Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Max zo briljant. Volgende keer eens starten vanaf p20? Gewoon omdat het kan? Je teammaat die vooraan start zo ver wegrijden, ongekend.

En Ferrari.... een zekere P5 inruilen van leclerc voor een P6 door het niet halen van de snelste ronde en een straf. 😂😂😂😂
Al in de race zat Ferrari te klooien met de banden strategie van leclerc, met als kers op de taart en straf voor speeding. Top. Nee, echt top van Ferrari. 🤐

Briljant ook van Albon. Heerlijk om te zien hoe hij bleef verdedigen. En terecht een punt gepakt.
 
Max zo briljant. Volgende keer eens starten vanaf p20? Gewoon omdat het kan? Je teammaat die vooraan start zo ver wegrijden, ongekend.

En Ferrari.... een zekere P5 inruilen van leclerc voor een P6 door het niet halen van de snelste ronde en een straf. 😂😂😂😂
Al in de race zat Ferrari te klooien met de banden strategie van leclerc, met als kers op de taart en straf voor speeding. Top. Nee, echt top van Ferrari. 🤐

Briljant ook van Albon. Heerlijk om te zien hoe hij bleef verdedigen. En terecht een punt gepakt.
Mooie race idd. Nadeeltje is wel dat Max over een paar weken al wereldkampioen is. Dan gaat het seizoen uit als een nachtkaars.
 
Klopt. Met dit tempo kan hij 5 wedstrijden voor het eind zijn helm al ophangen en lekker op vakantie gaan. Een goede auto en een dominante rijder... dodelijke combi. En daarbij dan ook nog een keer een concurrent die zelf en door het team punten weggooit....

Maar hoe dan ook, het seizoen is wel erg leuk, nog afgezien van max. Er wordt veel gevochten voor alle plekken. Saai is het niet.

Mooie race idd. Nadeeltje is wel dat Max over een paar weken al wereldkampioen is. Dan gaat het seizoen uit als een nachtkaars.
 
Klopt. Met dit tempo kan hij 5 wedstrijden voor het eind zijn helm al ophangen en lekker op vakantie gaan. Een goede auto en een dominante rijder... dodelijke combi. En daarbij dan ook nog een keer een concurrent die zelf en door het team punten weggooit....

Maar hoe dan ook, het seizoen is wel erg leuk, nog afgezien van max. Er wordt veel gevochten voor alle plekken. Saai is het niet.
Mss kan Max nog wat records meenemen zoals meeste punten, meeste overwinningen etc. Krenten in de pap. Qua competitie lijkt het wel al gedaan nu. Wat een dominantie.
 
Was inderdaad een prachtige race. Gewoon even van 14 naar 1 alsof het niks is. Zelfs toen Verstappen het rustig aan deed was hij nog steeds veel sneller dan de rest. Dat kun je inderdaad echt dominant noemen.

Leclerc had beetje pech op het begin met die tear-off in zijn brake duct. Verder had Ferrari gewoon de snelheid niet hier op Spa. Dusja dan maar gewoon 5e worden en de meeste punten pakken die je nog kunt pakken, toch? Hoe dom kan Ferrari toch weer zijn, echt niet normaal meer gewoon. Leclerc geeft zelf aan om het niet te doen, toch halen ze hem naar binnen voor de snelste ronde te rijden. En dan lukt dat uiteindelijk nog niet eens omdat hij achter Alonso terecht kwam. 🤦‍♂️ Maar natuurlijk de grootste fout van hem zelf om ook nog even te hard te gaan in de pits en dan uiteindelijke 6e te worden met nog minder punten. Gewoon heel dom, alweer. Ferrari en Leclerc zijn echt klaar dit seizoen, valt niets meer te redden nu. Vooral met Verstappen in zijn huidige vorm.

