Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verbaas mij hoe e.e.a. zo kan escaleren met bij aanvang deze twee relatief onschuldige posts, waarin @ConstantG aangeeft niet met eigen geld maar wellicht wel als lease een Tesla auto aan te zullen schaffen en ook wel weg te zijn van de Cybertruck.

Wij hebben een Model 3 prive aangeschaft maar ik denk dat op dit forum slechts een minderheid overweegt met eigen geld / prive een Tesla aan te schaffen en het merendeel van de forumleden er in mee kan gaan, niet met eigen geld maar wel als lease... 🤔
Dat is voor alle merken zo. De meeste auto’s worden via de least aangeschaft. Vroeger werden een aantal kleine modellen nog wel vaker direct gekocht maar sinds de vlucht van private lease is zelfs dat niet meer het geval denk ik.
 
Dat is voor alle merken zo. De meeste auto’s worden via de least aangeschaft. Vroeger werden een aantal kleine modellen nog wel vaker direct gekocht maar sinds de vlucht van private lease is zelfs dat niet meer het geval denk ik.
Zal je verbazen hoeveel dat er toch nog zijn, Klaas en ik zijn niet de enigen, weet ik. (En ik ergerde me ook wel eens aan dat gezeur over bijtelling en het binnenhalen van die laatste euro KIA/MIA en andere ondernemerstrucendozen)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik verbaas mij hoe e.e.a. zo kan escaleren met bij aanvang deze twee relatief onschuldige posts, waarin @ConstantG aangeeft niet met eigen geld maar wellicht wel als lease een Tesla auto aan te zullen schaffen en ook wel weg te zijn van de Cybertruck.

volgens mij is het geëscaleerd door de opmerking van Wooter of constant zijn ervaringen over Toyota ook op het toyata forum plaatste.

Wat overigens niet uitmaakt om op het tesla forum actief te zijn, zeker niet voor een gewaardeerd lid als constant.
 
Even off-topic in een off-topic draadje, dus Tesla-on-topic.

Bij de vervanging van de eMMC vorige week hebben ze 3 dagen nodig gehad om de navigatie er weer op te krijgen, ik heb een volle dag zitten wachten en toen een loaner gekregen voor de 2 volgende dagen. Na drie dagen de wagen terug gekregen met al mijn instellingen weg en met de vorige versie van de navigatie (2019).

Ik kan nu ook de service afkraken, maar weet dat SeC Gent er alles aan gedaan heeft om het beter te doen en mij ook constant geïnformeerd heeft. Ik weet ook als geen ander dat zo’n zaken kunnen voorvallen in IT. En dat dat bij andere merken ook wel eens gebeurt.
Ik heb gewoon pech gehad.
Ik weet ook dat de service inderdaad een periode in een diep dal gezeten heeft. Gelukkig had ik ze toen niet nodig.
Een keer heb je geluk, een andere keer niet.
Het lijkt nu weer veel beter te gaan met de service: kortere wachttijd voor een afspraak, je wordt gebeld, er is een optie in het belmenu om het SeC te spreken.
”Failure is an option here, if things are not failing, you are not innovating enough” (Elon Musk)
Ik heb er een dag gezeten en het was er heeeel rustig. Ik denk dat ik alles samen 5 andere mensen in de wachtruimte gezien heb.
Er zijn blijkbaar weinig pannes..
 
Er zijn al meer mensen weggepest van dit forum dus ik denk dat ik wel weet wat straks de uitkomst gaat zijn.
We moeten daarin redelijk zijn: er zijn inderdaad al mensen weggepest, maar voornamelijk door jankerds. De weggepesten waren keer op keer pro Tesla en de community, en waren het continue negatieve groepsgezeur beu.

Dus ja, misschien moet er ook ergens ruimte zijn voor "anti-tesla", maar vanzelfsprekend zou dat niet direct op een pro-Tesla-forum zijn.

Daarentegen wordt er de laatste maanden hier voornamelijk gezeurd door ex-Tesla-eigenaars over slechte service in het verleden, mensen die zeuren dat hun auto nog niet vanzelf rijdt hoewel Elon dat echt zelf in 2018 beloofde, en mensen die keer na keer elke Tesla-FUD trots in de betreffende topics posten zonder te verifiëren en klagen dat er nog steeds geen HUD in een Tesla zit. Er zijn 692 posts in het 2021.4.x topic over jammeren dat FSD nog niet bestaat en hoe het nooit gaat werken, 931 posts in een topic over file bij superchargers in Duitsland de vakantie die er maar 1 keer heeft gestaan in 2019, ... Als er dan iemand zegt dat ie vind dat ie bij Tesla goeie service krijgt, wordt dat als een provocatie gelezen?

Ik denk eerder dat de pro-Tesla-leden al lang hebben afgehaakt en mekaar op andere platformen zich vinden.

Ik verbaas mij hoe e.e.a. zo kan escaleren met bij aanvang deze twee relatief onschuldige posts, waarin @ConstantG aangeeft niet met eigen geld maar wellicht wel als lease een Tesla auto aan te zullen schaffen en ook wel weg te zijn van de Cybertruck.
Dat wordt al heel wat duidelijker als een gekende trol nog eens komt opduiken met een nieuwe accountnaam en mee helpt escaleren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
(en het moge duidelijk zijn, hoe ik daarover denk)

Een toelichting: sommigen vinden het zo fijn om te zieken dat ze na een verbanning steeds weer met nieuwe accounts proberen terug te komen om daar mee door te gaan. Het beleid van TMC, dat is bepaald door de eigenaren van de site en wordt toegepast door de tientallen moderators, is om bij dergelijke 'sock puppet accounts' zonder pardon een directe ban toe te passen.
 
Ik ben virtueel een ritje naar Noord-Frankrijk aan het doen met een hoop Tesla's.

653D7E54-F210-4900-B100-186E6F957C3B_1_201_a.jpeg
 
  • Funny
Reactions: job-lek