Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wie heeft een Ringratelsleutel M16 (nr. 24) te leen?

Om 8 borgmoeren over een vrij lange draadstang in een nogal krappe ruimte vast te draaien zou ik er zeer lang over doen om dit met een gewone steeksleutel te doen. Met een ringratelsleutel schat ik een uurtje werk. Wie kan de zijne even missen?
 
'It's able to create knowledge itself': Google unveils AI that learns on its own

Google's DeepMind had in april al alle grootmeesters van het Go-spel onder tafel gespeeld, maar nu is er een nieuwe versie die zichzelf zowat heeft geprogrammeerd: de enige input die ie kreeg waren de regels van het spel. Geen input van experts, geen analyse van bestaande partijen etc. Resultaat: een nog 10x betere speler, die al na drie dagen (tegen zichzelf spelen) onklopbaar werd.

Zeer intrigerend, de capaciteit van die neural networks. En het grappige (en tegelijk misschien het gevaarlijke) is dat niemand kan 'volgen' hoe zo'n neural netwerk 'redeneert'...
 
'It's able to create knowledge itself': Google unveils AI that learns on its own

Google's DeepMind had in april al alle grootmeesters van het Go-spel onder tafel gespeeld, maar nu is er een nieuwe versie die zichzelf zowat heeft geprogrammeerd: de enige input die ie kreeg waren de regels van het spel. Geen input van experts, geen analyse van bestaande partijen etc. Resultaat: een nog 10x betere speler, die al na drie dagen (tegen zichzelf spelen) onklopbaar werd.

Zeer intrigerend, de capaciteit van die neural networks. En het grappige (en tegelijk misschien het gevaarlijke) is dat niemand kan 'volgen' hoe zo'n neural netwerk 'redeneert'...
Heb afgelopen weekend #elsagate leren kennen. Plus het verhaal van de 2 tegen elkaar pratende computers die een eigen taal begonnen te ontwikkelen tot de google-onderzoekers het niet meer konden volgen en er de stekker moesten uit trekken.

Begint me iig. allemaal wat scary te worden.
 
Heb afgelopen weekend #elsagate leren kennen. Plus het verhaal van de 2 tegen elkaar pratende computers die een eigen taal begonnen te ontwikkelen tot de google-onderzoekers het niet meer konden volgen en er de stekker moesten uit trekken.

Begint me iig. allemaal wat scary te worden.
Zolang als je er gewoon de stekker uit kan trekken is er niets aan de hand ;)
 
Ik heb recent twee babies tegen mekaar zien/horen brabbelen.
Ik kon ze niet volgen, verstond er niets van.
Maar zij vonden het héél leuk.
Ik denk dat ze mij voor het zotteke hielden.
;)

Zolang als je er gewoon de stekker uit kan trekken is er niets aan de hand ;)

Lach allemaal maar. Voor hetzelfde geld hebben die zitten bedisselen om zichzelf voort te planten en leven ze nu ergens verder in "de cloud".
:p
 
@Wim S. @Faiz71 @jm71
De cameradiscussie interesseert mij ook.
Ik heb lang met de hybridecamera's gewerkt met superzoom (Sony, maar dat is geen must). Een paar jaar geleden toch laten verleiden tot de Sony A57, maar zie nu toch op tegen het meesleuren (en je hebt toch een smartphone bij).
Was aan het twijfelen voor een camera met vaste lens (past in je jaszak) omdat je door de megapixels nog heel veel kan uitzoomen op je PC.
Vb de sony RX1. Maar die is wat duur om een gokje te wagen.
Wat is jullie mening hier.
Alternatief zou weer de hybride zijn, maar is weeral wat groot, de sensor kleiner en de lichtsterkte van de lens is ook slechter.
Licht is evenredig met kwaliteit en de laatste twee kenmerken komen dit dus niet ten goede.
 
Hi Phil. Ik ben nog heel erg van het oude stempel. Ik gruwel nog bij de gedachte aan Sony als cameramerk, al geloof ik de experts hier blindelings. En ik zweer nog bij de scherpte-diepte mogelijkheden van een spiegelreflex, al zal mijn ouderwetse visie ongetwijfeld al lang ingehaald zijn door de praktijk. Wel ben ik soms verrast door de kwaliteit (scherpte en kleuren) van mijn panasonic lumix cameraatje. Maar eigenlijk ben ik dus erg onwetend en niet in staat om jou hierin te adviseren.