Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie race.

Maar wat een verschil tussen Max en Perez. Die weet meteen weer waar hij staat. 20 seconden achter Max. Zelfde als vorig seizoen dus, met het verschil dat de Red Bull als auto sneller is geworden en daarmee kan Perez wel in de mix komen voor de pitstopstrategie. Dus dat is een mooie winst. Hij kan nu meespelen en belangrijke punten afpakken van Ferrari en hij kan zelfs af en toe een race winnen.

Ferrari begint weer op Ferrari te lijken... een wanhoop pitstop en ploffende motoren. Hopelijk krijgen ze die motor snel over controle voor een spannend rest van het seizoen.

Maar hoe kwam Hamilton uit die auto!? 😳Was dat toneelspel of heeft hij echt zoveel geleden? Ik zag Russel ondanks hetzelfde euvel toch veel frisser bij de microfoon staan. Hoe je het ook went of keert, Russel outperformt Hamilton nu structureel. Pijnlijk als dit zo doorgaat.
 
Ik had echt een beetje medelijden met Hamilton hoe hij uit zijn auto klom. Max heeft even laten zien wie de baas is in het team en daarbuiten.
Ik denk inderdaad niet dat Hamilton toneel aan het spelen was. Volgens mij afgelopen jaar speelde hij niet veel toneel maar was het vooral Mercedes die het toneelspel regiseerde. Max had in de laatste ronden toch nog een probleempje met zijn remmen? Dat was toneel want hij pakte net niet de snelste ronde :D
 
Lijkt er op dat Mercedes een boemerang heeft gelanceerd.


"Schlecht für Mercedes, gut für Red Bull"
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Dus men gaat de bodem slijtage meten van de stuiter autos en ze manen om de rijhoogte op te krikken.

De plank wordt sowieso altijd al gemeten echter gaan ze de methode aanpassen. Terecht denk ik want dat mega gestuiter kan niet goed voor je lichaam zijn en coureurs moeten tegen zichzelf beschermd worden.

Ik vind het dus een goede wijziging en die zal denk ik voor Mercedes niet lekker uitpakken. Ook voor Ferrari wellicht niet want die hebben op bepaalde momenten ook nog steeds veel porpoising.
 
Wellicht is dit nog steeds voordelig voor mercedes. Niet ten opzichte van Red Bull, maar ten opzichte van andere teams. Ze hadden zelf de hoogte kunnen vergroten, terwijl de rest laag bleef zitten. Dan waren ze in vergelijk met iedereen langzamer geworden. Nu moeten waarschijnlijk meer teams omhoog, dus dan is mercedes in ieder geval niet de enige, en kan daarmee dus nog steeds concurreren.

Of denk ik nu teveel door.....
 
Lekkere quali trouwens. Perez bevestigt zijn rol als tweede rijder ;). Wel jammer dat de auto niet snel genoeg meer rijklaar gemaakt kon worden voor de volgende sessie. Ik had perez toch graag wat dichter achter Max gezien. Zeker nu Leclerc helemaal achteraan staat, is dit weer een perfecte gelegenheid voor red Bull om uit te lopen in het kampioenschap.

Lekker dat Alonso naar p2 rijdt. Een 2e plek is fenomenaal met die auto. En Schumacher die ook laat zien dat hij toch wel kan rijden.
 
En weer gooit Ferrari zijn eigen glazen in door een verkeerde strategie. Met 15 race rijden te gaan en dan niet naar veel gaan is gewoon een blunder. Met geel had Sainz fluitend langs Verstappen gereden. Nu met wit was het gewoon een onbegonnen zaak, Ferrari kon alleen volgen, maar had nooit 1 mogelijkheid om in te halen op vrijwel exact rubber.
 
And I stand corrected... Sainz had geen gele band meer ter beschikking, dat was mij gisteren even niet duidelijk. Ok... das dan lastig 🤐

Op gelijk rubber was er geen mogelijkheid voor Sainz om Max te passeren, die Red Bull was zoveel sneller op het rechte stuk, dat passeren geen optie was. Enige mogelijkheid zou later remmen zijn, maarja, met gelijk rubber Max proberen eruit te remmen is zelfmoord.

En weer gooit Ferrari zijn eigen glazen in door een verkeerde strategie. Met 15 race rijden te gaan en dan niet naar veel gaan is gewoon een blunder. Met geel had Sainz fluitend langs Verstappen gereden. Nu met wit was het gewoon een onbegonnen zaak, Ferrari kon alleen volgen, maar had nooit 1 mogelijkheid om in te halen op vrijwel exact rubber.
 
And I stand corrected... Sainz had geen gele band meer ter beschikking, dat was mij gisteren even niet duidelijk. Ok... das dan lastig 🤐

Op gelijk rubber was er geen mogelijkheid voor Sainz om Max te passeren, die Red Bull was zoveel sneller op het rechte stuk, dat passeren geen optie was. Enige mogelijkheid zou later remmen zijn, maarja, met gelijk rubber Max proberen eruit te remmen is zelfmoord.

Je zag dat Carlo bij de hairpin steeds trachtte het gat dicht te remmen. Als gevolg had hij steeds een beroerde(re) exit dan Max en tegen de tijd dat zijn DRS zorgde dat hij ging inlopen was daar alweer de chicane.
 
De DRS zorgde dat Sainz kon bijhouden, maar omdat hij zijn rempunt niet verder kon verleggen dan Max, was het een onbegonnen zaak om dichterbij te kruipen om er langs te komen. Op alleen snelheid lukt het de Ferrari niet om langs Red Bull te komen. Met een andere band (die hij dus niet had, kwam ik dus later achter), had hij later kunnen remmen en meer kunnen inlopen in de bochten, om met de DRS dichter op Max te komen. Het was nu steeds rond de 8 tiende van een seconde bij het begin van de DRS. En dat was teveel.
Je zag dat Carlo bij de hairpin steeds trachtte het gat dicht te remmen. Als gevolg had hij steeds een beroerde(re) exit dan Max en tegen de tijd dat zijn DRS zorgde dat hij ging inlopen was daar alweer de chicane.