TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

oeps.... platte batterij. van de fob ;-)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by S-19910, Jan 6, 2017.

1. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Vandaag een batterij-probleem.

Batterij was plat, kon niet meer in de auto en ook niet meer starten.
    Het gaat dus wel degelijk over de batterij van de fob.;)

Normaal zou deze dan nog moeten werken via NFC. Zowel voor het openen van de deuren, als voor het starten van de auto.

Openen van de deuren lukte echt niet. Nog even getwijfeld of ik wel de juiste plaats had, en dan de auto maar via de app geopend. Maar ook rijden lukte niet.
    Ook het starten dan maar via de app gedaan.

Ik zal eens informeren bij Tesla wat er aan de hand is....

2. Keezje

Keezje Active Member

• Funny x 1
  3. Steven

Steven Member

Dirk, heb toevallig hetzelfde gehad paar dagen geleden. key-fob compleet dood. Niets, nada. Alleen via de telefoon app kunnen openen en starten.

Batterijtje van de key-fob vervangen en probleem verholpen :). Soms is het simpel ...

4. Cohiba

Cohiba Member

Wel lastig als je op -2 staat en je auto heeft geen bereik

5. Basvdpoel

Basvdpoel Member

heb je de melding op je dashboard gemist of niet gehad dat de batterij van de key-fob bijna leeg is?
    Ik rij daar al een paar dagen mee rond..o_O (wacht wel tot donderdag als ik naar het SEC moet voor een deurhendel reparatie)

6. Ton S90D

Ton S90D Member

Wordt er op het display van de auto geen melding getoond van de afnemende batterijcapaciteit van de fob?

Edit: Bas is mij net voor.

7. Steven

Steven Member

Ik heb twee key-fobs:

Bij de key-fob die ik altijd bij me draag: geen melding op het dashboard. In één keer dood.
    Toen mijn reserve key-fob gepakt die al meer dan drie jaar niets ligt te doen in een kluisje.
    Die gaf direct een melding dat de batterijcapaciteit van de key-fob laag was. Komt ongetwijfeld omdat die al drie jaar in de kast lag.

Geen idee waarom de ene key-fob in één keer dood was en de andere eerst een melding gaf.

Maar zoals ik al zei: beide batterijen vervangen en beide key-fobs doen het weer.

8. cambreVer!

cambreVer! Member

hoe lang gaat zo'n batterij bij jullie mee? Bij mij na 5 maand was de fob dood. (wel melding dashboard).

9. bpsmits

bpsmits Member

Ik heb m'n auto ruim 3 jaar.
    2x batterij vervangen

10. S-19910

Er zijn wel degelijk meldingen geweest op de console.
    Wel even uitkijken : als de batterij van één van de fob's bijna leeg is, komt de melding.
    Alleen gebruik ik de twee door mekaar. Ook als je de andere fob gebruikt die geen laag-batterij niveau heeft blijft de melding komen !

Recent heb ik in A'dam de batterij van de fob (de rode) die ik toen meehad, laten vervangen.
    Tesla had mij toen ook verwittigd dat het mogelijk de andere fob was die de melding veroorzaakte, en dat bleek dus ook het geval : het was wel degelijk de andere (de witte) fob die een lege batterij had.

Ik had alleen dat type knoop-batterij niet in huis; en met de feestdagen én hun naweeën geen tijd en zin gehad om deze te vervangen.
    Het is dan ook volledig mijn verantwoordelijkheid dat de batterij van de (witte) fob die ik mee had nu leeg is.
    En idd : de tweede keer nu dat deze wordt vervangen, we zijn 3 jaar en 2 maanden na de levering.

Maar waar het mij om gaat :
    het moet mogelijk zijn op via NFC de auto te openen én te starten; indien de batterij plat is.
    én dat werkte niet.
    Dat zal ik dus even met Tesla opnemen.

(rood en wit slaat op de kleur van het hoesje rond de fob)

11. vdvoorde

vdvoorde 1961 Born Petrolhead 2016 Reborn Electric

Een week voordat de mijne haar eerste verjaardag gaat vieren, staat er een (jaarlijkse) melding in mijn (electronische) agenda: batterijtjes van beide fob's vernieuwen. De kosten zijn het niet. Het allerbelangrijkste, ik kan het niet vergeten en sta nooit met een lege fob. The wonders of modern technology ... ;)

12. TimElectric

TimElectric Member

Heb je geprobeerd om de sleutel tegen de voorruit te houden in het zwarte gedeelte onder, ongeveer voor de passagiers-stoel? Daar zit de RFID-ontvanger voor buiten. Als het goed is zou hij dan open moeten gaan. Vervolgens kan je de sleutel in de bekerhouder doen of boven de USB/12V aansluitingen houden om hem te starten.

• Informative x 1
  13. Monky

Monky Member

Is het ook zo dat de keyfob constant connectie maakt met de wagen als deze er in ligt?
    Aangezien de keyfob snel leeg was pak ik de sleutel er steeds uit als ik thuis in de garage parkeer in plaats van deze constant te laten liggen.

14. Japiejo5

Japiejo5 Member

Toch maar 2 batterijtjes halen straks, just in case.

Ff type nummer opzoeken van die batterijtjes

15. Wim S.

Wim S. Supporting Member

#15 Wim S., Jan 6, 2017
    Last edited: Jan 6, 2017
    CR2032
    Koop ze liefst bij nkon.nl, krijg je er 10 voor de prijs van 1 bij de benzinepomp.
    Ze zijn 5 tot 8 jaar te bewaren, dus een paar reserve kun je heel lang laten liggen.

• Helpful x 1
    • Like x 1
  16. Martin H

Martin H New Member

Als je be batterijtjes vervangen heb, moet je hem dan weer opnieuw aanmelden op je auto?
    Gr Martin

17. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Nee hoor, werkt direct als gebruikelijk.

18. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Ik heb onlangs even laten wisselen bij SeC. Blijkbaar was ik niet de enige,want ze moesten de batterijtjes opzoeken.

19. steed

steed Member

Heren,
    Bij lege Fob. Leg de Fob onder de rechterruitenwisser voor het openen van de auto en leg de Fob in de midden console onder de 12v aansluiting voor het aanzetten van de auto.

20. S-19910

Yep; zo hoort het inderdaad te werken, en daar gaat de OP nu net over.

Hij deed het niet :(.

Ik zal maandag eens informeren in het sec.

Share This Page