Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Notification bij niet starten van de lader

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand een idee of er een manier bestaat om toch een berichtgeving te krijgen indien het laden niet start?
Mijn garage staat 100m van de woning en heb regelmatig voor dat het laden 's nachts niet start. Dus af en toe heb ik een niet zo plezante verrassing 's morgens. Zoals deze morgen 0km left.
Zou toch handig zijn mocht de app een signaal geven dat een geplande lading niet gestart is om een of andere reden. of kent iemand een externe tool om dit te controleren?
Meestal start ik het laden 's nacht - omdat na 2100 (nachttarief) de vrouw des huizes - de vaatwas, wasmachine en droogkast op zet. Daar nog ne Tesla bij is van het goede te veel ;-)
 
Iemand een idee of er een manier bestaat om toch een berichtgeving te krijgen indien het laden niet start?
Mijn garage staat 100m van de woning en heb regelmatig voor dat het laden 's nachts niet start. Dus af en toe heb ik een niet zo plezante verrassing 's morgens. Zoals deze morgen 0km left.
Zou toch handig zijn mocht de app een signaal geven dat een geplande lading niet gestart is om een of andere reden. of kent iemand een externe tool om dit te controleren?
Meestal start ik het laden 's nacht - omdat na 2100 (nachttarief) de vrouw des huizes - de vaatwas, wasmachine en droogkast op zet. Daar nog ne Tesla bij is van het goede te veel ;-)
Die melding krijg je toch wel, zij het langs de andere weg. Mijn Model S start standaard om 00.05 met laden. Daar krijg ik een notificatie van. Komt die notificatie niet dan weet je dat er een probleem is. Ook ik heb in de drie jaar dat ik Tesla rij nog nooit gehad dat een geplande laadstart niet begint.
 
Reden van het niet starten ligt bij de laadpaal - waar we vroeger wonen stonden de laadpaal in een gemeenschappelijke parking. Aldus is de laadpaal voorzien van een NFC Badge Reader - om aldus het laden te kunnen starten - soms valt deze identificatie uit - en is de paal dus actief maar niet actief om een laadsessie te starten. Als ik thuis kom, badge ik normaal zodoende werkt de paal volledig - maar heb al verschillende malen gemerkt dat de sessie onderbroken wordt. Dus de oorzaak van het probleem ligt dus bij de badge reader van de laadpaal eigenlijk.
 
deze nacht is de laadpaal opnieuw uitgevallen, geen berichtgeving van de Tesla App rond de onderbreking. er zou toch een mogelijkheid moeten bestaan om een notificatie te krijgen vanuit Tesla of zo.
Mijn laadpaal is niet compatibel met Maxem, dit is dus ook geen oplossing. iemand anders een idee ?
 
Inderdaad leverancier contacteren.
Ik heb het enkel gehad omdat ik vergeet te badgen.. dus in mijn geval lag het probleem bij mezelf.

Ik kijk ook bijna altijd welke status mijn wagen geeft: scheduled of parked.
Ik heb een laadpaal van TheNewMotion, deze kan je ook via het online portaal activeren indien je vergeten bent te activeren.