Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

oeps.... platte batterij. van de fob ;-)

This site may earn commission on affiliate links.

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,138
6,305
Grobbendonk, Belgium
Vandaag een batterij-probleem.

Batterij was plat, kon niet meer in de auto en ook niet meer starten.
Het gaat dus wel degelijk over de batterij van de fob.;)

Normaal zou deze dan nog moeten werken via NFC. Zowel voor het openen van de deuren, als voor het starten van de auto.

Openen van de deuren lukte echt niet. Nog even getwijfeld of ik wel de juiste plaats had, en dan de auto maar via de app geopend. Maar ook rijden lukte niet.
Ook het starten dan maar via de app gedaan.

Ik zal eens informeren bij Tesla wat er aan de hand is....
 
Dirk, heb toevallig hetzelfde gehad paar dagen geleden. key-fob compleet dood. Niets, nada. Alleen via de telefoon app kunnen openen en starten.

Batterijtje van de key-fob vervangen en probleem verholpen :). Soms is het simpel ...
 
Ik heb twee key-fobs:

Bij de key-fob die ik altijd bij me draag: geen melding op het dashboard. In één keer dood.
Toen mijn reserve key-fob gepakt die al meer dan drie jaar niets ligt te doen in een kluisje.
Die gaf direct een melding dat de batterijcapaciteit van de key-fob laag was. Komt ongetwijfeld omdat die al drie jaar in de kast lag.

Geen idee waarom de ene key-fob in één keer dood was en de andere eerst een melding gaf.

Maar zoals ik al zei: beide batterijen vervangen en beide key-fobs doen het weer.
 
Er zijn wel degelijk meldingen geweest op de console.
Wel even uitkijken : als de batterij van één van de fob's bijna leeg is, komt de melding.
Alleen gebruik ik de twee door mekaar. Ook als je de andere fob gebruikt die geen laag-batterij niveau heeft blijft de melding komen !

Recent heb ik in A'dam de batterij van de fob (de rode) die ik toen meehad, laten vervangen.
Tesla had mij toen ook verwittigd dat het mogelijk de andere fob was die de melding veroorzaakte, en dat bleek dus ook het geval : het was wel degelijk de andere (de witte) fob die een lege batterij had.

Ik had alleen dat type knoop-batterij niet in huis; en met de feestdagen én hun naweeën geen tijd en zin gehad om deze te vervangen.
Het is dan ook volledig mijn verantwoordelijkheid dat de batterij van de (witte) fob die ik mee had nu leeg is.
En idd : de tweede keer nu dat deze wordt vervangen, we zijn 3 jaar en 2 maanden na de levering.


Maar waar het mij om gaat :
het moet mogelijk zijn op via NFC de auto te openen én te starten; indien de batterij plat is.
én dat werkte niet.
Dat zal ik dus even met Tesla opnemen.


(rood en wit slaat op de kleur van het hoesje rond de fob)
 
Een week voordat de mijne haar eerste verjaardag gaat vieren, staat er een (jaarlijkse) melding in mijn (electronische) agenda: batterijtjes van beide fob's vernieuwen. De kosten zijn het niet. Het allerbelangrijkste, ik kan het niet vergeten en sta nooit met een lege fob. The wonders of modern technology ... ;)
 
Heb je geprobeerd om de sleutel tegen de voorruit te houden in het zwarte gedeelte onder, ongeveer voor de passagiers-stoel? Daar zit de RFID-ontvanger voor buiten. Als het goed is zou hij dan open moeten gaan. Vervolgens kan je de sleutel in de bekerhouder doen of boven de USB/12V aansluitingen houden om hem te starten.
 
  • Informative
Reactions: Nexus
Is het ook zo dat de keyfob constant connectie maakt met de wagen als deze er in ligt?
Aangezien de keyfob snel leeg was pak ik de sleutel er steeds uit als ik thuis in de garage parkeer in plaats van deze constant te laten liggen.