Herbie65
eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl
Ik vraag me af of deze garage veel kennis van Tesla heeft....
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me af of deze garage veel kennis van Tesla heeft....
Even benieuwd: remblokken parkeerrem vernieuwen lukt ook? Was bij mij versleten omdat een remklauw van de parkeerrem een beetje is blijven hangen. Volgens mij moeten bij blokken parkeerrem vernieuwen de zuigers niet teruggeduwd worden maar gaat dat met stappenmotoren. Dus wellicht via de service-mode van de auto.
Ik was daar extra teleurgesteld over bij Tesla, het gaat hier werkelijk om piepkleine remblokken die meer doen denken aan een Smart of zo, maar het vervangen kostte een smak geld. Ik was remblokprijzen gewend van een Citroen Saxo 1.4, die kosten ook erg weinig.
Je hebt rechtstreeks de onderdelen die je nodig had besteld via je Tesla SeC? Dan betaalde je de standaardprijzen die aangerekend worden indien zij ze ook plaatsen/vervangen neem ik aan?Het bovenstaande initiatief geldt niet alleen voor herstellen van technische defecten, ook lichte aanrijdingsschades. Ik had vorig jaar een dorpelschade, bij parkeren een betonnen rand om een boom geraakt. Van een formele Tesla-erkende schadehersteller uiteraard een fikse prijsopgave ontvangen. Vervolgens met de app van Fixico een aanbieding ontvangen die bij een dergelijke schade hoort als het geen Tesla zou zijn geweest. Zelf de onderdelen besteld bij Tesla en toen had ik voor een redelijk bedrag de schade weer netjes! En het was gewoon een FOCWA-hersteller.
Had ik elders al gemeld. EUR 820 ex BTW voor een verwarmingsunit. Is niet meer dan een broodrooster/straalkacheltje op basis van een paar (6) power transistoren. Buiten het feit dat zo'n ding mogelijkerwijs gewoon gerepareerd kan worden is 820 ex wel erg veel voor zo'n onderdeel. Totale reparatie EUR 1250+ incl BTW.
Dat weet ik niet natuurlijk, maar ik heb de indruk dat Tesla voor iedereen dezelfde prijzen hanteert. Oftewel niemand korting geeft, de schadebranche ook niet. Als die er vervolgens iets aan wil verdienen kun je dus beter zelf de onderdelen kopen bij Tesla...Je hebt rechtstreeks de onderdelen die je nodig had besteld via je Tesla SeC? Dan betaalde je de standaardprijzen die aangerekend worden indien zij ze ook plaatsen/vervangen neem ik aan?
WAAAAT!! Lijkt erop dat mijn verwarming ook kapot is... kan ik mij vast psychisch voorbereiden....
On topic: Of ik er nu wel of geen gebruik van ga maken, ik vind dat er onafhankelijke garages moeten zijn. Uurtarief van 120,- euro is gewoon te veel, punt.
Het schijnt in het ontwerp te zitten, schakeldraadjes bewegen mee met de handles, dus dan is het wachten tot ze breken. Ik las dat tesland ze voordeliger kan herstellen.Ik had een stukke doorhandle (bestuurders deur) en kon ook inmiddelijk terecht in Duiven. Zoals altijd perfect geholpen. Wel maak ik me wat zorgen voor de tijd na mijn garantie (over twee maanden). Iemand die zo'n ding dan gewoon kan herstellen in plaats van vervangen voor een vermogen zou dan zeer welkom zijn.
bij de classic is het wat moeilijker....De 12v accu lijkt echt wel een generiek product te zijn dat door "gewone" garage vervangen kan worden. Op BattMobile Batteries, Custom Lithium Batteries lijkt de prijs wel een stuk hoger te liggen, maar dan heb je wel een lithium accu. Vervangen lijkt ook niet heel complex te zijn op een D model.
Video: