Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een poging.
- om zelfs die irritante opgefokte in gifgroene condooms gehulde permanent de gaskraan opendraaiende opgevoerde brommerpiloten de stuipen op het lijf te jagen
(ja ik heb een hekel aan motorrijders en ja ik scheer ze over 1 kam omdat ze eigenlijk allemaal een deathwish hebben. Nu is dat op zich prima, maar ik heb er last van. Laten liggen dus en de ambulance eerst ergens anders heensturen. Maar dit terzijde:wink:)

Oef dat doet pijn. Ik ben een motorrijder. Al heb ik deze recent weg moeten doen omdat vriendinlief 1 (een keer maar) achterop heeft gezeten en en en ze zelf wilde dat ik over de duitse autobahn zou rijden.... Maar dit terzijde :wink:..
Mijn volgend model wordt een "toermodel"..... Toch heeft en geeft motorrijden een bepaald gevoel van vrijheid..
En nee, er zijn geen plannen voor electrisch te rijden met de motor..
 
Oef dat doet pijn. Ik ben een motorrijder. Al heb ik deze recent weg moeten doen omdat vriendinlief 1 (een keer maar) achterop heeft gezeten en en en ze zelf wilde dat ik over de duitse autobahn zou rijden.... Maar dit terzijde :wink:..
Mijn volgend model wordt een "toermodel"..... Toch heeft en geeft motorrijden een bepaald gevoel van vrijheid..
En nee, er zijn geen plannen voor electrisch te rijden met de motor..

Nothing personal Martin, maar ik woon nu zes jaar aan een populaire route voor brommers. Als het voorjaar aanbreekt komt op een zonnige dag het ongedierte tevoorschijn. In 'mijn' straat, een dertig-zone, vinden de meeste brommerpiloten het geen enkel probleem om deze snelheid minstens te verdubbelen. Sommigen presteren een verdrievoudiging, op de 200m tussen de twee drempels. Bij de kruising verderop hoor je vervolgens het ongeduldige gedraai aan de gaskraan. Leuk, effe die begrenzer erin laten komen. Vervolgens bij groen de 80km weg op en kun je de versnellingen meetellen: 1,2,3,4... Wat rijdt zo'n brommer bovenin z'n toeren in 4?? Minstens 160 maar ik denk gewoon 200. Zo hoor ik ieder zonnig weekeind tientallen brommers virtueel hun rijbewijs verliezen. Virtueel want controle staat er nooit. 1 keer heb ik een brommerpiloot zelf staande gehouden toen ik met mijn drie kinderen op de fiets de stad in ging en ik vond dat hij rustiger moest rijden. Kansloze oefening. Het spiegelvizier bleef gesloten en totaal onbegrip aan zijn kant. Weekeind + zon = bingo. Mijn waarneming is dat het merendeel van de brommerpiloten niet in staat is tot enige noemenswaardige zelfbeheersing en dénkt dat ze Rossi heten, nee, Rossi zíjn, terwijl ze nog geen deuk in een pakje boter rijden als het er op aankomt en massa's mensen tot grote last zijn met hun superirritante herrie en roekeloze gescheur.

Zo. Dat lucht op.
 
We hebben de motorfietsen maar weg gedaan. De Model S is sneller, veel comfortabeler, heeft meer range en is in ieder geval veel stiller. Over veilig onderweg zijn zullen we het verder maar niet hebben.

We gaan dus meehelpen om meer motorrijders te bekeren... ;-)
 
Is ook vrij onlogisch on te remmen als je ruzie hebt met een achterligger, heb ik nooit gesnapt waarom mensen dat doen.
Op die Russische dashcams raak je nooit uitgekeken trouwens, youtube staat er vol van ;)

ik wil eigenlijk ook een dashcam installeren, zeker op mijn S.
Er staan trouwens enkele leuke posts met foto's op het forum.

(recent heeft nog een bejaarde -met een Citroen- mijn linkerspiegel kapot gereden. èn dan maakt die nog van zijn oren ! maar ja, woord/tegen-woord.)
 
Is ook vrij onlogisch on te remmen als je ruzie hebt met een achterligger, heb ik nooit gesnapt waarom mensen dat doen.

Volgens mij laat hij alleen z'n gas los, die brommerpiloot.

Dat is sowieso een probleem. Heel veel mensen met dure snelle auto's en nog snellere brommers die denken, nee, zéker weten dat ze écht héél goed kunnen rijden. Uitsluitend omdat ze een kanon onder hun kont hebben.
Niet, dus. Ik heb zelf mijn EU-racelicentie en dat is in eerste instantie een lesje in nederigheid. De grenzen van je voertuig liggen vrijwel altijd verder weg dan wat jij aankan als bestuurder. Slechts zeer weinigen kunnen écht sturen. Degenen die op de openbare weg te pas en vooral te onpas de behoefte voelen te laten zien wat ze allemaal kunnen geven dus eigenlijk slechts blijk van hun volstrekte onkunde. Ik vergeet nooit de opmerking van de instructeur aan het begin van de racecursus: "heel hard recht vooruit rijden kun je een gedresseerde aap ook leren. Voet omlaag en stuur recht houden. Pas als er bochten komen scheiden zich de mannen van de bananen."

Véél teveel bananen op de weg, dus.:wink:
 
We hebben de motorfietsen maar weg gedaan. De Model S is sneller, veel comfortabeler, heeft meer range en is in ieder geval veel stiller. Over veilig onderweg zijn zullen we het verder maar niet hebben.

We gaan dus meehelpen om meer motorrijders te bekeren... ;-)

ik heb de brommer ingewissels voor eentje met span. heerlijk toeren met de kids....bevalt me beter dan sola. als ik echt wil rijden stap ik op mijn crossmotor en ga het zware zandcircuit op om te trainen..

een aanrader
 
Op de crossmotor gaat hier niet gebeuren. Heb laatst wel op een quad gereden, dat kon er nog wel eens van komen....

Afgelopen weekend nog op de zwarte cross gereden......das pas zwaar......nummer 24

Kliknieuws.nl | Uden - Regio racet op Zwarte Cross


image.jpg