TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Onderzoek keuze snellaadpaal vs reguliere laadpaal

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Melchior van Z, May 24, 2018.

1. Melchior van Z

Melchior van Z New Member

Hallo allemaal,

*Kunt u mij helpen met mijn onderzoek naar elektrisch laden door in 10 minuten deze vragenlijst in te vullen?*

Voor mijn studie aan de TU Delft doe ik onderzoek naar de ontwikkeling van laadpalen. Naast regulier laden zijn steeds meer partijen bezig met de ontwikkeling van snellaadpalen. Het is interessant om te kijken naar de keuze van elektrische rijders. Omdat weinig studenten in het dagelijks leven gebruik maken van een elektrische auto ben ik op zoek naar een aantal mensen die de vragenlijst wil invullen. Het invullen duurt niet langer dan 10 minuten.

In deze vragenlijst wordt u een aantal keuzes voorgelegd, waarin u moet aangeven welke laadpaal uw voorkeur heeft. De waarden die de verschillende eigenschappen zijn hypothetisch (en wijken af van de huidige realiteit) en zijn zo opgesteld dat door alle vragen in te vullen een duidelijk beeld gemaakt kan worden van de voorkeur in de toekomst. In dit onderzoek wordt de keuze voor een laadpaal sterk vereenvoudigt, in verder onderzoek kan de houding van andere eigenschappen onderzocht worden.

De antwoorden zijn anoniem worden puur gebruikt om een statistische uitspraak over te doen. Indien voldoende responses verwacht ik in juli alle resultaten verwerkt te hebben. Als u tussentijds nog vragen heeft kunt u mij bereiken op het aangegeven mailadres.

Ik hoop dat ik op deze pagina op het goede adres ben. Indien u kennissen heeft die elektrisch rijden kunt u de enquête natuurlijk doorsturen! De link blijft hetzelfde.

Enquête voorkeur reguliere laadpaal of snellaadpaal

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

2. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

nog meer eens een enquete....

het is eigenlijk allemaal niet zo moeilijk hoor.
    -als we veel tijd hebben - lees laden terwijl we toch al stilstaan - dan een trage goedkope paal.
    -als we weinig tijd hebben - lees moeten stoppen óm te laden - dan een snellaadpaal, en die mag wat duurder zijn.

• Like x 3
  3. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Ingevuld.
    De keuze tussen beide opties wordt grotendeels bepaald door de tijd die je hebt om te laden. Wie op doorreis is of asap terug de baan op wil, zal eerder voor een snellaadpaal kiezen. Ik heb de enquête ingevuld in de veronderstelling dat ik niet terug weg moet. Dat zou je best in het scenario specificeren.

Dirk was me net voor.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC