Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic: Tesla Fun

This site may earn commission on affiliate links.
Kwam tegen op Feestboek, beetje verhaspeld en aangevuld:D:

Wij overwegen om onze Tesla in te ruilen voor een ICE, het schijnt een goede combinatie te zijn tussen een lage aanschafprijs, grote actieradius en snelle charge-mogelijkheid, klinkt als een winnende formule! Maar voordat we definitief een besluit nemen hebben we wat vragen om ons te overtuigen dat we de juiste keuze maken:


1. Ik heb gehoord dat benzine aangedreven auto’s niet thuis gecharged/getankt kunnen worden. Hoe vaak moet je de auto dan hervullen en op welke plaatsen? Zal dit in de toekomst veranderen zodat je wel thuis kunt opladen/tanken?

2. Is het waar dat benzine brandbaar is? Zo ja, moet je het in de auto laten als je hem in je garage parkeert of verwijder je dit om het ergens anders op te slaan? Is er een automatische functie die voorkomt dat het ontbrandt in geval van een ongeluk?

3. Klopt het dat een full charge in een paar minuten is gebeurd? En dat je dit een aantal malen per maand moet doen, maar dat dit letterlijk honderden euro’s kost (dit kan niet kloppen toch?). Laten we hopen dat meer mensen benzine gaan gebruiken, dan gaat de prijs misschien omlaag.

4. Is het echt waar dat je nergens gratis kunt chargen? Hebben autofabrikanten plannen om hun eigen gratis sneltankstations langs de weg te bouwen?

5. Kun je dan misschien ergens minder snel tanken tegen (veel) lagere kosten? (ik gebruik het fastchargen sporadisch voor lange trips).

6. Kan ik accelereren en remmen met 1 pedaal zoals met mijn EV? En komt er benzine terug in de tank als je je pedaal loslaat? Zal vast wel maar ik wil het graag zeker weten.

7. Welke onderdelen hebben service nodig? En is dat veel of vaak? De autoverkoper had het over een bak met versnellingen. Wat is dat? Krijg je een melding als je de versnellingen moet verplaatsen? (tijdens de proefrit kwam ik aanvankelijk niet boven de 30 km/h)

8. De benzine-auto waarmee ik een proefrit maakte kende een lange pauze toen ik het acceleratie pedaal indrukte. De acceleratie was ook niet indrukwekkend. Is dat normaal? Wellicht had deze auto een issue of gebrek?

9. Is het waar dat de frunk altijd gevuld is een groot ijzer blok met daaraan slangen, kabels en vloeistofreservoirs?

10. Bij ingebruikname gaat dit ding (= de motor) trillen en is de warmte-ontwikkeling enorm. Ook maakt hij een kuchend resonerend en storend geluid dat harder wordt naarmate je het pedaal dieper indrukt. Althans bij de proefauto. Heeft iemand hiermee ervaringen? Kun je in de frunk toch nog bagage kwijt?

11. Weet iemand waar deze motor blijft in geval van een botsing aan de voorzijde? Hij zit immers midden in de kreukelzone. Is het niet beter om te voorkomen dat die bonk staal (honderden kilo’s!) zich op die plek bevindt?

12. Klopt het dat een motor uit letterlijk honderden losse bewegende onderdelen bestaat die met een tolerantie van een honderdste van een millimeter naast elkaar moeten opereren?

13. Vanaf de frunkruimte loopt een soort schoorsteen waaruit schadelijke, giftige dampen ontsnappen. Dit is een bewuste keuze van de fabrikanten. Weet de wetgever hiervan? Zou dit binnen afzienbare tijd niet kunnen (moeten?) leiden tot een verbod? (Ik wil natuurlijk geen desinvestering doen)

14. Tot mijn verbazing zit er toch een electromotor in de auto, samen met een hele kleine batterij. Die worden niet gebruikt om de wielen aan te drijven maar om de benzinemotor te starten.


Ik zal vast nog wel meer vragen hebben maar dit zijn de belangrijkste. Bedankt alvast voor het meedenken!
 
058762F0-5328-4887-84DB-A5BDD4E627EC.jpeg
Schat, weet jij waar de taartschep is gebleven?
 
  • Funny
Reactions: bugboy