Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderzoek verplaatsingsgedrag volledig elektrische auto's

This site may earn commission on affiliate links.
Ingevuld. Ben benieuwd naar de resultaten.
Vraag over aanschaf, maar beantwoord met zakelijk fin.lease. Wat toch weer anders is als echte Lease.

Ik merk dat veel mensen de elektrische auto zakelijke lease of zakelijk gekocht hebben, deze had ik toe moeten voegen aan mijn enquête. Helaas kan dat niet meer want dan kan ik de resultaten van iedereen die de enquête al heeft ingevuld moeilijk gebruiken.

Bedankt voor het invullen
 
Voor de geïnteresseerden hierbij de definitieve versie van Fabian's scriptie.

Van mij krijgt hij helaas nogal wat puntenaftrek.

Dit is blijkbaar de aanleiding van het onderzoek:
Doordat elektrische auto’s een rijbereik hebben van gemiddeld 85 tot 102 kilometer, kunnen verplaatsingen over een grotere afstand niet in een keer worden uitgevoerd (Rijkswaterstaat, 2012). Met een gemiddelde woon- werkafstand van 23 kilometer voldoet een elektrische auto prima aan de dagelijkse behoeften (KiM, 2015). Ondanks dat een elektrische auto geschikt is voor het dagelijkse woon- en werkverkeer zorgen een aantal barrières ervoor dat veel mensen niet overgaan op een volledig elektrische auto. Een van de meest genoemde barrières is de angst dat de batterij leeg is voordat de bestemming wordt bereikt, wat vooral voor komt bij de langere ritten. Deze angst zou het verplaatsingsgedrag van bestuurders van elektrische auto’s kunnen gaan veranderen. Bijvoorbeeld dat bestuurders alleen maar de korte afstanden met een elektrische auto gaan afleggen of de route van de reis aanpassen langs een of meerdere snellaadpunten. De vraag is dus of een beperking in reikwijdte zorgt voor ander verplaatsingsgedrag van de bezitters van een elektrische auto, of dat het verplaatsingsgedrag helemaal niet verandert. In dit onderzoek zal hier op ingegaan worden.
Vervolgens blijkt in de enquete dat tweederde een bereik heeft van meer dan driehonderd kilometer.

Daar zul je toch iets van moeten zeggen, zo niet vinden. Blijkbaar is er nogal wat gebeurd tussen de onderzoeken uit 2012 (met waarschijnlijk nog oudere gegevens) en 2015.
(Ja, er zijn Tesla Model S'en op de weg gekomen.)
 

Attachments

  • Eindversie_scriptie_elektrische_autos.pdf
    1.1 MB · Views: 48