Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Apart dat beide Ferrari rijders opeens zoveel lieten liggen in hun laatste run. Ik had verwacht dat het nog erg spannend zou worden, maar dat viel uiteindelijk mee.

Nu wordt het spannend in de race, een superlang eerste rechte stuk, pole is denk ik niet echt een voordeel.
Heerlijke kwalificatie! Wat bizar toch wat Max doet. Top 5 Q2 binnen 0.1s en dat Q3 laat hij zien dat het toch nog sneller kan. Echt heel knap!
 
Wat een fantastische race weer van Max. En de Mercedes strategisten hebben zich compleet verkeken op de gele en witte band. Zowel Perez als Max waren tot het eind even snel op een band die minder had moeten zijn.

Ricciardo opvallend goed gereden. Vol in de aanval (en even te veel zelfs), maar lekker om naar te kijken. Mooie 7e plek voor hem.

Maar nog opvallender... Lulu kijkt Max geeneens aan tijdens het wachten. Max heeft echt serieuze schade berokkend bij Lulu.
 
Ik vond het vooral jammer dat Hamilton of Russel niet een andere strategie kreeg van Mercedes. Als je ziet wat Ricardo inderdaad nog waarmaakte op de rode band en met zijn straf van 10 seconde. Volgens mij heeft hij de hele tweede deel van de race achter Perez gereden. Als ze George nu op geel door hadden laten rijden en dan op rood zijn tweede stint hadden laten doen dan was Perez niet op het podium geeindigd. Hetzelfde kun je natuurlijk ook stellen over de strategie van Hamilton.

Ik vind het inderdaad wel een beetje jammer dat het publiek maar niet over de emotie heen kan komen. De FIA heeft het alleen recht straffen uit te delen voor bepaalde overtredingen van rijders en teams. Dan moet je daar als publiek ook gewoon vrede mee hebben en het achter je laten.

De sport lijkt alleen maar sterker te polariseren de laatste jaren, een teloorgang als je het mij vraagt.
 
Ik vond het vooral jammer dat Hamilton of Russel niet een andere strategie kreeg van Mercedes. Als je ziet wat Ricardo inderdaad nog waarmaakte op de rode band en met zijn straf van 10 seconde. Volgens mij heeft hij de hele tweede deel van de race achter Perez gereden. Als ze George nu op geel door hadden laten rijden en dan op rood zijn tweede stint hadden laten doen dan was Perez niet op het podium geeindigd. Hetzelfde kun je natuurlijk ook stellen over de strategie van Hamilton.

Ik vind het inderdaad wel een beetje jammer dat het publiek maar niet over de emotie heen kan komen. De FIA heeft het alleen recht straffen uit te delen voor bepaalde overtredingen van rijders en teams. Dan moet je daar als publiek ook gewoon vrede mee hebben en het achter je laten.

De sport lijkt alleen maar sterker te polariseren de laatste jaren, een teloorgang als je het mij vraagt.
Alles polariseert als ik dat hier mag zeggen. En dat begon toen Trump begon met zijn fake news of alternatieve facts toen bleek dat er erg weinig mensen bij zijn inauguratie waren. Zo, dat lucht op.
 
En WEER stuurt hamilton in op Max. Hij wist dat Max daar zat, hij had al zicht op de auto. De beelden van bovenaf laten dat duidelijk zien. Max zat er naast en geheel volgens traditie komt hamilton er weer mee weg. Ongelofelijk.

De vlag gaat bij mij uit op de dag dat hamilton stopt met racen. Wat een triest figuur, ondanks zijn vele kampioenschappen.
 
En WEER stuurt hamilton in op Max. Hij wist dat Max daar zat, hij had al zicht op de auto. De beelden van bovenaf laten dat duidelijk zien. Max zat er naast en geheel volgens traditie komt hamilton er weer mee weg. Ongelofelijk.

De vlag gaat bij mij uit op de dag dat hamilton stopt met racen. Wat een triest figuur, ondanks zijn vele kampioenschappen.
Hamilton was er toch voorbij?
 
En WEER stuurt hamilton in op Max. Hij wist dat Max daar zat, hij had al zicht op de auto. De beelden van bovenaf laten dat duidelijk zien. Max zat er naast en geheel volgens traditie komt hamilton er weer mee weg. Ongelofelijk.

De vlag gaat bij mij uit op de dag dat hamilton stopt met racen. Wat een triest figuur, ondanks zijn vele kampioenschappen.
Klopt. Gelukkig gaat het voor wat betreft het kampioenschap om des keizers baard.
 
Hamilton gaf voor de wedstrijd al aan koste wat het kost een Mercedes overwinning te behalen. Hij stuurde zo agressief en bewust in op de auto van Max en gebruikte zijn auto als boksbal om hem eruit te rijden.
Er was wederom geen ruimte voor de grootste belager voor p1 van Russel.

Met name het bewust insturen op de concurrerende auto is echt schandalig. En zeker van iemand die 'respect' eist. Het was geen toevallig ongeluk waarbij hamilton niet wist dat Max daar zat.

Hij had ook kunnen kiezen om de bocht te laten en dan had de fia de plek terug gegeven. Maar hij verkoos een ongeluk. En dat is niet de eerste keer dat hij daarvoor kiest.