Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een bizarre ontknoping. Bottas die denkt z'n auto makkelijk neer te zetten maar toch een SC. Net als toen Vettel hem onlangs parkeerde en Le Clerc hierdoor juist de pineut werd. Mega spannende herstarts met Albon die bijna een RB 1,2 wist te realiseren en heel eventjes een Honda op 1,2 en 3! Ook nog even Kubica z'n unsafe release en kreeg een flashback met het moment van Max en Bottas.

Toch vind ik het jammer dat de uitslag van de race door de SC is bepaald. Het was duidelijk dat Lewis en Max heer en meester waren op Interlagos en de rest voor spek en bonen mee deed.
 
Wat me niet helemaal duidelijk is, waarom maakte Hamilton op het laatst nog die pitstop? Het was toch duidelijk dat de SC er was en de race binnen 1 of 2 rondes klaar zou zijn, als er uberhaubt nog geracet zou worden. Hij verloor een plek hierdoor. Waren zijn banden zo slecht dat hij echt wel moest? Ook voor dat ene rondje?
 
Wat me niet helemaal duidelijk is, waarom maakte Hamilton op het laatst nog die pitstop? Het was toch duidelijk dat de SC er was en de race binnen 1 of 2 rondes klaar zou zijn, als er uberhaubt nog geracet zou worden. Hij verloor een plek hierdoor. Waren zijn banden zo slecht dat hij echt wel moest? Ook voor dat ene rondje?

Dat was z'n enige mogelijkheid om wellicht de race nog te kunnen winnen. Liever proberen te winnen dan 2e denk ik.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Het seizoen zit er (bijna) op, tijd om even terug te kijken wat de voorspellingen waren.

Ik vermoed dat dit ook wel komt doordat Max zowat de enige is die nog zorgt voor spektakel.

Bij Lewis, Vettel, en andere Bottassen vallen we in slaap.
Charles Leclerc is voorlopig het enige andere lichtpunt.

Nieuwe motor in de RB.
Wordt een overgangsjaar denk ik.
Zwakke start met af en toe een lichtpunt.
Naar het einde toe groeit de hoop voor 2020.

my2ct.

meest benieuwd ben ik naar de prestaties van Charles Leclerc.

De Lewissen en andere Vettels kennen we nu wel....

Dat was alvast niet zo verkeerd.
Alhoewel : Vettel heeft ons toch ook een paar keer wakker geschud.:D:D
 
IMG_20191201_161056.jpg


Mooi podium, kenmerkend voor het seizoen.
 
Wat zegt je glazen bol voor komend jaar?
ROFL. Maar goed, hierbij een poging :


Mercedes krijgt het moeilijk, Ferrari (Charles i.c., Vettel speelt niet meer mee en gaat Charles alleen maar hinderen) en vooral RedBull zitten hen op de hielen.
Hamilton gaat nog meer mekkeren dan anders, verliest daardoor focus en wordt géén wereldkampioen.
Dat wordt Max, met minimaal verschil.


Of is dit eerder Wishfull Thinking...