Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien wordt 2025 interessanter als de interne strubbelingen bij RB resulteren in een overstap van MV naar Mercedes.


Dan moeten ze bij Merc wel eerst weten hoe ze de koeling van hun motor op orde krijgen. Toch bizar dat iets wat zo simpel en essentieel lijkt ineens een probleem wordt…

En wat ik nog minder snap is dat Lewis het dikwijls moet af leggen tegenover George. Ofwel zit Lewis te suffen (en dat was vorig seizoen ook al zo), ofwel heeft hij het niet meer.
 
En wat ik nog minder snap is dat Lewis het dikwijls moet af leggen tegenover George.

De WK eindstand van 2023 zegt wat anders. Lewis P3 met 234 punten, George P8 met 175 punten.

Maar goed, dat was het punt niet natuurlijk.

Overigens is het nog maar afwachten of Ford de motor op orde krijgt die vanaf volgend seizoen achter in de RB zit.

In ieder geval zou ik een einde van de dominantie status quo toejuichen, terug naar 16 races per jaar kan ik sowieso wel vergeten 😅
 
De WK eindstand van 2023 zegt wat anders. Lewis P3 met 234 punten, George P8 met 175 punten.

Maar goed, dat was het punt niet natuurlijk.

Overigens is het nog maar afwachten of Ford de motor op orde krijgt die vanaf volgend seizoen achter in de RB zit.

In ieder geval zou ik een einde van de dominantie status quo toejuichen, terug naar 16 races per jaar kan ik sowieso wel vergeten 😅
Ik denk dat het manco aan punten voor George vooral ligt aan crashes en tech problemen.
Als beide auto’s het doen, dan is George dikwijls sneller.
Maar ook, in een Qualifying race is het verschil tussen beide soms echt groot.
 
De WK eindstand van 2023 zegt wat anders. Lewis P3 met 234 punten, George P8 met 175 punten.

Maar goed, dat was het punt niet natuurlijk.

Overigens is het nog maar afwachten of Ford de motor op orde krijgt die vanaf volgend seizoen achter in de RB zit.

In ieder geval zou ik een einde van de dominantie status quo toejuichen, terug naar 16 races per jaar kan ik sowieso wel vergeten 😅
Ford is natuurlijk maar een zak geld om op die auto te staan. Wordt de motor niet straks zelf ontwikkeld door Redbull powertrains?
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Ford heeft eigen performance division, die maken al heel lang race engines. Lijkt me dat er gewoon een Ford motor inkomt. De ford DFV was de meest sucesvolle F1 engine ooit. Zullen ze graag nog een keer doen.
Ik denk niet dat er een cosworth motor in komt. Die hebben in het huidige F1 tijdperk geen motoren gemaakt met de hybride powerunit. Ik denk dat Redbull zelf met Redbull powertrains een motor maakt en die badged als een Ford. Zoals @Kiprich hierboven al zei heeft Redbull een hele grote fabriek weggezet voor Redbull powertrains.
 
En bij zo'n compleet nieuw design beginnen alle teams ook zowat van scratch, maar met een pak kennis en ervaring.
Neem daarbij dat een paar procent verschil een positie kan bepalen...

1sec op een gemiddelde F1 lap is zowat 1%, en meestal gaat het over kleinere verschillen.
De motor bepaalt niet alles, maar gewoon zorgen dat 2 motoren die je na elkaar bouwt minder dan 1% verschil in vermogen leveren is al een prestatie op zich.
 
Zonde dat Max er nu al uit ligt, maar het geeft ook meteen een interessante race. Go Sainz!

Rondje 34... Sainz rijdt gewoon goed weg van Leclerc. Dom dom dom van Ferrari om Sainz te vervangen voor Hamilton. Hamilton wordt regelmatig voorbij gestoken door Russel en ik zie hem niet sneller zijn dan Leclerc volgend seizoen. Mijn gevoel is dat Ferrari alleen een 'naam' inkoopt, maar geen winnaar. Die tijd lijkt voorbij.

Perez weer lekker aan het klooien... snelste auto, maar niet genoeg tempo. Zonde.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: TM3LR