Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

OnePlus en Tesla / Bluetooth

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,243
2,264
Naarden, NL
All,

In januari 2018 heb ik een Android 8.0.0 / Oxygen 5.0.1 update gekregen voor mijn OnePlus 5. Sindsdien werkt de verbinding met de Tesla niet meer. Bij een collega idem. Daar Samsung telefoons wel werken, is het bijna zeker een OnePlus probleem.
Dus meer een waarschuwing en mochten meer mensen hier last van hebben, hoor ik dat graag. Ben nu met OnePlus aan mailen... Voor iemand die minimaal twee uur per dag in de auto zit, is een telefoon toch wel erg fijn :)
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar helpt het om de instellingen te verwijderen en opnieuw de verbinding op te zetten?

Zelfs meer dan eens :) Alle devices verwijderd, BT data gewist, tesla verwijderd, opnieuw gestart. En ook aan de Tesla kant gewist en reset (rempedaal + scrollwieltjes)... En alles meer dan eens..
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik heb ook een 1+5 en hetzelfde probleem. Ik heb hun support gebeld waar een overvriendelijke dame me een mail stuurde met de instructie om een hard reset te doen, een standaard antwoord bij problemen... Daar heb ik geen zin in.
@Hbrink heb jij dat al gedaan of ga jij dat doen?

Nee, een harde reset kost weer dagen om alles goed werkend te krijgen en ik ben er ook niet van overtuigd dat dat de oplossing is. Ik denk dat het enige is dat iedereen met dit probleem een formele call aanmaakt (via mail) bij OnePlus en dan *hopen* dat er een update komt.
In de tussentijd denk ik er over om een dual sim aan te schaffen en mijn 'oude' samsung S6 voor in de auto te gebruiken... Maar dat is niet echt een ideale oplossing...
 
ik heb gisteren net hetzelfde meegemaakt. Na de update van mijn One+5 wou deze geen verbinding meer maken met de Tesla.
Telefoon link verwijderd uit de Tesla, Tesla verwijderd op de telefoon, beide herstart. Niets scheen te werken.
Vandaag weer ingestapt in de wagen, opnieuw proberen te koppelen. De wagen wou detelefoon eerst niet vinden, dan na de tweede maal zoeken, direct gevonden en onmiddellijk verbinding gemaakt. Dus toch geen probleem van de update van de one+?
Heb geen verklaring, maar na 1 dag wachten is het bij mij dus wel gelukt....
 
Zoals ik kan zien op het oneplus forum is het een fenomeen op bijna alle automerken. Ik heb het net ook even getest. Mijn op5t (nog op android 7.1.1) werkt prima op de model S, mijn vrouw haar op5 werkt niet (meer). Kan geen verbinding maken. Rebooten helpt niet.
Beetje raar want op haar Macan is er geen enkele issue met bluetooth.
Heb dan maar mijn reserve Nexus 5X opgestart die ook op 8.0.0 draait. Die werkt wel.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Heb je het wel geprobeerd met een factory reset van telefoon?

Als je een gmail/Google count gekoppeld is heb je apps en de meest gangbare instelling in enkele minuten terug.

Niet echt. Bij het overzetten van de Samsung S6Edge naar de OnePlus5 bleven een aantal apps staan. Wel in gemarkeerd in de playstore, maar niet op de telefoon. Maar erger: alle settings per app (en ik heb er nogal wat, poweruser) moeten opnieuw ingegeven. Ik heb alleen al zes outlook accounts, maar denk ook aan alle bank apps. Daarna moet alles weer op screens gezet worden. Ik ben er een doorlooptijd van twee weken mee bezig geweest en qua inspanning toch wel 4-8 uur.

Gmail / Calender en Contacts gaan inderdaad als een speer ...
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Helaas hetzelfde probleem met O+5, net in een chat met Oneplus werd de hard reset aangeraden.. beetje overdreven voor een BT issue (met twijfels of dit het probleem wel oplost) of anders een downgrade naar vorige versie wat remote gedaan kan worden en ca 2 uur duurt.

Ik wacht op een update die dit hopelijk oplost.
 
Inmiddels van forummembers en OnePlus nog wat suggesties gehad, helaas werkt er geen.

Gisteren vanuit OnePlus nog link met Oxygen update gehad en deze geïnstalleerd, zal deze vanochtend even testen. NB voor de zekerheid doe ik voor elke test een Tesla soft reset, dan start BT Tesla opnieuw op...
 
ik heb gisteren net hetzelfde meegemaakt. Na de update van mijn One+5 wou deze geen verbinding meer maken met de Tesla.
Telefoon link verwijderd uit de Tesla, Tesla verwijderd op de telefoon, beide herstart. Niets scheen te werken.
Vandaag weer ingestapt in de wagen, opnieuw proberen te koppelen. De wagen wou detelefoon eerst niet vinden, dan na de tweede maal zoeken, direct gevonden en onmiddellijk verbinding gemaakt. Dus toch geen probleem van de update van de one+?
Heb geen verklaring, maar na 1 dag wachten is het bij mij dus wel gelukt....

Dat had ik in de eerste week ook. Helaas daarna niet meer. Mijn collega moet elke dag in de auto eerst de OnePlus een soft reset geven... Fout is, zo in dit forum te lezen, niet 100% consistent. Zou nog iets met de firmwareversie van de Tesla te maken *kunnen* hebben. ik zit op 2017.50.3 (meest recente), hij iets ouder..
 
Ik snap dat Apple gebruikers die nooit problemen hebben (zie threads iPhone X en Tesla) het heel erg grappig vinden, maar in deze thread proberen ca zes mensen een oplossing voor hun 'onbeduidende' probleem te vinden.
 
  • Like
Reactions: nico180