Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
De DRS zorgde dat Sainz kon bijhouden, maar omdat hij zijn rempunt niet verder kon verleggen dan Max, was het een onbegonnen zaak om dichterbij te kruipen om er langs te komen. Op alleen snelheid lukt het de Ferrari niet om langs Red Bull te komen. Met een andere band (die hij dus niet had, kwam ik dus later achter), had hij later kunnen remmen en meer kunnen inlopen in de bochten, om met de DRS dichter op Max te komen. Het was nu steeds rond de 8 tiende van een seconde bij het begin van de DRS. En dat was teveel.

Carlos beweerde dat hij sneller was en daar moest ik een beetje om lachen. Wel een standaard Sainz verhaal overigens. (Van ik ben de snelste maar het lag aan een ander of het materiaal dat het niet gelukt is.)

Met DRS kon hij dichterbij, tot op 3-4 tienden, komen maar direct daarna trok Max het weer naar 7-9 tiende.
Een aantal keer na de DRS detectie zelfs naar + 1sec. Als hij ook maar één keer geen DRS zou hebben gehad dan was Max zo van hem weggelopen.
Het is zelfs de vraag of hij met een gele band die 3-4 tiende had kunnen dichtremmen. Wellicht dat hij dan niet steeds op 7-9 tiende was gereden voor de hairpin. Maar zoals altijd is aansluiten één ding maar er voorbij is nog een tweede.
 
Wat een absurde race.

Max vanaf de start alsof er geen vuiltje aan de lucht was, tot die enorme klapper van Zhou. Herstart prima, aan kop en dan uitbouwen. Of toch niet... plek 9 met Leclerc op P1.... of toch niet... Sainz aan kop... of toch niet... Leclerc aan kop... of toch niet... leclerc op het eind op zijn laatste benen naar P4.

Wat een gevechten op het einde, super race door de omstandigheden. Zelfs hamilton kon zich mengen in de gevechten door een goede strategie en wat mazzel met uitvallers en gele vlaggen. En Verstappen in vol gevecht met Schumacher, oude tijden herleven 😂

Wel lekker voor Max dat hij uiteindelijk maar 6 punten heeft verloren op Leclerc.
 
Aparte quali op deze manier met 2x rood.

Wild guess.... aangezien Mercedes nu 'redelijk competatief' was voor de 2e startrij, mijn gok is dat ze iets aan de auto rigoureus hebben ingesteld, waardoor de auto van achteren 2x onverwacht kon uitbreken? Beide Mercedessen gingen eraf doordat de achterkant onverwacht uitbrak. Het kan de wind zijn, maar 2x bij dezelfde auto op een ander stuk track?
 
Aparte quali op deze manier met 2x rood.

Wild guess.... aangezien Mercedes nu 'redelijk competatief' was voor de 2e startrij, mijn gok is dat ze iets aan de auto rigoureus hebben ingesteld, waardoor de auto van achteren 2x onverwacht kon uitbreken? Beide Mercedessen gingen eraf doordat de achterkant onverwacht uitbrak. Het kan de wind zijn, maar 2x bij dezelfde auto op een ander stuk track?
Beetje te laag? Ik dacht ook al zoiets.
 
Leclerc onder druk blijft toch problematisch. Wellicht verstandig als Ferrari hem eens met een mental coach ofzo laten praten.

Perez weer op zijn niveau van vorig jaar.... in een halve race ligt hij zo'n 20 seconden achter Max en ingehaald door 2 Mercedessen. Die moet echt beter presteren. P2 of P3 was eigelijk wel wat hij had moeten behalen. Hamilton en Russell reden goed, maar de Red Bull moet daar momenteel gewoon voor rijden. Van de 3 topteams heeft Red Bull de minste 2e rijder.

Ferrari rijdt zichzelf eruit zo. Je kon erop wachten.
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn and TM3LR
9p5k8ugl07l31.jpg


Here we go again, what a laugh the radio messages with Sainz were!
(I'm not a formula 1 strategist, I don't have the data, but I'm allowed to laugh :D )
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn
Leclerc onder druk blijft toch problematisch. Wellicht verstandig als Ferrari hem eens met een mental coach ofzo laten praten.

Perez weer op zijn niveau van vorig jaar.... in een halve race ligt hij zo'n 20 seconden achter Max en ingehaald door 2 Mercedessen. Die moet echt beter presteren. P2 of P3 was eigelijk wel wat hij had moeten behalen. Hamilton en Russell reden goed, maar de Red Bull moet daar momenteel gewoon voor rijden. Van de 3 topteams heeft Red Bull de minste 2e rijder.

Perez heeft gewoon de pech dat de wagen volledig naar de specificaties van Verstppen wordt getuned, je zag vroeg in het seizoen dat het gedrag van de wagen Perez beter lag dan Verstappe, en dat is nu andersom. Perez is echt wel snel, maar heeft een heel andere rijstijl.