Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud Gevoeligheid Occasion Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heb jij die sub-marine optie dan niet?

schermafbeelding-2017-11-18-om-13-16-41-png.261113

Haha geweldig! En een fly-modus??
 
die extra verzekeringseisen gelden voor nieuwe auto's. Voor wat oudere auto's (ik weet niet waar de grens ligt) geldt dat niet. Die worden blijkbaar minder snel gestolen (ook wel logisch).

Nee dat is niet correct. Ik heb gisteren even wat ad-hoc kenteken platen van marktplaats geplukt en ben eens gaan vergelijken. Vrijwel niet te verzekeren. Er blijft een handjevol verzekeraars over die allemaal een klasse 4/5 beveiliging eisen (tracker). Let wel, ik heb het over een all-risk polis, uiteraard is WA geen probleem.

Het is iets van de laatste weken, er is iets aan de hand bij de verzekeraars.
 
Advies gevraagd... ik wil naast de Model 3 toch weer een Model S gaan rijden.
Los van de opties, zouden jullie gaan voor een 2015 85d, een 2016 90d of een 2017 75 versie?
De 90D heeft de meest ongelukkige batterijen met vaak nog minder range dan de 85D, de 85D is gecapt aan de SuperCharger en de 75 heeft een te beperkte range. Zou dus een 100D zoeken. Voor de rest allemaal prima auto's.
Afweging zou ook kunnen zijn of er een MCU2 in zit, ook niet onbelangrijk.
 
De 90D heeft de meest ongelukkige batterijen met vaak nog minder range dan de 85D, de 85D is gecapt aan de SuperCharger en de 75 heeft een te beperkte range. Zou dus een 100D zoeken. Voor de rest allemaal prima auto's.
Afweging zou ook kunnen zijn of er een MCU2 in zit, ook niet onbelangrijk.
Heb geen onbeperkt budget voor een 2e auto. De 100d is net weer een klapje duurder als de anderen, 75d dan nog een goede optie als ik zo lees.
 
Ik rij al jaren met een S75D uit 2017 . De range is prima, nooit anxiety gehad. Mijne heeft wel nog MCU1 die ik wellicht weldra zal vervangen door een MCU2. Niet omdat het te traag werkt, ik heb er niet van te klagen, maar om bij te blijven gezien de wagen toch nog enkele jaren moet meegaan. De range is wel wat naar beneden gegaan sinds de aankoop. Van 360km -> 330 km bij 90% laden en 10°C. Echter, voor zover ik begrepen heb komt dat ook deels door de software die de range aanpast aan mijn rijstijl.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Ja een 100D is vaak een stukje duurder en ik dacht dat ik ook een X90D zou kopen. Nu had ik geen haast. Ik heb er ruim 2 jaar over gedaan. Al zijn mijn eisen in die periode ook veranderd van een Classic S naar een X, waarbij ik dus een duidelijk hoger budget moest gaan aanspreken.
Ik had me zelfs als handelaar ingeschreven bij BCA en heb al een paar keer geboden op een X90D met veel meer kilometers voor ongeveer hetzelfde bedrag waar ik nu een voor heb gekocht. En die zie je dan voor 15 tot 20 duizend meer bij handelaren te koop komen staan.
Na een lange tijd kwam er zag ik een waarvan ik dacht dat kan eigenlijk niet, na een beetje zoeken zag ik dat ie eerst ook voor ergens in de 70 duizend te koop heeft gestaan. Dat was boven mijn budget dus zover keek ik niet.
Aangezien de eigenaar er vanaf wou en het een marge auto is hebben ze de prijs flink verlaagt. Ik heb proef gereden een een aantal dingen gevonden die onderhoud nodig hadden dus de prijs nog iets naar beneden gekregen.

Dus als je zoekt en geen haast hebt kun je wel eentje vinden die bij je past.
 
