpaal aanspreken dat de laadpaal niet betrouwbaar is.

19. MickC

MickC Member

Inderdaad leverancier contacteren.
    Ik heb het enkel gehad omdat ik vergeet te badgen.. dus in mijn geval lag het probleem bij mezelf.

Ik kijk ook bijna altijd welke status mijn wagen geeft: scheduled of parked.
    Ik heb een laadpaal van TheNewMotion, deze kan je ook via het online portaal activeren indien je vergeten bent te activeren.

20. DimiVdb

DimiVdb Member

Andere invalshoek, herinnering in je telefoon om 0u05 om te checken of de Tesla aan het laden is...

Share This Page