Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic: 2 bekeuringen voor 1 overtreding

This site may earn commission on affiliate links.
Gebeurt met de Tesla en ik weet dat er hier een paar (ex)politie-mannen zitten.
een tijdje geleden reed ik over de N3 bij Dordrecht, en ik heb daar te hard gereden.....
Ik weet dat dat stout is en ben dus ook bereid om daar voor te boeten.
Echter ik ben binnen 1 minuut en 17 seconden 2 x geflitst met nagenoeg dezelfde snelheid.
De eerste maal bij hmp1.1 en vlak daarna bij hmp3.0.
Maak ik kans als ik tegen 1 van de 2 overtredingen in beroep ga?

bekeuring.jpg
 
Gebeurt met de Tesla en ik weet dat er hier een paar (ex)politie-mannen zitten.
een tijdje geleden reed ik over de N3 bij Dordrecht, en ik heb daar te hard gereden.....
Ik weet dat dat stout is en ben dus ook bereid om daar voor te boeten.
Echter ik ben binnen 1 minuut en 17 seconden 2 x geflitst met nagenoeg dezelfde snelheid.
De eerste maal bij hmp1.1 en vlak daarna bij hmp3.0.
Maak ik kans als ik tegen 1 van de 2 overtredingen in beroep ga?
View attachment 281688
Eerst moet duidelijk zijn dat het OM dit als twee aparte overtredingen ziet.
Als dit inderdaad zo is, kun je een brief te schrijven aan de Officier van Justitie waarin je aangeeft dat het onredelijk is dat je twee keer bent geflitst binnen ruim een minuut.
Vindt de OvJ dat je ongelijk hebt en wil hij het toch als twee overtredingen behandelen, dan zit er niks anders op dat het te laten voorkomen. Bij de rechter geef ik je wel een kans dat je het tot één overtreding beperkt krijgt.
Je moet je wel afvragen of je al die moeite over hebt voor een 'besparing' van rond 50 euro. Voor die prijs kun je ook één remklauw rood spuiten :)
 
  • Funny
Reactions: FVO and HWS
Je moet je wel afvragen of je al die moeite over hebt voor een 'besparing' van rond 50 euro. Voor die prijs kun je ook één remklauw rood spuiten :)
Maar dan heb je die witte lettertjes nog niet.
Maar zonder dollen, ik neem aan dat het voor Herbert meer een principekwestie is. Ik ben hier ook vaak benieuwd naar geweest. Zo'n boete moet vooral een corrigerende werking hebben, wat is het nut van iemand twee keer bestraffen voor in feite dezelfde overtreding. Het is inderdaad de vraag hoe de OvJ dit beoordeelt, maar ik zou in Herbert's schoenen ook de moeite hebben gedaan. Niet vanwege het geld, maar uit principe.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Faiz71 and herb_k
2 flitsers neer zetten op zo’n korte afstand is onzinnig, heeft totaal geen werking als waarvoor het is bedoeld, maar is puur een collectepot voor de overheid, en voor de handhavers even snel je quotum voor de maand binnen slepen.

Als je corrigerend daar wilt controleren is m.i. een trajectcontrole het meest zinvol, gezien de situatie.

Succes met de procedure.
 
2 flitsers neer zetten op zo’n korte afstand is onzinnig, heeft totaal geen werking als waarvoor het is bedoeld, maar is puur een collectepot voor de overheid, en voor de handhavers even snel je quotum voor de maand binnen slepen.

Als je corrigerend daar wilt controleren is m.i. een trajectcontrole het meest zinvol, gezien de situatie.

Succes met de procedure.
Zijn vaste kasten in dit geval. Staan er overigens al jaren ;)
 
Ga je dan ook alle keren dat je niet geflitst bent naar de politie om te vertellen dat je iets te hard hebt gereden :)

Doet me denken aan de middelbare school. Het gebruikelijke zootje jankers ging na afloop van een proefwerk weer eens bij de leraar langs om te pleiten voor een hoger cijfer. Toen ik ontdekte dat hij bij mij een foutje had gemist ben ik als laatste naar voren gegaan om aan te geven dat mijn cijfer lager zou moeten zijn. Nog nooit een zoveel verbaasde gezichten geien toen ik terugliep naar mijn plaats:cool:
 
  • Like
Reactions: FVO and Bob4
Meerts is een slimme jongen. Maar off the record is wel nat gegaan omdat hij continu WOB-verzoeken indiende en tegen de beschikkingen in bezwaar ging en grof geld verdiende met de vergoedingen die een gemeente moet betalen voor de proceskosten. Buiten de provincie Limburg. En in naam van zijn vrouw. Een twijfelachtig verdienmodel.
 
1 min en 17 sec lijkt me ruim voldoende om uw snelheid terug te schroeven. En dus lijkt het mij twee keer een snelheidsovertreding. Wat valt er anders volgens u binnen 1 overtredings termijn? Van vertrek tot aankomst of zo...:rolleyes:
Nee. Maar te hard rijden op 1 weg, zonder kruisingen, met zelfde snelheidslimiet, zonder scherpe bochten zie ik als 1 overtreding. Anders kunnen ze wel om de 5 meter een paal zetten en mij 200 boetes geven.
Of deze paal 20 foto’s achter elkaar laten maken met 1 meter tussenruimte. En 20 boetes sturen.
Waar ligt de grens.
 
Is het niet zo dat de traject controles in NL ook gewoon een standaard flitspaal zijn. Dus meerdere flitspalen binnen enkele luttele kilometers.

Dus in theorie kan je op sommige stukken waar er trajectcontrole is meerdere bekeuringen krijgen. Dit was enige tijd zo, ik heb het niet zelf getest en wellicht inmiddels aangepast(?)...