De 90D heeft de meest ongelukkige batterijen met vaak nog minder range dan de 85D, de 85D is gecapt aan de SuperCharger en de 75 heeft een te beperkte range. Zou dus een 100D zoeken. Voor de rest allemaal prima auto's.
Afweging zou ook kunnen zijn of er een MCU2 in zit, ook niet onbelangrijk.
Ik lees je bericht en heb ook die media-berichtgeving gelezen. Gelukkig voor mij kan ik aangeven dat ik volledige andere ervaring heb. Met veel plezier rij ik mijn 90D uit 2015 met goede range en als ik dan de problemen lees over de 85 op dit forum dan prijs ik mezelf gelukkig :)

gemiddeld gebruik van 192 WH-km en in de zomer is het bereik van meer dan 400 km goed te behalen.
Zie ook Teslamate registratie: (De dip op het einde is vanwege het winterweer.)
upload_2021-2-17_10-55-8.png
 
Dank voor jullie reacties. Met jullie advies onder de arm zal ik naar een 2015 model zoeken. De volgende stap zal de verzekering eens op een rij zetten. Ik zie dat vrijwel alle verzekeraars sinds kort een beveiliging klasse 4 of 5 verplichten (diepe zucht) bij het afsluiten van een nieuwe verzekering.

unive stel het dat het Tesla syteem voldoet als tracker en alles
 
Waarom verzekeren tegen diefstal? Pin to drive is supereffectief en de handeling is te verwaarlozen.

En ik ben het eens met cousin_it, ze moeten al veel hebben van je willen ze die auto meenemen.
- sleutel (relay attack) -> stop hem dan in een doosje van blik,
- Pincode van pin to drive.

toegang tot je app is bijna uit te sluiten met de nieuwe 2FA authenticatie.
 
  • Like
Reactions: cousin_IT
Voor wat betreft de onderhoudsgevoeligheid van de Model S: Vandaag heeft de parkeerrem rechtsachter het begeven. Vorige begin febuari was het linksachter. Kosten toen waren circa 700 euro.... nu doe ik het zelf dus minus de arbeidkosten a 100 euro.
Het zijn Brembo remmen, maar die motortjes zijn wel wat zwak. Paar keer tikken, schoonmaken er afhalen ed. heeft helaas niet geholpen.

Morgen in Eindhoven maar een nieuwe halen.

Overigens goed geholpen door Tesla Arnhem! Ik was in eerste instantie eigenwijs en dacht dat het de parkeerrem linksachter was vanwege de herrie die er vandaan kwam. Maar rechtsachter was echt stil :oops:
 
Last edited:
Voor wat betreft de onderhoudsgevoeligheid van de Model S: Vandaag heeft de parkeerrem rechtsachter het begeven. Vorige begin febuari was het linksachter. Kosten toen waren circa 700 euro.... nu doe ik het zelf dus minus de arbeidkosten a 100 euro.
Het zijn Brembo remmen, maar die motortjes zijn wel wat zwak. Paar keer tikken, schoonmaken er afhalen ed. heeft helaas niet geholpen.

Morgen in Eindhoven maar een nieuwe halen.

Overigens goed geholpen door Tesla Arnhem! Ik was in eerste instantie eigenwijs en dacht dat het de parkeerrem linksachter was vanwege de herrie die er vandaan kwam. Maar rechtsachter was echt stil :oops:

Klopt, met de klauw zelf is niks mis het is puur het elektrische gedeelte wat kapot gaat.

Ik heb de motortjes wel los gevonden maar helaas niet echt voor een scherpe prijs.

Ferrari 488 GTC4 812 tdf 458 Speciale hand brake caliper actuator 40C07802
 
Klopt, met de klauw zelf is niks mis het is puur het elektrische gedeelte wat kapot gaat.

Ik heb de motortjes wel los gevonden maar helaas niet echt voor een scherpe prijs.

Ferrari 488 GTC4 812 tdf 458 Speciale hand brake caliper actuator 40C07802
Is het overigens normaal dat die dingen herrie maken? De parkeerrem die nieuw is maakt echt best wat geluid. Volgens mij was dat eerst niet, maar dat is dan weer lastig aan te tonen. Volgens de Tesla medewerker is dat normaal, maar daar durf ik toch aan te twijfelen.