Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderzoek verplaatsingsgedrag volledig elektrische auto's

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Voor mijn bachelorscriptie voor mijn studie Technische Planologie aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Doe ik een onderzoek naar het verplaatsingsgedrag van de bestuurders van volledig elektrische auto's.
Met dit onderzoek wil ik gaan bekijken of het verplaatsingsgedrag van mensen veranderd doordat zij een elektrisch auto hebben.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen met mijn onderzoek.

Zodra mijn onderzoek klaar is kan iedereen die heeft mee gedaan aan dit onderzoek de scriptie bekijken.

Dit is de link: http://www.thesistools.com/web/?id=462665http://www.thesistools.com/web/?id=462665

Met vriendelijke groet,
Fabian
 
Leuk initiatief Fabian, ook net ingevuld; vrees inderdaad wel dat er vandaag maar één wagen is waarmee je je rijgedrag niet moet aanpassen (behalve dat op vakantie gaan met de wagen stops van telkens een half uur vergt, om de zowat 270 km, en je dus je brein in vakantie-modus moet stellen vooraleer je vertrekt...). In het dagelijkse leven: geen enkel verschil, behalve het plezier van EV-rijden.
 
Ingevuld!
Wel nog twee vragen/opmerkingen:

16. Waar laadt u de elektrische auto op?[SUP]*[/SUP]
  • Alleen thuis
  • Thuis en op het werk
  • Thuis en bij laadpunten langs de weg of in de stad
  • Thuis, op het werk en bij andere laadpunten
-> Wat bedoel je met 'thuis'? Er zijn ook EV rijders (waaronder ik) die geen eigen laadmogelijkheid aan huis hebben en dus alleen aan publieke laadpalen laden. Of valt de laadpaal om de hoek ook onder de noemer 'thuis'?

17. Heeft u wel een gebruik gemaakt van een snellaadpunt?[SUP]*[/SUP]
  • Ja, hier maak ik regelmatig gebruik van
  • Ja, af en toe
  • Ja, niet zo vaak en alleen als dit echt nodig is
  • Nee, nog nooit voorgekomen
-> Ik heb de Tesla Superchargers ook gerekend onder de snellaadpunten, anders zou ik antwoord 3 i.p.v. 1 gegeven hebben.

Succes met je onderzoek!
 
Ingevuld!
Wel nog twee vragen/opmerkingen:

16. Waar laadt u de elektrische auto op?[SUP]*[/SUP]
  • Alleen thuis
  • Thuis en op het werk
  • Thuis en bij laadpunten langs de weg of in de stad
  • Thuis, op het werk en bij andere laadpunten
-> Wat bedoel je met 'thuis'? Er zijn ook EV rijders (waaronder ik) die geen eigen laadmogelijkheid aan huis hebben en dus alleen aan publieke laadpalen laden. Of valt de laadpaal om de hoek ook onder de noemer 'thuis'?

17. Heeft u wel een gebruik gemaakt van een snellaadpunt?[SUP]*[/SUP]
  • Ja, hier maak ik regelmatig gebruik van
  • Ja, af en toe
  • Ja, niet zo vaak en alleen als dit echt nodig is
  • Nee, nog nooit voorgekomen
-> Ik heb de Tesla Superchargers ook gerekend onder de snellaadpunten, anders zou ik antwoord 3 i.p.v. 1 gegeven hebben.

Succes met je onderzoek!

Bedankt voor je opmerkingen(en het invullen) Merijn, met thuis bedoel ik aan huis of in jou geval dichtbij huis.

Voor vraag 17: De tesla Superchargers zijn juist het ultieme voorbeeld van een snellaadpunt, want de laadtijd wordt al erg gereduceerd.

Mvg, Fabian
 
Ingevuld.. Vraag 17 was inderdaad verwarrend. Bedoel je enkel de "Tesla Superchargers" of hoort een 22/43kW station hier ook bij? Ik ging uit van het eerste, en heb dus "Nee, nog nooit voorgekomen" gekozen, want Roadsters kunnen niet laden aan de SuC.
 
Ingevuld.. Vraag 17 was inderdaad verwarrend. Bedoel je enkel de "Tesla Superchargers" of hoort een 22/43kW station hier ook bij? Ik ging uit van het eerste, en heb dus "Nee, nog nooit voorgekomen" gekozen, want Roadsters kunnen niet laden aan de SuC.

Nee, daarmee bedoel ik niet alleen de Tesla Superchargers, daar hoort een 43 kW station ook bij. Want daarmee kun je ook binnen een uur de batterij van de meeste elektrische auto's 80% tot 100% volladen.
 
Leuk Fabian, ben zojuist begonnen met invullen. Vraagje, niet om flauw te doen, maar bij de mogelijke antwoorden op de vraag:

Heeft u een privé of een lease elektrische auto?[SUP]*[/SUP]

Privé
Lease
Anders, Namelijk:

verwacht je dan een auto GEKOCHT door het bedrijf onder "lease" of onder "anders"? (Zoiets wordt nogal eens een leaseauto genoemd, maar is het natuurlijk niet...)
 
Leuk Fabian, ben zojuist begonnen met invullen. Vraagje, niet om flauw te doen, maar bij de mogelijke antwoorden op de vraag:

Heeft u een privé of een lease elektrische auto?[SUP]*[/SUP]

Privé
Lease
Anders, Namelijk:

verwacht je dan een auto GEKOCHT door het bedrijf onder "lease" of onder "anders"? (Zoiets wordt nogal eens een leaseauto genoemd, maar is het natuurlijk niet...)

Hier twijfelde ik ook.
Heb nu ingevuld: anders nl. zakelijk gekocht