Sainz deed het wel wat beter maar had ook gewoon de snelheid niet in die Ferrari. En Perez.. ook te langzaam weer maar wel eindelijk eens 2e achter Verstappen zoals het hoort met zo'n goede auto. Blijft toch apart hoe Verstappen zoveel sneller kan zijn met dezelfde auto. Nu rijden ze wel met iets andere setup maar toch.

Wel echt mooie race om naar te kijken, veel mooie inhaalacties ook, voornamelijk in het middenveld. Leuk hoe dicht dat allemaal bij elkaar zit. Ben benieuwd naar Zandvoort volgende week. 😃 Schijnbaar gaan ze proberen met DRS door de Arie Luyendyk bocht, dat wordt wel leuk om te zien en geeft meer mogelijkheden om in te halen.
 
Een stukje over de tear off. Ik vind dit dus de kroon op het weekend voor Max. Hij heeft er ook nog even hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat zijn concurrent nog een plek extra heeft verloren 😂

Screenshot_20220828-211220.jpg


Leclerc had beetje pech op het begin met die tear-off in zijn brake duct.
 
Een stukje over de tear off. Ik vind dit dus de kroon op het weekend voor Max. Hij heeft er ook nog even hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat zijn concurrent nog een plek extra heeft verloren 😂

🤣🤣 Echt geweldig haha, alsof het zo bedoeld was. 😬 Nja je ziet wel vaker die tear-offs vliegen, best verrassend dat het niet vaker gebeurd zoiets. Echt een gelukje voor Verstappen op deze manier en pech voor Leclerc. 😉 Maarja, zelfs zonder die 2 dingetjes was Leclerc ook niet echt in de buurt gebleven. Alleen wel meer punten natuurlijk.
 
Voor Binotto is het Plan X-it . Die heeft echt geen flauw idee wat ie aan het doen is, maar heeft wel wat van de wereld gezien ;-)
Nou Ja X-it in de zin van er moet iemand anders komen als teamleider. Volgens mij is Binotto een hoofd engineering die naar voren is geschoven om ook de rest van het circus te leiden. De auto is goed zat, nu de rest van die clowns in het gereel zien te krijgen.
 
Nou Ja X-it in de zin van er moet iemand anders komen als teamleider. Volgens mij is Binotto een hoofd engineering die naar voren is geschoven om ook de rest van het circus te leiden. De auto is goed zat, nu de rest van die clowns in het gereel zien te krijgen.
Wellicht Günther Steiner even langs laten komen om de Italiaanse chaos weer in het gareel te krijgen
 
Wordt weer een mooie race morgen. Jammer van die malloten die rookbommen op het circuit gooien.
Als ze geleerd hebben van Oostenrijk zullen ze intussen vast wel een paar camera’s hebben hangen. Pik je die mafklappers er zo uit. Ik vind het sowieso vrij apart dat je met die rookdingen daar binnen mag komen.
 
Die rookpijpen smokkel je wel naar binnen, hoe goed de controle ook is helaas. Dat je na de race die dingen aansteekt is nog tot daar, maar tijdens een race, big no go. Je snapt toch wel dat het levensgevaarlijk is voor coureurs die over de 300 op een bocht afrijden. Mafklappers.

De quali... laatste ronde van max, ik dacht dat het niet meer ging lukken na die eerste sector. Maar die tweede was zo goed, daar werd het verschil gemaakt. En Perez die voor de zekerheid de boel op slot gooit ;)

Schumacher in de top tien, ook erg sterk gereden. Die heeft opeens het licht gezien lijkt het.
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn
Ik was gisteren op Zandvoort om de sfeer te proeven na het spa weekend. Ik moet zeggen dat ik na de 2e vrije training niet had verwacht dat verstappen mee zou doen om pole position. Achterlijk twee keer werden er flares de baan opgegooid, onacceptabel!
Voor verstappen is dit loon naar hard werken in de avond. Ik ben erg benieuwd morgen hoe het inhalen zich gaat verhouden. Het is eigenlijk wel een Mickey mouse baan vergeleken met spa, maar he wel een echte baan waar elke fout genadeloos wordt afgestraft.