Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud van Lederen zetels

This site may earn commission on affiliate links.
Vond niet direct iets terug via zoekfunctie, dus bij deze een nieuwe thread aangemaakt... .

Ik heb in mijn MS nog de 'echte' lederen zetels, ze zien er na bijna 3 jaar nog goed uit, maar het wordt wellicht toch eens tijd voor een onderhoud behandeling als we ze niet willen laten hard worden, scheuren vermijden en de kleurfinish van het leder niet willen beschadigen.

Zodoende mijn vraag, wat doen jullie van onderhoud betreffende de lederen zetels, gebruiken jullie speciale boen- of voedende crèmes? Welke zijn aan te bevelen, welke zijn rommel en absoluut te mijden?


Alvast bedankt voor de feedback.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik smeer ze in met speciale leercreme/olie die ik ook voor mijn andere auto’s gebruik. Ik heb perforated seats dus is voorzichtig werkje, maar de stoelen zien er nu na 75.000 km zitten nog prima uit.

Vooral de opstaande rand aan de kant van de deur krijgt ervan langs, die doe ik een paar maal en daarmee heb ik geen kreuken of kale plekken.
 
Ik smeer ze in met speciale leercreme/olie die ik ook voor mijn andere auto’s gebruik. Ik heb perforated seats dus is voorzichtig werkje, maar de stoelen zien er nu na 75.000 km zitten nog prima uit.

Vooral de opstaande rand aan de kant van de deur krijgt ervan langs, die doe ik een paar maal en daarmee heb ik geen kreuken of kale plekken.

Wij hebben ook perforated seats, dus ik heb me er nog niet aan durven te wagen, maar dat gaat dus wel? Zitten die gaatjes dan niet helemaal vol crème?
 
Ik smeer ze in met speciale leercreme/olie die ik ook voor mijn andere auto’s gebruik. Ik heb perforated seats dus is voorzichtig werkje, maar de stoelen zien er nu na 75.000 km zitten nog prima uit.

Vooral de opstaande rand aan de kant van de deur krijgt ervan langs, die doe ik een paar maal en daarmee heb ik geen kreuken of kale plekken.
Same here. Gewoon met regelmaat de stoelen/zetels onderhouden met een creme.

En inderdaad, het stuk bij de bestuurder krijgt het meeste te voorduren, daar smeer ik extra veel.

Inmiddels zie je wel wat ouderdom danwel slijtage, maar het is goed te doen.
 
Ik zal het merk opzoeken, engels classic car goedje.

Je moet idd voorzichtig zijn met het geperforeerde deel, ik wrijf de creme eerst flink in de doek, en dan voorzichtig met de doek over het vlak. Als er gaatjes dicht raken omdat je toch dat beetje extra wilde geven :p dan kan je die met een tandenborstel weer opendrukken.