Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud Gevoeligheid Occasion Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Hey allemaal.

Het is al een jaartje een droom om richting een Tesla Model S te gaan kijken. Nieuw valt buiten mijn budget, occasion is een mogelijkheid, het begint nu toch wel te knagen (wel of neit kopen). Ik zat te denken aan een 2013/2014 model met iig minder dan 100K op de teller. Ik rij zelf niet veel, 15K per jaar. Tesla heeft natuurlijk mooie garantie 4 jaar op de auto, 8 jaar op de drive-train. Echter als ik een occasion koop zal de standaard garantie dus snel vervallen. Vervanging van onderdelen bij Tesla is toch fors, en ja .. buiten garantie zal het pittig zijn.

Waar ik nou benieuwd naar ben is de onderhoud gevoeligheid van Tesla’s die al wat jaartjes op de teller hebben. Lopen jullie met regelmaat tegen kapotte onderdelen of storingen aan, of is het niet anders dan een gewone auto. Deze auto’s zijn natuurlijk rijdende computers / hardware, Dat heeft zeker zijn voor- maar misschien ook nadelen op langere termijn. Waar ik een beetje bang voor ben is dat de kosten na verloop garantie ter reparatie van uitval/onderdelen wel eens erg hoog kunnen oplopen.

Kortom, wat vinden jullie / zijn je ervaringen omtrent de storings gevoeligheid van een Tesla die al een paar jaartjes op de teller heeft?

Ben benieuwd J en alvast dank voor je reactie.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Daar kijk ik idd. Ecchter ook als je bij Tesla de occasion koopt heb je 80K kilometers / 4 jaar of wat het eerste komt. Bij een auto met 70K op de teller ben je dus na een half jaartje door je garantie heen.
Hallo, dit klopt niet. Het is een aanvullende garantie. Die ingaat op de dag van levering van uw CPO.
Dus +80k of 4jaar vanaf uw levering.
Ik geloof enkel de aandrijving & batterij dat 8j van oorspronkelijke aankoop datum.
 
Hey allemaal.

Het is al een jaartje een droom om richting een Tesla Model S te gaan kijken. Nieuw valt buiten mijn budget, occasion is een mogelijkheid, het begint nu toch wel te knagen (wel of neit kopen). Ik zat te denken aan een 2013/2014 model met iig minder dan 100K op de teller. Ik rij zelf niet veel, 15K per jaar. Tesla heeft natuurlijk mooie garantie 4 jaar op de auto, 8 jaar op de drive-train. Echter als ik een occasion koop zal de standaard garantie dus snel vervallen. Vervanging van onderdelen bij Tesla is toch fors, en ja .. buiten garantie zal het pittig zijn.

Waar ik nou benieuwd naar ben is de onderhoud gevoeligheid van Tesla’s die al wat jaartjes op de teller hebben. Lopen jullie met regelmaat tegen kapotte onderdelen of storingen aan, of is het niet anders dan een gewone auto. Deze auto’s zijn natuurlijk rijdende computers / hardware, Dat heeft zeker zijn voor- maar misschien ook nadelen op langere termijn. Waar ik een beetje bang voor ben is dat de kosten na verloop garantie ter reparatie van uitval/onderdelen wel eens erg hoog kunnen oplopen.

Kortom, wat vinden jullie / zijn je ervaringen omtrent de storings gevoeligheid van een Tesla die al een paar jaartjes op de teller heeft?

Ben benieuwd J en alvast dank voor je reactie.
De auto's van 2013 en 2014 zijn door Tesla absoluut van hun kinderziekten verlost.
Als je het budget kunt vinden dan raad ik je dringend aan een auto te kopen van na oktober 2014. Die hebben dan AutoPilot 1.0 aan boord. Als je eenmaal daarmee hebt gereden wil je nooit meer iets anders.
Voordeel is ook dat die auto's vrijwel allemaal zijn voorzien van de Q drivetrain, een motor die mooi stil blijft.
Over storingsgevoeligheid hoef je je geen zorgen te maken. Mijn eerste S van november 2013 was nog wel eens in het Service Centrum (SeC). Mijn huidige S van februari 2015, heb ik sinds februari 2016. Deze is het laatste anderhalf jaar, km stand 55.000, nog niet in het SeC geweest.
 
