Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onnodig enige tijd een file in stand gehouden door leeggeraakte iPhone

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk is de titel van dit topic al fout. Niet de leeggeraakte i-phone is de oorzaak van de file (dat is maar een dom ding), maar de eigenaar van de i-phone die niet nadenkt en niet eens zijn i-phone op kan laden in de auto.
TS lijkt mij redelijk schuldbewust. Ik vind het dapper om, met de bedoeling anderen dezelfde ellende te besparen, hier van zoiets melding te maken. Dan is zo'n reactie toch niet perse nodig?
 
Ik heb zelf ook gewoon een draadloze lader in mijn Model S laten zetten. Kostte volgens mij iets van 70 euro inclusief het plaatsen.

Een originele kabel kost 35 euro.
En voor Tesla kosten ze nog veel minder. Weet dan ook niet zo goed wat je daar mee wil zeggen. Net zo goed als dat ik niet snap wat het er toe doet of kinderen wel of niet achterin moeten zitten.

Volgens mij geeft TS gewoon een goedbedoelde waarschuwing af, mbt het niet bij je hebben van je sleutelkaart. De rest lijkt me allemaal niet zo relevant. En de volgende keer dat @Master_Plan_1 een tip voor ons heeft willen we dat toch ook graag horen?
 
Je moet toch ook je rijbewijs en kentekenkaart bij je hebben in de auto? Waarom dan niet ook als backup de sleutelkaart. Ik weet wel dat als ik in die file had gestaan achter degene die het veroorzaakt door zo iets ongelofelijk doms, dat ik net als die agent nogal chagrijnig zou zijn.

Je lijkt over het eerste deel heen te lezen waar ik begin met te zeggen dat keycard meenemen vanzelfsprekend veel verstandiger is. :)

vervolgens leg ik uit dat ik met telefoon (en Apple Pay) plus rijbewijs die in t hoesje van de telefoon zit er in de meeste gevallen wel kom tegenwoordig , staat los van wat verstandig is. Tis gewoon vorm van gemak.

En wat betreft kenteken card, die hebben we permanent in de auto liggen (verstopt voor alle zekerheid).

edit;
En ja, als ik mag aansluiten in de rij wachtenden als iemand om deze reden z’n auto niet meer aankrijgt dan is ook hier t geduld snel op ;)
 
Is het een idee om te stoppen met vliegen afvangen en ja/nee discussies te beëindigen en de ts te danken voor het delen van zijn ervaringen?

Uiteraard lijkt het heel logisch om de keycard altijd bij je te hebben. Maar ik heb de tekst toch maar even doorgestuurd naar mijn vrouw, van wie ik terug kreeg: "Wow, scary! Kaartje toch maar altijd meenemen he". Ik denk dat er wel meer mensen deze gedachten hebben gehad:)

Kortom: Masterplan dank voor deze kleine wakeupcall (voor sommigen dan)
 
Toch eens opletten want je schrijft het volgende:

Daarvoor moet je in eerste instantie bij Tesla zijn. Eerst zaten die kabeltjes er gewoon bij en daar zijn ze zomaar mee gestopt.
En hoe leg ik daarmee de schuld voor het leeg raken van zijn telefoon bij Tesla? Jíj verwijt TS, volledig onnodig, dat hij wel veel geld uit geeft voor een auto maar niet wil betalen voor een oplaad snoertje. Het enige wat ik gezegd heb is dat je dan eerst maar eens naar Tesla moet kijken omdat die "zomaar zijn gestopt met het meeleveren van dat kabeltje". Niemand behalve jij heeft het gehad over "schuld hebben aan het leeg raken van de telefoon". En laten we verder ajb aansluiting zoeken bij de verstandige woorden van @Onno.
 
wat een verhalen zeg... je RFID pas IS je hoofdsleutel en die dien je ALTIJD bij je te hebben. Heb je die niet bij en veroorzaak je een opstopping is een boete gewoon op zijn plaats. Je kan niet uitgaan van je telefoon, kan leeg raken, kapot gaan etc. Gedoe over oplaadkabeltjes etc, wat een onzin zeg. Wijze les denk ik zo, geen boete gehad dus dat is mazzel. titel zou inderdaad anders moeten luiden.. "Door nalatigheid van Tesla bestuurder een oplossende file onnodig verlengt, schuldbewuste bestuurder heet zijn les geleerd" :)
 
  • Like
Reactions: RobPet and horta
. Hoe dan ook, de man was zeer ontrieft.

En *heel erg* terecht. Ik ben een keer ternauwernood ontsnapt aan een waarschijnlijk dodelijk ongeluk omdat iemand voor mij in de coentunnel (in de bocht) stil stond met een lege benzinetank. Inzittende in de auto en nog iemand die *achter* de auto stond te zwaaien. Dus die zou bij een ongeluk gesandwiched worden. Door de bocht zag ik de auto pas erg laat.

Het was diep in de nacht, uur of 3, ik reed iets harder (140 km/h als ik het mag schatten). Het was dat de auto die links naast mij reed zo oplettend was om zelf ook een noodstop te maken, zodat ik naar de linkerbaan toe kon om het stilstaande voertuig te ontwijken.

Als ik die niet had kunnen ontwijken door naar links te gaan denk ik niet dat personen van de stilstaande auto het had overleefd. Was namelijk ook nog een oud koekblik zonder airbags en dergelijke. Daar was met een bijna 2 ton zware Audi met 140 km/h niets van over gebleven. Ik heb direct 112 gebeld en ik hoop dat ze d'r een forse bekeuring hebben gegeven.

Nou snap ik wel dat dit een andere situatie is vanuit een stilstaande file, maar stilstaan op de snelweg door dit soort stommiteiten heb ik na bovenstaand incident echt geen goed woord meer voor over. Stilstaan met lege tank mag daarom van mij ook direct invordering rijbewijs betekenen. In de Tesla handleiding staat duidelijk genoeg dat je altijd je kaart mee moet nemen.
 
Nou snap ik wel dat dit een andere situatie is vanuit een stilstaande file, maar stilstaan op de snelweg door dit soort stommiteiten heb ik na bovenstaand incident echt geen goed woord meer voor over.
En in een tunnel met 40 km/h overschrijding van de maximale snelheid een onoverzichtelijke bocht induiken is daarentegen volledig geaccepteerd? Zoals ik het verhaal lees krijg ik zelfs nog de indruk dat je eigenlijk rechts aan het inhalen was.

Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als je er wel achterop geklapt zou zijn. Laat me gokken: Die ander zou postuum een bekeuring hebben gekregen voor gevaarzetting en jij zou worden veroordeeld voor dood door schuld, want jij bent tenslotte achterop een stilstaande auto geklapt. Of die ander wel of geen goede reden had om daar stil te staan doet niets af aan jouw gedraging.

Wat ik bedoel te zeggen .... we maken allemaal fouten. Vraag is of we er van leren. De TS waarschijnlijk wel, want die legt de fout niet bij een ander.
 
  • Like
Reactions: horta
Helemaal eens dat het stil komen te staan vanwege gebrek aan brandstof beboet zou moeten worden, maar helaas is de rechter het met ons oneens: Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl zoals ik al eerder in dit draadje schreef.

Ook helemaal eens met @DutchTM3, 40 km/h te hard rijden in een onoverzichtelijke bocht is zo mogelijk nog strafbaarder, en in het geval van een (dodelijk) ongeluk een misdrijf. Vergis je daar niet in.