Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud interval

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn S100D van 2017 is nu 4 jaar. Bij aankoop had ik ook het voorafbetaalde onderhoudspakket bijgenomen om geen verassingen te hebben. Dat waren 3 beurten met als laatste 1 op 70.000km. Dat was 2 jaar geleden.
Ondertussen ben ik de 140.000km voorbij en is hij niet meer in de garage geweest.
Op de Tesla site staat enkel iets over de remvloeistof om de 2 jaar.
Wat doen jullie ?
 
Remvloeistof CONTROLEREN elke 2 jaar... zou mogelijk teveel vocht in kunnen zitten maar hoeft niet zo te zijn. Ook AC vullen staat een vrij korte termijn op voor de S/X.

Volgens Tesla hoeft zelfs de olie in the motoren niet vervangen te worden maar ik denk toch dat dat ook wel verstandig is om deze preventief om de paar jaar te vervangen. Is ook niet echt een kostenpost. Ja, bij Tesla wel... :)
 
Ik hoop dat er geen olie in jouw electromotoren zit.
Er zit olie in de overbrenging, maar ook bij een ICE wordt die niet vervangen. Tenzij er aan gewerkt moet worden.
Bij sommige drive units draait de rotor in de olie. Sowieso bij de Plaid maar bij de LR weet ik het eerlijk gezegd niet.

Screenshot_20211102-100515_YouTube.jpg




Wat verversen van de drive unit betreft, in het oude onderhoudsschema komt dat niet terug voor zover ik weet en op de huidige Tesla site staat er ook niks over.


Mocht je het perse willen doen kan het geen kwaad mits juiste olie, is het echt nodig? Waarschijnlijk niet.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk, is de auto nu aan de derde drive unit bezig (dat ik weet, ben derde eigenaar) en aangezien er in elke 'nieuwe' driveunit ook weer verse olie zit ben ik niet van plan om daar snel wat mee te gaan doen. De lagers die vaak herrie beginnen te maken komt ook niet door vervuilde olie maar door een ontwerpfout...