TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Omruilen Lacewood dashboard panelen voor Carbon, anyone?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ojee99, Mar 14, 2014.

1. ojee99

ojee99 Onno

Ik heb het Lacewood (bruin, ruw hout) dashboard. Bij een non-P leek dit het beste van alle 4 toenmalig beschikbare kwaden (ik vond alle opties niet zo mooi). Carbon was toen nog geen optie om tegen meerprijs te bestellen.

Ik heb al de vraag uitstaan bij Tesla wat het kost om dit te vervangen. Maarrrrr... wellicht is hier iemand die juistzijn Carbon dashbord wil omruilen naar Lacewood?

Het gaat dan om de panelen op het dashboard en onder de armsteunen. Wellicht is dit per saldo goedkoper dan het bestellen van nieuwe panelen en die door Tesla te laten vervangen.
    Wellicht kan dit ook makkelijk zelf losgehaald en vervangen worden. Of door een handig autobedrijf die iets minder geld rekent dan Tesla?

2. jm71

jm71 Member

Het gaat lekker met jou Onno. Je hebt al de nodige velgen versleten, een nieuw plafonnetje zit er amper in en je volgende make-over projectje dient zich aan ;-)
    Het blijft verder toch wel een Tesla he?

3. ojee99

ojee99 Onno

Hahaha, vergeet de inklapbare spiegels niet he, eind maart door Tesla te monteren ;-)

Daarna is het wel klaar. Denk ik. Hoop ik.

(ohjaaaa, dash cam!)
    (ohjaa 2: Mobile eye)

4. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Geen mistlampen?

5. ojee99

ojee99 Onno

Neh, wat moet/kan ik daarmee?
    (Zie dat toch zelf niet als ik in de auto zit)

6. ojee99

ojee99 Onno

Nog steeds niemand die zijn/haar Carbon dashbord wil omruilen naar Lacewood?

7. ojee99

ojee99 Onno

Eenmaal, andermaal, niemand? :)
    Dan ga ik maar kijken of ik ze ergens zwart of antraciet kan laten spuiten, misschien nog wel mooier!

8. Ruben7113

Ruben7113 Member

Waarom geen carbon wrap?

9. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

dat zal niet gaan met de structuur op de plaat!

10. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Ik vond de beschikbare opties ook niet mooi. Ik wilde geborsteld (nep) aluminium, zoals de Premium Duitsers hebben, maar dat was er niet. Uit alle kwaden - 4 soorten nep hout en nep carbon - had ik dus ook maar Lacewood gekozen. Maar op het allerlaatste moment heb ik dat nog laten veranderen in carbon. Ik ben nu wel redelijk tevreden met mijn keuze. Sorry Onno...

11. martinve

martinve Active Member

lol wrijf het maar in :tongue:

12. ojee99

ojee99 Onno

Precies!

13. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Is het Carbon nep? Was mij niet opgevallen, ziet er in mijn optiek behoorlijk echt uit.

Carbon was voor mij een makkelijke keuze, het hout (dat er - in mijn ogen - wel echt nep uit ziet) was nooit een optie. Ik verwacht niet dat veel mensen met Carbon daar anders over denken.

14. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Dat was niet mijn bedoeling :redface:.

Volgens mij wel. Het is schandalig duur om het in al die specifieke vormen te produceren en de specifieke eigenschappen als het lichte gewicht en de stijfheid doen er in deze toepassing niet eens toe. Het is puur cosmetisch, dus ligt het voor de hand om een goedkoper alternatief te zoeken.

Zelf associeerde ik carbon vaak met goedkope aftermarket kitsch voor auto 'tuners'; Je moet er eigenlijk neonverlichting onder je bodem en blauw verlichtte ruitensproeiers bij hebben om het compleet te maken. Die opties waren niet leverbaar, dus vandaar dat ik lang getwijfeld heb.

Maar achteraf gezien ben ik er tevreden mee; Tesla heeft voor een mooie kwaliteit gekozen. Je ziet de 3d structuur erin en de matte afwerking geeft het een stijlvolle look.

15. thimo

thimo Model S driver

Ik betwijfel of het nep is, ik zie het in ieder geval niet. Het ziet er bijzonder echt uit en heeft dezelfde look and feel als de achterspoiler, waarvan door schade al is aangetoond dat deze echt is. Kijk maar eens naar deze foto's en let met name op de licht- en schaduwwerking:

REAL interior shots

16. Energykart

Energykart Member

Ik zou het toch eens proberen bij een wrapper. Ik denk dat dit zeker een optie is. Ze hebben daar ook een dikke kwaliteit carbon folie met matte afwerking die nauwelijks van carbon te onderscheiden is. Je krijgt daarmee dezelfde look & feel als de originele tesla carbon (look).

17. Merijn

Merijn Active Member

18. Energykart

Energykart Member

Eigenlijk maakt het niets uit of het echt of nep is lijkt me. Je vindt het mooi of niet dat telt.

19. Merijn

Merijn Active Member

Laten we alle kunst in onze musea dan ook maar vervangen met goede replica's. Scheelt een hoop verzekeringspremie en de echte werken kunnen goed bewaard blijven in het depot. :tongue:

20. Energykart

Energykart Member

Haha om carbon panelen met kunst te vergelijken is dan wel het andere uiterste

Share This Page