De auto's van 2013 en 2014 zijn door Tesla absoluut van hun kinderziekten verlost.
Als je het budget kunt vinden dan raad ik je dringend aan een auto te kopen van na oktober 2014. Die hebben dan AutoPilot 1.0 aan boord. Als je eenmaal daarmee hebt gereden wil je nooit meer iets anders.
Voordeel is ook dat die auto's vrijwel allemaal zijn voorzien van de Q drivetrain, een motor die mooi stil blijft.
Over storingsgevoeligheid hoef je je geen zorgen te maken. Mijn eerste S van november 2013 was nog wel eens in het Service Centrum (SeC). Mijn huidige S van februari 2015, heb ik sinds februari 2016. Deze is het laatste anderhalf jaar, km stand 55.000, nog niet in het SeC geweest.
Mijn 85d gebouwd april 15 komt wel elk half jaar terug bij het sec met kleine of grotere gebreken. Puike service hoor, geen klachten.

Maar goed, je kan voor verrassingen komen te staan. Ik heb overigens het maandagexemplaar, dus alle andere 2015 AP1 exemplaren zullen wel klachtenvrij zijn ;)
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
ik heb na 125000 km mijn eerste defect buiten garantie gehad: deurgreep opende de deur niet meer. Reparatie van iets meer dan 100 euro. Verder in 4 jaar tijd nog helemaal geen kosten gehad (behalve banden).
Km-stand zou ik niet zo zwaar aan tillen: dat is fossiel-denken. Bij een Tesla hebben de km's amper invloed op de staat van de auto.
 
De auto's van 2013 en 2014 zijn door Tesla absoluut van hun kinderziekten verlost.
Als je het budget kunt vinden dan raad ik je dringend aan een auto te kopen van na oktober 2014. Die hebben dan AutoPilot 1.0 aan boord. Als je eenmaal daarmee hebt gereden wil je nooit meer iets anders.
Voordeel is ook dat die auto's vrijwel allemaal zijn voorzien van de Q drivetrain, een motor die mooi stil blijft.
Over storingsgevoeligheid hoef je je geen zorgen te maken. Mijn eerste S van november 2013 was nog wel eens in het Service Centrum (SeC). Mijn huidige S van februari 2015, heb ik sinds februari 2016. Deze is het laatste anderhalf jaar, km stand 55.000, nog niet in het SeC geweest.

Heel verstandig advies van Wim, ff doorsparen voor een 11-2014 of 2015 model met AP1, dat is gelijk beter voor de restwaarde. Hoe is jouw ervaring met Bovag garantie op een 2e hands ICE, mijne slecht. Als een dealer onder garantieverlener uit kan komen zal hij dat stellig proberen, daar in tegen is de service bij Tesla top en zeer coulant. Ik zou op de service van Tesla vertrouwen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dank voor jullie reacties. Met jullie advies onder de arm zal ik naar een 2015 model zoeken. De volgende stap zal de verzekering eens op een rij zetten. Ik zie dat vrijwel alle verzekeraars sinds kort een beveiliging klasse 4 of 5 verplichten (diepe zucht) bij het afsluiten van een nieuwe verzekering.
 
S uit Sep 2013 - naast de onder coulance verholpen bekende kinderziektes: één deurhendel vervangen (€610) en vervanging linker+ rechter fuseekogel + rechter draagarm bovenste kogel vervangen (€1.300) en een nieuwe 12V accu (€200). Prijzen zijn ex BTW. Alle drie na pm 180.000 km.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Dank voor jullie reacties. Met jullie advies onder de arm zal ik naar een 2015 model zoeken. De volgende stap zal de verzekering eens op een rij zetten. Ik zie dat vrijwel alle verzekeraars sinds kort een beveiliging klasse 4 of 5 verplichten (diepe zucht) bij het afsluiten van een nieuwe verzekering.
Die alarm eisen variëren met de dag. Het helpt om de verzekering te vragen welk merk klasse 4 of 5 zij accepteren. Zowel zij als ik konden er een 2 maanden geleden geen enkele vinden voor de Tesla. Er is bij mij toen opgenomen dat het alarmsysteem van Tesla zelf voldoet.
 
  • Helpful
Reactions: Phil V
Die alarm eisen variëren met de dag. Het helpt om de verzekering te vragen welk merk klasse 4 of 5 zij accepteren. Zowel zij als ik konden er een 2 maanden geleden geen enkele vinden voor de Tesla. Er is bij mij toen opgenomen dat het alarmsysteem van Tesla zelf voldoet.
Bij mij, via Turien, ook geen eis voor een extra voertuig volgsysteem. Is hier ook minder nodig, een hele slimme die een Tesla 's nachts over een 70 meter breed kanaal krijgt zonder brug of veerpont.
 
  • Funny
Reactions: FVO
Heb jij die sub-marine optie dan niet?

Schermafbeelding 2017-11-18 om 13.16.41.png