Arnout 2904
Member
Hopelijk houdt hij de boel heel bij de start in het middenveld….finishen met punten is het belangrijkste…
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Valt nog mee dat ze die Ferrari's niet bij de eerste druppen regen op full wets naar buiten hebben laten rijden. Ik denk dat ze hun strategie gewoon door een dartbord of aap laten bepalen. Zelfs als ze de concurrentie hadden gekopieerd hadden ze nog meer succes gehad.Ferrari.......... Daar moet toch echt een bezem door het strategyie hok. Max en Redbull hebben met hun strategie de rest het nakijken gegeven.
Denk wel dat als Ferrari eens een goede strategie heeft en er niks misgaat Max er een zware dobber aan heeft.
Er was tijdens de 2e stint van Leclerc genoeg data aanwezig van de andere teams om te zien dat de witte band niet lekker werkte. Wat ik dan niet begrijp is waarom ze Leclerc tijdens die 2e gele stint zo vroeg naar binnen haalden om hem op wit te zetten. Had dan geprobeerd om geel zo lang mogelijk te rekken en dan te gokken op rood (zoals Hamilton). Niet dat dat ideaal was, maar de nu gekozen strategie was helemaal prut. Het was geeneens een strategie, het was paniekvoetbal, waardoor ze nu meer hebben verloren dan nodig was (niet alleen in punten, maar ook in aanzien).
Nou ja... Leclerc volgend jaar dan maar naar Mercedes?
Toen reed hij ook al net zo lang op zijn tweede set geel. Max was na rood en een set geel naar binnen gegaan voor zijn tweede set geel en reed ook daarmee de pit window van Leclerc weer dicht. Dus het werd sowieso verliezen van Max of gokken dat de witte gingen werken.
Max moest zo lang op geel dat deze aan het einde waarschijnlijk over de klif zouden gaan.
Dat gebeurde ook wel een beetje maar lag toen +10s voor op Lewis en dus kon hij deze naar 7,5s terug laten lopen.
Ze keken te lang alleen naar Max terwijl ze na de eerste stop van Max eigenlijk alleen naar damage control hadden moeten kijken.
Doordat ze naar Max zijn blijven kijken hebben ze gegokt op de witte band en verloren. Toen naar rood gaan was geen optie.
Hooguit hadden de Sainz strategie kunnen doen maar dan was Leclerc ook dik in de problemen gekomen omdat hij dan 1. veel verloren zou hebben omdat hij (te) lang op zijn tweede set geel zou moeten rijden en 2. dat hij net als Sainz veel te lang op een set rood zou moeten rijden.
MB deed het met Lewis beter door twee lange stints te rijden op de gele en een korte op de rode slimmer.
MB vond een podium belangrijker dan winnen. Met Leclerc hoopte ze voor Max te kunnen eindigen.
Klopt het was rood, geel, geel of geel, geel, rood.Klopt op zich, maar de gok of wit zou werken was op dat moment al niet echt een gok meer. Er was al data voorhanden dat het geen toppertje zou worden. Volgens mij had Pirelli geeneens een strategie voorspeld met geel/geel/wit.
Dan had hij sowieso achter Max gekomen en dat was kennelijk het enige waar ze naar gekeken hebben bij Ferrari.Leclerc had met die 2e set geel veel langer kunnen rijden en dan proberen naar rood te gaan (Zoals Sainz).
Klopt, die keuze komt voort uit het feit dat ze dachten dat je in Hongarije toch niet kunt inhalen en door hem toen naar binnen te halen behield hij track positie t.o.v. Max. Dat die positie onhoudbaar was hadden ze wellicht niet gedacht omdat ze zelf zo verschrikkelijk moeilijk langs Russel kwamen.Hij had meer op zijn banden moeten letten, maar aangezien het toch al een verloren race was, had dat niet 'erg' geweest. Door naar wit te gaan heeft Ferrari zichzelf alleen maar meer pijn gedaan.
Als het warmer en droger was geweest hadden de banden witte banden wellicht ook beter gewerkt.Dat Binotto ook nog met droge ogen na afloop zegt dat het niet aan de banden lag, maar dat de auto niet werkte zoals verwacht laat het inzicht van Ferrari zien. Nul. Als dit de terugblik van Ferrari is, dan wordt het nog een leuk seizoen vol flaters.
Alpine.... Alonso.... Piastri...
Wow, en ik maar denken dat je niet meer door het ijs kon zakken dit seizoen dan Ferrari....
Want volgend jaar heet het team Dacia Duster F1 team.
Another one bites the Duster? Grote stoelendans dus volgend jaar..Want volgend jaar heet het team Dacia Duster F1 team.